Electronic Arts właśnie potwierdziło, że przedłużyło licencję z Uefą, na mocy której wydawca otrzyma szansę rozwijania produkcji prezentujących rozgrywki Ligi Mistrzów, Ligi Europy oraz Superpucharu. EA otrzymało wyłączność na europejskie puchary.
Liga Mistrzów i Liga Europy trafiła do serii FIFA już w odsłonie FIFA 19, ale najwidoczniej wszystkie strony były zainteresowane kontynuowaniem współpracy.
EA potwierdziło również duży rozwój marki FIFA – 17 marca FIFA 21 trafi na Stadię, a FIFA Online 4 (darmowa wersja produkcji przygotowana na PC) zadebiutuje na 15 nowych rynkach – w tym między innymi w Polsce.
"Naszą wizją jest stworzenie najbardziej autentycznego, przyjemnego i towarzyskiego doświadczenia piłki nożnej poprzez udostępnienie naszych gier na większej liczbie urządzeń, w większej liczbie krajów i wśród większej rzeszy fanów na całym świecie. EA SPORTS nieustannie przekształca sposób, w jaki fani konsumują sport, zmieniając piłkę nożną z pasywnego i zaplanowanego zawczasu doświadczenia w interaktywne, dostępne w każdej chwili przeżycie. Jest to gra całego świata, a w EA SPORTS robimy wszystko, co w naszej mocy, aby jeszcze bardziej połączyć graczy, sportowców, kluby i ligi, aby rozwijać miłość do piłki nożnej w każdym zakątku na Ziemi." - powiedział DJ Jackson, wiceprezes EA SPORTS Brand
Wydawca wierzy, że może rozszerzyć zainteresowanie serią o 80 mln graczy na nowych terytoriach. W przygotowaniu znajduje się także sześć mobilnych odsłon Fify – od symulacji po „unikalne formaty zręcznościowe, oferujące nowe sposoby gry dla każdego”.
Aktualnie piłkarskie gry EA osiągnęły sprzedaż na poziomie ponad 325 mln egzemplarzy na całym świecie.