Iza Łęcka Iza Łęcka 14.05.2021 12:52
Resident Evil Village bestia
1404V

Resident Evil Village na PC „rozczarowuje i wymaga dopracowania”. Digital Foundry ocenia wersję

Capcom zaoferował w Resident Evil Village niezwykle interesującą historię z wieloma ekscytującymi momentami, jednak oprócz dopracowania wersji konsolowej, twórcy zapewne nie znaleźli wystarczająco dużo czasu, by perfekcyjnie wykończyć port na PC. Zgodnie z raportem DG w pozycji nie brakuje błędów oraz glitchy.

Resident Evil Village osiągnął znakomity wynik oraz zaliczył rekordowy start na Steam, ale nie oznacza to, że Capcom zadbał o port na komputery osobiste, zapewniając jak najlepsze wrażenia. Digital Foundry potwierdza duże problemy, które rozpoczynają się już w menu – choć w ustawieniach można wybrać wiele opcji, to przeglądanie jest toporne i nie działa klawisz ESC.

Presety graficzne oraz implementacja FidelityFX firmy AMD również pozostawiają wiele do życzenia, natomiast jak twierdzą autorzy, ray tracing jest lepszy w porównaniu z wersją na konsolach, jednak powinien prezentować się o wiele efektowniej.

„Jest lepiej niż na konsolach, ale mogłoby być jeszcze lepiej. Niska liczba promieni może także powodować ziarniste efekty uboczne w niektórych scenach, a nietypowo wyglądające efekty świetlne również prezentują się dziwnie”.

Twórcy prawdopodobnie nie dopilnowali również odbić światła, przez które „każda powierzchnia z odbiciami RT wygląda nie na miejscu, niczym w niskiej rozdzielczości i nieco odstaje”. Capcom nie dodał do pozycji regulacji pola widzenia, co wpływa na niedogodności podczas rozgrywki na monitorze, a „antyaliasing wydaje się być zepsuty”.

„Podsumowując, zoptymalizowane ustawienia pozwalają uzyskać dodatkowe 33% wydajności na RTX 2060, bez żadnych wizualnych niedogodności, w porównaniu z maksymalnymi ustawieniami - gra śmiga jak z nut, zwłaszcza bez włączonego ray tracingu. Wydaje się, że RT wiąże się z dodatkowymi trudnościami, których nie zauważyłem na konsolach: zacinanie się obrazu jest prawdziwym problemem w wersji PC powodującym gigantyczne spadki płynności animacji i niewiele można zrobić, by to powstrzymać... poza wyłączeniem ray tracingu”.

Digital Foundry potwierdza, że gra posiada „podstawy dobrego portu”, jednak potrzebuje jednej lub dwóch aktualizacji.

Źródło: https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2021-resident-evil-villages-pc-port-is-disappointing-and-needs-work

Tagi: Capcom pc Resident Evil Resident Evil Village