Resident Evil Village na PC „rozczarowuje i wymaga dopracowania”. Digital Foundry ocenia wersję

Gry
1646V
Resident Evil Village na PC „rozczarowuje i wymaga dopracowania”. Digital Foundry ocenia wersję
Iza Łęcka | 14.05.2021, 12:52

Capcom zaoferował w Resident Evil Village niezwykle interesującą historię z wieloma ekscytującymi momentami, jednak oprócz dopracowania wersji konsolowej, twórcy zapewne nie znaleźli wystarczająco dużo czasu, by perfekcyjnie wykończyć port na PC. Zgodnie z raportem DG w pozycji nie brakuje błędów oraz glitchy.

Resident Evil Village osiągnął znakomity wynik oraz zaliczył rekordowy start na Steam, ale nie oznacza to, że Capcom zadbał o port na komputery osobiste, zapewniając jak najlepsze wrażenia. Digital Foundry potwierdza duże problemy, które rozpoczynają się już w menu – choć w ustawieniach można wybrać wiele opcji, to przeglądanie jest toporne i nie działa klawisz ESC.

Dalsza część tekstu pod wideo

Presety graficzne oraz implementacja FidelityFX firmy AMD również pozostawiają wiele do życzenia, natomiast jak twierdzą autorzy, ray tracing jest lepszy w porównaniu z wersją na konsolach, jednak powinien prezentować się o wiele efektowniej.

„Jest lepiej niż na konsolach, ale mogłoby być jeszcze lepiej. Niska liczba promieni może także powodować ziarniste efekty uboczne w niektórych scenach, a nietypowo wyglądające efekty świetlne również prezentują się dziwnie”.

Twórcy prawdopodobnie nie dopilnowali również odbić światła, przez które „każda powierzchnia z odbiciami RT wygląda nie na miejscu, niczym w niskiej rozdzielczości i nieco odstaje”. Capcom nie dodał do pozycji regulacji pola widzenia, co wpływa na niedogodności podczas rozgrywki na monitorze, a „antyaliasing wydaje się być zepsuty”.

„Podsumowując, zoptymalizowane ustawienia pozwalają uzyskać dodatkowe 33% wydajności na RTX 2060, bez żadnych wizualnych niedogodności, w porównaniu z maksymalnymi ustawieniami - gra śmiga jak z nut, zwłaszcza bez włączonego ray tracingu. Wydaje się, że RT wiąże się z dodatkowymi trudnościami, których nie zauważyłem na konsolach: zacinanie się obrazu jest prawdziwym problemem w wersji PC powodującym gigantyczne spadki płynności animacji i niewiele można zrobić, by to powstrzymać... poza wyłączeniem ray tracingu”.

Digital Foundry potwierdza, że gra posiada „podstawy dobrego portu”, jednak potrzebuje jednej lub dwóch aktualizacji.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Resident Evil Village.

Źródło: https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2021-resident-evil-villages-pc-port-is-disappointing-and-needs-work

Komentarze (53)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper