Genshin Impact. PS5 nie jest w stanie utrzymać 60 fps. Porównanie grafiki i loadingów z PS4 Pro

Gry
1975V
Genshin Impact. PS5 nie jest w stanie utrzymać 60 fps. Porównanie grafiki i loadingów z PS4 Pro
Bartosz Dawidowski | 04.05.2021, 10:03

Genshin Impact doczekało się już wydania dla PlayStation 5. Pozostaje sprawdzić, jak dokładnie tytuł prezentuje się na nowej konsoli Sony.

Wstępne porównanie graficzne Genshin Impact na PS5 i PS4 mogliście sprawdzić już wcześniej, w ostatnich dniach kwietnia. Teraz jednak do tematu podeszła kompleksowo redakcja DigitalFoundry, która dokładnie przeanalizowała graficzne usprawnienia w chińskim RPG-u, który cieszy się wciąż ogromną popularnością.

Dalsza część tekstu pod wideo

DigitalFoundry skupiło się przede wszystkim na płynności animacji w Genshin Impact na PS5, bo - jak wiadomo - gra na PS4 i PS4 Pro miała właśnie z tym aspektem wykonania graficznego ogromne problemy. Jak zatem wygląda sytuacja na PS5, czyli w wersji, która działa w natywnej rozdzielczości 4K? Przede wszystkim trzeba powiedzieć że najbardziej zauważalną różnicą wizualną jest rozszerzony promień rysowania obiektów i ulepszony LOD na PS5, co widać doskonale w 3:50 poniższego materiału wideo ("wspaniała poprawa" - stwierdza DigitalFoundry o tym aspekcie graficznym). Reszta aspektów graficznych, takich jak tekstury, cieniowanie czy shadery, wydaje się identyczna z PS4 Pro.

Co z płynnością animacji? PS4 Pro miało kłopot z utrzymaniem 30 fps - szczególnie w miastach. Sytuacja wygląda o niebo lepiej na PS5. Niestety również na nowej konsoli Sony Genshin Impact nie utrzymuje stabilnych 60 fps. W miastach animacja spada często w okolice 45 klatek na sekundę. Wygląda na to, że lepiej byłoby, gdyby deweloperzy zdecydowali się na zablokowany poziom 30 fps na PS5.

Ogromną poprawę można zauważyć w kwestii loadingów. Genshin Impact ładuje się w tej samej sytuacji w 2 sekundy, a PS4 Pro potrzebuje na tę samą operację 20 sekund.

Źródło: własne

Komentarze (82)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper