NVIDIA DLSS trafi do Unity. Technologia otrzyma natywne wsparcie

Gry
828V
NVIDIA DLSS trafi do Unity. Technologia otrzyma natywne wsparcie
Wojciech Gruszczyk | 14.04.2021, 20:36

Firma NVIDIA ogłosiła wyjątkowo pozytywną wiadomość dla graczy, którzy korzystają z kart graficznych GeForce. Jeszcze w 2021 roku deweloperzy pracujący na Unity otrzymają możliwość korzystania z natywnego wsparcia NVIDIA DLSS.

NVIDIA DLSS to jedna z najlepszych propozycji firmy NVIDIA, dzięki której gracze mogą liczyć na płynniejszą rozgrywkę w lepszej rozdzielczości. Technologia znacząco usprawnia działanie gier – wcześniej wspominaliśmy o możliwościach propozycji w Outriders oraz Death Stranding.

Dalsza część tekstu pod wideo

Teraz jednak NVIDIA DLSS będzie łatwiejsze w implementacji dla deweloperów korzystających z Unity, ponieważ technika będzie natywnie wdrożona w silnik – jak podaje producent wystarczy „kilka kliknięć”, by pozycja korzystała z rozwiązania.

„NVIDIA DLSS wykorzystuje renderowanie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, by uzyskać jakość obrazu porównywalną z natywną rozdzielczością - a czasem nawet lepszą - podczas gdy renderowana jest tylko część pikseli. Dzięki ray tracingowi w czasie rzeczywistym i technice NVIDIA DLSS, programiści korzystający z silnika Unity będą mogli tworzyć grafikę w dużą częstotliwością odświeżania obrazu i w wysokich rozdzielczościach wyświetlaną na kartach graficznych NVIDIA RTX. DLSS zapewnia także znaczny wzrost wydajności w przypadku tradycyjnej grafiki rasteryzowanej”.

Warto na pewno przypomnieć, że NVIDIA potwierdziła już obsługę DLSS w Unreal Engine firmy Epic – w tym wypadku firmy zadbają o wtyczkę, dzięki której twórcy gier będą mogli w łatwy sposób usprawnić swoje pozycje.

NVIDIA opublikowała dzisiaj nowy sterownik Game Ready, który zadbał o ulepszenie Mortal Shell – już jutro tytuł otrzyma obsługę ray tracingu i techniki NVIDIA DLSS. Tak prezentuje się poprawa wydajności gry dzięki wsparciu technologii:

NVIDIA DLSS trafi do Unity. Technologia otrzyma natywne wsparcie

Pozostałe ulepszenia oferowane przez nowy sterownik Game Ready to m.in:

  • Valorant zyskują większą responsywność dzięki aktualizacji techniki Reflex
  • Obsługa natywnej integracji funkcji usuwania szumów tła NVIDIA Broadcast bezpośrednio w Open Broadcaster Software (OBS), najpopularniejszym narzędziu dla streamerów.
  • Obsługa większej liczby wyświetlaczy kompatybilnych z techniką G-SYNC, w tym LG 27GP950, rodziny LG 2021 B1 4K, rodziny LG 2021 C1 4K, rodziny LG 2021 G1 4K, rodziny LG 2021 Z1 8K, a także MSI MAG 301 RF.
  • Optymalne ustawienia dla gier It Takes Two oraz Rogue Heroes: Ruins of Tasos
  • Optymalne ustawienia w aplikacji GeForce Experience dla 34 aplikacji kreatywnych, w tym Adobe Lightroom oraz Blackmagic Davinci Resolve.

NVIDIA DLSS trafi do Unity. Technologia otrzyma natywne wsparcie

Źródło: Informacja prasowa: NVIDIA

Komentarze (15)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper