Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 08.04.2021 17:58
Outriders
1457V

Outriders otrzyma wielki patch. Twórcy ulepszają serwery i potwierdzają: premiera nie wyszła tak, jak powinna

People Can Fly właśnie zapowiedziało wielki patch, który zajmie się między innymi usunięciem błędów oraz zadba o serwery. Polacy zdają sobie sprawę, że Outriders zaliczyło problematyczną premierę, ale mają wielkie plany i zapewnią fanom pewną nagrodę.

Outriders podzielił dziennikarzy, ale People Can Fly chce w najbliższym czasie wyeliminować największe problemy produkcji. Studio właśnie zapowiedziało wielki patch, który zostanie wydany w przyszłym tygodniu. Deweloperzy chcą znaleźć, jak najwięcej serwerowych błędów, by je usunąć, a następnie dobrze przetestować aktualizację – tak by gra działała świetnie na każdej platformie. Studio potwierdza, że stabilny patch zostanie opublikowany najszybciej, jak to możliwe.

Deweloperzy potwierdzają, że zespół pracował przez całe Święta Wielkanocne, by zapewnić graczom spokojną rozgrywkę – problemem nie okazała się pojemność serwerów, a zewnętrznie zarządzana baza danych:

„Nasz zespół pracował całe Święta Wielkanocne, aby rozwiązać problemy z serwerami, których doświadczacie. Rozumiemy, jak frustrujące jest to doświadczenie. Mamy odpowiednią pojemność serwerów, jednak zauważyliśmy problemy z naszą zewnętrznie zarządzaną bazą danych.
Jesteśmy za pełną jawnością wobec was, tak samo dziś, jak i przez ostatnie lata.
Dlatego nie przychodzimy do was z typowym tekstem „nie spodziewaliśmy się takiego obłożenia serwerów”.

Prawdę mówiąc, stanęliśmy przed skomplikowanym problemem: dlaczego niektóre żądania dostępu przechodziły od razu do naszej zewnętrznie zarządzanej bazy danych? Nie mieliśmy tego problemu wcześniej przy wersji demo. Nasza baza danych jest używana do przechowywania informacji o wszystkich zdobytych przez was legendarkach i postępach w grze.”

Gracze mogą liczyć, że nadciągający patch pozytywnie wpłynie na stabilność i łączność rozgrywki sieciowej:

„Rozgrywka co-op i sesje wieloosobowe to zupełnie inna sprawa niż łączność w rozgrywce solowej.
Rozpoczynanie rozgrywki wieloosobowej wymaga kilku partnerów i usług. Na przykład, łączność i kolejkowanie jest zapewniane przez jednego partnera, podczas gdy łączność peer-to-peer przez innego. Inne komponenty są zapewniane jeszcze przez innych partnerów. To normalna sytuacja dla gier wieloosobowych, ale ważne jest żeby o tym wspomnieć, ponieważ gdy śledzimy wieloosobowe czy co-opowe problemy musimy wiedzieć, gdzie konkretnie następuje błąd.
Nadchodzące patche powinny pomóc wyeliminować crashe w trybie multiplayer jak i poprawić ogólną stabilność i prędkość ładowania gry. Ze względu na skomplikowaną strukturę systemów wieloosobowych, będziemy kontynuować ich usprawnianie tak, aby dać wam jak najlepsze doświadczenie. W większości przypadków już zostało to poprawione po stronie serwerowej, bez patchowania gry, ale ciągle trzymamy rękę na pulsie.”

Twórcy zdają sobie sprawę, że premiera Outriders powinna wyglądać lepiej i właśnie z tego powodu przygotowano „Pakiet Doceniania Społeczności”. W prostych słowach deweloperzy chcą zaoferować mały prezent, ale przynajmniej aktualnie nie poznaliśmy jego szczegółów:

„Po ponad 5 latach pracy nad Outriders byliśmy tak samo niepocieszeni jak wy, że premiera nie wyszła tak, jak powinna. Napotkaliśmy problemy z łącznością, które wyjaśniliśmy lepiej poniżej.

Przez cały ten czas bardzo docenialiśmy wszystkie wiadomości pełne wsparcia i zaangażowania, które pomogły nam podczas tej trudnej sytuacji.

Chcielibyśmy podziękować każdemu z was. Żeby jednak nie były to tylko puste słowa możemy potwierdzić, że pracujemy nad małym „pakietem doceniającym” dla graczy będących z nami od samego początku. Ciągle opracowujemy jego szczegóły, ale chcielibyśmy aby:

  • Był dla wszystkich grających między 31 marca a 11 kwietnia
  • Był dla wszystkich graczy, którym przywróciliśmy ekwipunek po wyczyszczeniu (LINK)
  • Wasza postać na najwyższym poziomie otrzymała:
  • Odpowiednią do poziomu legendarną broń
  • Odpowiednią do poziomu ilość Tytanu
  • Emotkę „Sfrustrowany”, która teraz jest niedostępna. Nie planowaliśmy tej ironii, ale skoro tak wyszło….

To są nasze plany, ale mogą one ulec zmianie biorąc pod uwagę czas i możliwości techniczne.”

Tak prezentuje się pierwszy patch notes:

  • Poprawiono wydajność, gdy pamięć GPU nie była w pełni wykorzystywana. Powinno to pomóc z przycinkami i problemami z DX11/12
  • Gdy już wszystkie platformy zostaną zaktualizowane tym samym patchem, cross-play między nimi znów będzie dostępny
  • Ogólne poprawienie stabilności matchmakingu
  • Naprawione crashe

    • Naprawienie crasha w grze wieloosobowej, który w rezultacie czyścił ekwipunek graczy
    • Naprawienie crasha po ukończeniu misji pobocznej Zły dzień („A Bad Day”).
    • Naprawienie crasha, który występował w Ziemi Niczyjej (No Man’s Land), kiedy język był ustawiony na hiszpański (tak, wiemy. Kod gier wideo to dziwna rzecz).
    • Naprawienie crasha przy ładowaniu gry
    • Wiele więcej naprawionych “przypadkowych” crashy
    • Jesteśmy przekonani, że te poprawki załatają większość zgłoszonych przez was crashy jako, że istnieje ich wiele przyczyn, a występują one w kilku różnych miejscach.
  • Naprawienie HUD znikającego w kilku przypadkach
  • Naprawienie błędów psujących respawny graczy w multiplayerowych Ekspedycjach
  • Naprawienie błędów w wyniku których gracze mogli utknąć w elementach otoczenia (także dzięki użyciu Skoku grawitacyjnego), bądź wypadali ze świata.
  • Zmiana domyślnego ustawienia matchmakingu z „Otwarty” na „Zamknięty".
    • W dalszym ciągu będziecie mogli zmienić ustawienie na „Otwarty” poprzez menu Opcji
    • Ta zmiana ma zabezpieczyć graczy przed dołączeniem do gry, w której gospodarz nie zamierzał łączyć się z innymi osobami Zmniejszy się także liczba lobby AFK.
    • To także pomoże przyspieszyć czas wyszukiwania gier, jako że kolejki będą wolne od dużej ilości sesji błędnie oznaczonych jako „Otwarte.
  • Wiele innych mniejszych poprawek i łatek

People Can Fly dla ciekawskich przedstawiło także bardziej techniczną stronę problemu z łącznością Outriders:

Udało nam się dojść do tego, że dużo danych przesyłanych do serwera nie było zarządzanych przez RAM, tylko za pomocą alternatywnej metody, która była za wolna aby zapewnić płynny przepływ takiej ilości danych. Kiedy dane były zakolejkowane za daleko od serwera, łączność padała. Zrozumienie dlaczego RAM nie jest używany było dla nas głównym wyzwaniem i musieliśmy prosić o pomoc wielu partnerów, aby wreszcie dojść do przyczyny.

Spędziliśmy ponad dwa dni i dwie noce wprowadzając masę zmian i potencjalnych ulepszeń: podwoiliśmy miejsce na bazę danych na serwerze i zeskalowaliśmy ją tak, aby zajmowała 50% tego, co wcześniej (“scale-up and scale out”). Przenieśliśmy i zbalansowaliśmy na nowo profile i ekwipunki graczy na nowym serwerze. Razem ze skalowaniem baz danych podnieśliśmy też IOPS wszystkich serwerów o około 40%. Podnieśliśmy też limit bazy danych, zwiększyliśmy ilość fragmentów bazy (nie tych z Anomalii) i robiliśmy cokolwiek było w naszej mocy, aby wymusić przesył danych do RAM. Każdy z tych kroków pomagał, ale nie był tym „fixem” na który liczyliśmy.

W tym momencie czekamy na ostateczne rozwiązanie od naszych partnerów, ale tym, co naprawdę pomogło, było skonfigurowanie czyszczenia cache bazy danych, które było przeprowadzane co 60 sekund. Z tą częstotliwością czyszczenie wymagało za dużo mocy operacyjnej, co prowadziło do wspomnianych wyżej problemów z przesyłem danych do pamięci RAM, co skutkowało efektem kuli śnieżnej i problemami z łącznością jakich doświadczaliście.

Przekonfigurowaliśmy czyszczenie bazy tak, aby odbywało się częściej i przy mniejszym nakładzie środków, co poskutkowało tym, że wszystko zaczęło działać satysfakcjonująco.

Sprawdźcie naszą recenzję oraz poradnik do Outriders.

Źródło: https://store.steampowered.com/news/app/680420/view/3086629758330646650

Tagi: Outriders People Can Fly Square Enix