Iza Łęcka Iza Łęcka 27.04.2021 12:15
Assassin's Creed Valhalla Patch 1.2.1
1357V

Assassin's Creed Valhalla z kolejnymi nowościami. Ubisoft usuwa błędy – znamy pełną listę zmian

Już dzisiaj Assassin's Creed Valhalla otrzyma nową aktualizację, która nie tylko wprowadzi do produkcji nowości, ale przede wszystkim wyeliminuje pojawiające się niedogodności. Twórcy opublikowali rozbudowaną listę zmian.

Assassin's Creed Valhalla zadebiutował na rynku w zeszłym roku, jednak produkcja nieustannie mierzy się z licznymi błędami. W ostatnich tygodniach twórcy Ubisoftu potwierdzili, że potrzebują więcej czasu na wprowadzanie nowości, ale już dzisiaj o godzinie 13:00 zostanie opublikowany patch 1.2.1.

Aktualizacja, w zależności od platformy, może zajmować maksymalnie około 16GB:

  • Xbox Series X|S: ok. 16 GB
  • Xbox One: ok. 12,8 GB
  • PlayStation 5: ok. 5,5 GB
  • PlayStation 4: ok. 5-8 GB (w zależności od regionu)
  • PC: ok. 14 GB

Ubisoft potwierdza, że najnowszy patch dodaje obsługę Gniewu Druidów – fabularny dodatek zostanie udostępniony 13 maja, co wymusi pobranie treści przed premierą. Opracowano trzy nowe umiejętności:

  • Chłodny gniew – Trafienia wrogów nie wytracają cię z równowagi, gdy wykonujesz udane zwykłe ataki wręcz. Efekt ten odnawia się po kilku sekundach.
  • Oko północy – Trafienia wrogów nie wytrącają cię z równowagi, gdy celujesz z łuku . Efekt ten odnawia się po kilku sekundach.
  • Wściekły gniew – Trafienia wrogów nie wytrącają cię z równowagi, gdy wykonujesz parowanie drugą ręką lub wyprowadzasz atak specjalny. Efekt ten odnawia się po kilku sekundach.

Nie jest jednak zaskoczeniem, że patch 1.2.1 zajmuje się w głównej mierze usunięciem błędów i wprowadzeniem potrzebnych poprawek. Autorzy skupili się między innymi na balansie rozgrywki, zadaniach, wydarzeniach w świecie, aktywnościach pobocznych, rzecznych najazdach, walce, jak również wprowadzili poprawki związane z poszczególnymi platformami i dopracowali wydajność oraz stabilność.

Wśród najważniejszych usprawnień należy wymienić „zarybianie” – Ubisoft zamierza przywrócić do gry ryby, ale będzie to robił w różnych fazach. Już teraz przedstawiono informacje, gdzie znajdziemy pierwsze okazy.

Tak prezentują się poszczególne poprawki wdrożone przez patch 1.2.1:

Różne

  • W menu rozgrywki dodano opcję, która pozwala włączać i wyłączać kamerę filmową w trakcie zadawania ciosów dobijających.
  • Naprawiono usterkę w zadaniu Czarne Chmury, w wyniku której nie dochodziło do pojedynku z Dagiem, jeśli postać zapadła w sen.
  • Rozpoczęto zarybianie, wprowadzając do gry następujące gatunki ryb: mały halibut, mały jesiotr, duża płastuga i wielka makrela. 
  • Udostępniono stroje Bayeka i Altaira, które można nakładać na zbroje podczas korzystania z funkcji zmiany wyglądu (transmog).

Wyważenie rozgrywki

  • Wydłużono czas trwania zdolności Okrzyk bojowy.
  • Poprawiono umiejętność Nieustraszony skoczek, aby ułatwić skoki z dużych wysokości.
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której atuty Wirująca śmierć oraz Ukąszenie Vordra zapewniały wyższy niż zakładano procentowy współczynnik powodzenia.

Zadania, wydarzenia w świecie gry oraz aktywności poboczne

  • Naprawiono kilka usterek, które uniemożliwiały ukończenie wydarzenia Świńska wyrocznia w Cencie.
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której kruk wypatrujący tajemnic nie zaznaczał niektórych muchomorów.
  • Naprawiono usterkę w zadaniu Pod nieobecność ealdormana, która uniemożliwiała graczom jego ukończenie, jeśli zdobyli broszę przed rozpoczęciem zadania.
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której po powrocie do Kruczej Przystani odtwarzany był dialog wprowadzający do zadania.
  • W zadaniu Odór zdrady, Soma zabije teraz zdrajcę wskazanego przez gracza.
  • Naprawiono kilka usterek występujących w trakcie walki z Fenrirem.
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której gracze nie mogli przesunąć ładunku, by ukończyć zadanie Krwawy kamień.
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której postać gracza nie mogła wchodzić w interakcję z postaciami niezależnymi i właścicielami budynków w Kruczej Przystani.
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której zdolność najlepszy przyjaciel człowieka pozostawała zablokowana, mimo ukończenia zadania Mały problem.
  • Naprawiono usterkę związaną z Konstruktorem w zadaniu Środki obrony, która uniemożliwiała graczom dokonywanie postępów.
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której część postaci niezależnych nie wywiązywała się z funkcji obstawy po wczytaniu stanu gry z celem Sforsuj druga bramę w zadaniu Synowie Ragnara.
  • Naprawiono usterkę, która uniemożliwiała graczom rozmowę z Randvi oraz dokonywanie dalszych postępów po ukończeniu wątku fabularnego związanego ze Wschodnią Anglią.
  • Naprawiono usterkę, która uniemożliwiała rozpoczęcie zadania Utracona chwała, jeśli gracz odszukał Halfdana przed wizytą w królewskim pałacu.
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której cele w zadaniu Królotwórca były niewłaściwie umiejscowione.
  • Naprawiono usterkę, która uniemożliwiała zaktualizowanie zadania Rzeczne najazdy, jeśli gracz opuścił najazd przed ukończeniem samouczka.
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której postać gracza nie mogła porozmawiać z Vagnem, jeśli wróciła z rzecznego najazdu ze wszystkimi wskazówkami, prowadzącymi na rzekę Dee.
  • Naprawiono usterkę, która uniemożliwiała aktualizację zadania Chłodne powitanie, jeśli po przybyciu do Anglii doszło do walki z bandytami.
  • Naprawiono usterkę w zadaniu Zaginiony kocioł, która uniemożliwiała graczom zbadanie ostatniej lokacji, jeśli podczas jej przeszukiwania doszło do walki.
  • Naprawiono usterkę, która blokowała dalsze postępy po zawarciu przymierza z Hamtunscire.
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której włócznia znikała i nie można jej było już zdobyć ani użyć.
  • Naprawiono usterkę w zadaniu Ostatnie szlify, która pozwalała zgładzić Sunnivę.
  • Naprawiono usterkę w Kryjówce Złodziei w Glowecestrescire, która uniemożliwiała graczom przesuniecie regału i zgarnięcie bogactwa.
  • Naprawiono usterkę, która uniemożliwiała przejście do kolejnego celu po walce z Rikiwulfem w zadaniu Więzy krwi.
  • Naprawiono usterkę, która uniemożliwiała graczom interakcje z Randvi po ukończeniu zadania Palenie Wiklinowego Olbrzyma.
  • Naprawiono usterkę, która uniemożliwiała postaciom niezależnym interakcje z postacią gracza po ukończeniu wątku fabularnego związanego z Grantebridgescire.
  • Naprawiono usterkę w zadaniu Kto sieje wiatr… która uniemożliwiała graczom dalsze postępy, jeśli postać niezależna była martwa.
  • Naprawiono usterkę, która uniemożliwiała aktualizację zadania Pierwsza noc Samhein po rozmowie z Gunnarem.
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której przerywnik filmowy uruchamiał się w trakcie walki w zadaniu Nieproszeni goście.
  • Naprawiono usterkę, która umożliwiała postaci gracza interakcję ze staruszką podczas ataku Nieproszonych gości.
  • Naprawiono usterkę, która powodowała zapętlenie dialogu, uniemożliwiając ukończenie zadania Tajemniczy berserk.
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której atuty Wirująca śmierć oraz Ukąszenie Vordra zapewniały wyższy niż zakładano procentowy współczynnik powodzenia.
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której Vili nie podążał za postacią gracza po zabiciu bandytów, uniemożliwiając ukończenie zadania Cena mądrości.
  • Naprawiono usterkę w zadaniu Niedola skalda, która uniemożliwiała rozwikłania zagadki, ponieważ postać niezależna uciekała przed graczem.
  • Naprawiono usterkę, która uniemożliwiała graczom rozmowę z Orwigiem Nieśmiertelnym w Hordafylke.

Rzeczne najazdy, jomswikingowie, najazdy tradycyjne

  • Naprawiono różne usterki związane z migotaniem na mapach rzecznych najazdów.
  • Naprawiono różne anomalie tekstowe występujące w trakcie rzecznych najazdów.
  • Naprawiono różne usterki związane z animacjami postaci gracza lub postaci niezależnych w trakcie rzecznych najazdów.
  • Naprawiono usterkę występującą w rejonie rzeki Dee, w wyniku której heros pozostawał nieaktywny, póki gracz nie wkroczył do jego pomieszczenia.
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której slot z hełmem jomswikinga pozostawał czarny, jeśli hełm nie był używany.
  • Jomswikingowie nie będą już wzywani na pomoc, gdy nie będzie to konieczne. Niech radzą sobie sami!
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której po powrocie z rzecznego najazdu w ekwipunku nie było przednich towarów.
  • Poprawiono cumowiska oraz okolice obozowisk w rejonie rzeki Dee.
  • Zwiększono głębokość rzeki Dee, aby gracze nie szorowali kadłubem po dnie.
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której Jomswikingowie zatrzymywali się w miejscu po opuszczeniu mostu zwodzonego w rejonie rzeki Dee. Co im nie pasuje?!
  • Naprawiono usterkę dźwiękową, w wyniku której Vagn powtarzał swoją kwestię na temat werbunku. Praktyka czyni mistrza. Jeszcze raz!
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której wezwana łódź pojawiała się na rzece Severn.
  • Naprawiono kilka usterek, które uniemożliwiały żeglugę rzeką Severn.
  • Naprawiono kilka usterek związanych ze wskaźnikiem alertu na mapie w trakcie rzecznych najazdów.
  • Naprawiono usterkę, która czasami uniemożliwiała jomswikingom przyłączenie się do najazdu, jeśli gracz rozpoczął go na lądzie.
  • Naprawiono usterkę, która uniemożliwiała jomswikingom walkę ze strażnikami. Kto zatrudnił te ofermy?!
  • Naprawiono usterkę, która w pewnych obszarach uniemożliwiała ukrycie łodzi podczas rzecznych najazdów.
  • Naprawiono kilka usterek, które uniemożliwiały opuszczenie żagla w pobliżu mostów w trakcie rzecznych najazdów.
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której znacznik ocucenia znikał, jeśli postać gracza była zbyt daleko od jomswikinga, do którego znacznik ten się odnosił. Odeszli na wieczną wachtę...
  • Blokady na rzece Severn nie będą już odbudowywane w trakcie najazdu, póki gracz go nie porzuci.
  • Naprawiono kilka usterek, które uniemożliwiały złupienie części skrzyń w trakcie rzecznych najazdów.
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której nie można było wznieść budynku na przystani najazdowej.
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której na mapie w trakcie rzecznego najazdu nie były ujawniane ikony.
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której wrogowie nie odradzali się w rejonie rzeki Severn w trakcie rzecznego najazdu.
  • Naprawiono usterkę, która powodowała wyłączenie muzyki po złupieniu dużej skrzyni w trakcie najazdu.
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której Miecz Świętego Jerzego okazywał się być toporem. To nie był błąd tłumacza?
  • Naprawiono usterkę, która uniemożliwiała ukończenie celu w postaci zdobycia przednich towarów, jeśli obóz wojskowy został najechany przed napadem na osadę i złupieniem prowiantu.
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której limit przednich towarów był ustawiony na 1/1.

Świat gry

  • Naprawiono kilka usterek związanych z przedmiotami unoszącymi się w powietrzu.
  • Naprawiono kilka usterek związanych z obiektami, które uniemożliwiały postaci gracza wchodzenie do budynków
  • Naprawiono kilka usterek, w wyniku których Eivor, postaci niezależne lub łódź mogły utknąć w miejscu.

Oprócz wskazanych zmian wdrożono również poprawki w wydajności pozycji, systemie (między innymi związane z przenoszeniem odblokowanych trofeów z PS4 na PS5), interfejsie użytkownika (wprowadzając zmiany w tekstach, trybie fotograficznym czy pozyskiwaniu przedmiotów), a także nie zapomniano o dopracowaniu SI oraz rozgrywki (modyfikacje dotyczą między innymi sterowania łodzią oraz niektórych zdolności). Patch uwzględnił także usprawnienia w dźwięku i animacji.

Źródło: https://www.ubisoft.com/pl-pl/game/assassins-creed/valhalla/news-updates/71XfFFCZ8wXwHVMH2Wsma1/assassins-creed-valhalla-aktualizacja-121

Tagi: Assassin's Creed Assassin's Creed Valhalla Ubisoft