Iza Łęcka Iza Łęcka 08.04.2021 10:30
Hitman
618V

Twórcy Hitmana otrzymywali „naprawdę atrakcyjne” oferty przejęcia, ale IO Interactive wierzyło w swój plan

W połowie 2017 roku IO Interactive zostało niezależnym zespołem, który otrzymał od Square Enix możliwość dalszego rozwijania marki Hitman. W tym czasie deweloperzy mierzyli się z niepewną sytuacją finansową, jednak przedsiębiorstwo przetrwało i może obecnie realizować następne plany.

IO Interactive od czerwca 2017 roku jest niezależnym zespołem, który po odłączeniu od Square Enix miał sporo problemów finansowych. Początkowo Hitman w odcinkowym wydaniu nie notował oczekiwanych wyników, co wymusiło na włodarzach studia rozważenie wielu różnych opcji.

W rozmowie z IGN Hakan Abrak, dyrektor generalny i współwłaściciel duńskiego przedsiębiorstwa, potwierdził, że w pewnym momencie twórcy byli bardzo blisko szukania inwestora. Pod uwagę były brane rozmaite rozwiązania trudnej sytuacji, bowiem brak współpracy ze Square Enix mocno wpłynął na budżet zespołu.

Deweloperzy jednak zdawali sobie sprawę, że przygoda Agenta 47 jest długotrwałą inwestycją – gra nie zapewniła od razu niesamowitych wyników, ale była rozwijana, otrzymywała nowe odcinki, pozyskując z czasem zainteresowanie kolejnych graczy.

Abrak potwierdził, że Hitman z 2016 roku potrzebował aż 4 lat, by na siebie zarobić, natomiast Hitman 2 osiągnął ten rezultat znacznie szybciej, a Hitman 3 wygenerował odpowiedni wynik w mniej niż tydzień.

Po odłączeniu od japońskiego wydawcy IO Interactive otrzymywało wiele zróżnicowanych ofert przejęcia:

„Tak więc, wierzyliśmy, zarówno zespół i kierownictwo, że to [propozycja przejęcia- przyp. red.] będzie miało na nas wpływ, więc nadal byliśmy nieco odporni. Niektóre z ofert były naprawdę, naprawdę atrakcyjne, i byłyby ułatwieniem pod wieloma względami, ale myślę, że w tym momencie, w którym byliśmy, naprawdę musieliśmy pozostawić stare IO, aby spróbować poradzić sobie samodzielnie”.

Deweloperzy rozważali zróżnicowane modele biznesowe dotyczące misji łysego agenta – w jednej z ofert pojawiła się sugestia zmniejszenia liczby pracowników i zatrudnienia analityków, którzy mogliby zająć się optymalizacją zawartości następnych pozycji. Zaproponowano nawet Hitmana w formie free-2-play.

IO Interactive przetrwało jednak wymagający czas, dzięki czemu aktualnie może pracować nie tylko nad rozwojem serii Hitman, ale także grą z uniwersum Jamesa Bonda, która doczekała się pierwszej zapowiedzi.

Źródło: https://www.videogameschronicle.com/news/hitman-studio-io-came-close-to-accepting-really-attractive-acquisition-offers/

Tagi: hitman io interactive james bond