Walka o Codemasters nie trwała długo. Take-Two chciało kupić twórców wyścigów, ale EA przebiło ofertę, a wydawca Grand Theft Auto nie chciał kontynuować starań o doświadczone studio, więc mogliśmy mieć pewność, że pewnego dnia oficjalnie zostanie ogłoszone przejęcie całego studia.
Teraz EA oficjalnie powitało Codemasters w swojej rodzinie:
https://twitter.com/eapolska/status/1362387824050397186
Electronic Arts ogłosiło zakończenie przejęcia firmy Codemasters za około 1,2 mld dolarów. Wydawca serii FIFA zyskał tym samym doświadczone studia odpowiedzialne za gry wyścigowe, ale również takie marki jak:
- Formula 1
- DIRT
- DiRT Rally
- WRC
- GRID
- Project CARS
Teraz możemy mieć pewność, że Electronic Arts będzie wrzucać na rynek przynajmniej jedną grę wyścigową na rok. Firma właśnie z tego powodu zdecydowała się wydać ponad 1 mld dolarów na Codemasters, by zyskać twórców, nowe IP oraz właśnie móc systematycznie oferować graczom nowe tytuły.
Tak przejęcie studia podsumował Andrew Wilson, dyrektor generalny Electronic Arts:
„To początek nowej, ekscytującej ery dla gier i treści wyścigowych, w której łączymy utalentowane zespoły Electronic Arts i Codemasters. Fandom gier wyścigowych wciąż rośnie na całym świecie, a franczyzy z naszego połączonego portfolio pozwolą nam stworzyć nowe, innowacyjne doświadczenia i wprowadzić większą liczbę graczy w emocje związane z samochodami i sportami motorowymi.”
Dyrektor generalny Electronic Arts dodał, że teraz zespoły EA będą „globalną potęgą w wyścigowej rozrywce”, a gry trafią na wszystkie platformy.
https://twitter.com/CriterionGames/status/1362381003118043138
https://twitter.com/Battlefield/status/1362381536448897027