Cyberpunk 2077. Priorytetem deweloperów był PC, PS5 i XSX|S. Grze na PS4 i XOne poświęcono „zbyt mało uwagi”

Gry
4367V
Cyberpunk 2077. Priorytetem deweloperów był PC, PS5 i XSX|S. Grze na PS4 i XOne poświęcono „zbyt mało uwagi”
Wojciech Gruszczyk | 15.12.2020, 14:13

Przedstawiciele CD Projektu na telekonferencji z inwestorami potwierdzili, że najważniejsze dla deweloperów było przygotowanie, jak najlepszej wersji na PC, PlayStation 5 i Xboksy Series X|S. Natomiast przedstawiciele Sony i Microsoft wierzyli, że gra będzie działać dobrze w dniu premiery.

CD Projekt RED pracuje nad kolejną aktualizacją, która ma zapewnić lepsze działanie Cyberpunka 2077 na PlayStation 4, Xboksach One oraz komputerach osobistych. Na ostatniej telekonferencji z inwestorami padło kilka ważnych pytań, na które odpowiadali Adam Kiciński (prezes CD Projektu), Piotr Nielubowicz (wiceprezes Zarządu ds. finansowych), Michał Nowakowski (członek zarządu) oraz Marcin Iwiński (wiceprezes Zarządu ds. międzynarodowych).

Dalsza część tekstu pod wideo

Podczas pytań i odpowiedzi, Michał Nowakowski postanowił wytłumaczyć, że Cyberpunk 2077 jest jak najbardziej grywalny na konsolach, ale dzięki najbliższej pracy – gra nie będzie się między innymi zawieszać:

„Co do wyglądu gry po optymalizacji: wspominaliśmy już o tym nieco wcześniej podczas tego calla; gra nie będzie się wieszać, poważniejsze usterki zostaną usunięte i zamierzamy też poprawić zarówno wydajność jak i jakość grafiki – te zmiany zostaną wprowadzone stopniowo w ramach serii aktualizacji; ważny patch ukaże się jeszcze w tym miesiącu. W zasadzie gra jest grywalna już teraz – chyba należy to podkreślić, gdyż nie mówimy tu o sytuacji, w której gry nie da się uruchomić lub też rozgrywka jest niemożliwa. W pełni rozumiemy, że wrażenia dalece odbiegają od oczekiwań wielu graczy – przyznajemy, że tak w istocie jest – ale „niegrywalna” sugeruje, że w ogóle nie da się jej uruchomić, co nie jest prawdą. Jeśli chodzi o porównanie z PC – tę kwestię też już poruszaliśmy; nie można na starszych konsolach oczekiwać jakości porównywalnej z tym, co można osiągnąć na PC lub na nowej generacji konsol i nie sugerujemy, że to się zmieni. Nie jestem pewien, czy rozumiem kontekst pytania o różnicę cen. [Michał Nowakowski]”

CD Projekt jednak nie dopuszczał do sytuacji, by wydać Cyberpunka 2077 wyłącznie na PC, PlayStation 5 i Xboksy Series X|S:

„Tu odpowiedź brzmi “nie”: na nowej generacji przygotowujemy zupełnie odrębną wersję gry; nie moglibyśmy więc wkrótce przed premierą „przestawić wajchy”, stwierdzić, że wersja na nową generację jest właściwą wersją konsolową gry, a następnie wydać grę tylko na nowej generacji. Jak zapewne zauważyliście, póki co nie ma wersji dedykowanej na nową generację konsol. Gra działa na nowych konsolach i korzysta z ich większej wydajności, lecz póki co nie dysponujemy wersją na nowe konsole, którą moglibyśmy „odłożyć na półkę”. [Michał Nowakowski]”

Gracze mogą oczekiwać kompletnej naprawy gry – Cyberpunk 2077 zostanie poprawiony pod względem technicznym oraz samej rozgrywki:

„Co do pierwszego pytania – czy skupiamy się tylko na technikaliach, czy również na elementach rozgrywki, takich, jak AI. Mówiąc szczerze, to dla nas jedno i to samo; z produkcyjnego punktu widzenia problemy związane ze sztuczną inteligencją i zachowaniem postaci stanowią podkategorię usterek; o ile więc mogę udzielić odpowiedzi – owszem, zajmujemy się również tym. [Michał Nowakowski]”

CD Projekt potwierdza jednocześnie, że deweloperzy skupili się na dopracowaniu wersji na PC oraz konsole nowej generacji:

„Pierwsze pytanie dotyczyło priorytetów i przyczyn, dla których – by tak rzec – zignorowaliśmy niedociągnięcia wersji na bieżącą generację konsol. Wynika to raczej – jak już stwierdziliśmy – z faktu, że skupialiśmy się na wydajności wersji na PC i na nową generację konsol. Z pewnością poświęciliśmy zbyt mało uwagi starszej generacji. Nie powiedziałbym, że działaliśmy pod presją – zewnętrzną lub wewnętrzną – by wydać grę w przewidzianym terminie, oczywiście z wyjątkiem zwykłej presji, która zawsze towarzyszy premierom. Nie tu upatrywałbym przyczyn problemu [Michał Nowakowski]”

W Sieci pojawiło się wiele kontrowersji związanych z samą certyfikacją, czyli sprawdzeniem produkcji przez Sony oraz Microsoft. Jak wspomniał Michał Nowakowski – firmy zaufały polskiemu zespołowi:

„Jeśli chodzi o proces certyfikacji i działania naszych kontrahentów – tu zdecydowanie odpowiedzialność jest po naszej stronie. Można założyć, że właściciele platform zaufali nam, że problemy zostaną rozwiązane do chwili premiery i nie ulega wątpliwości, że pod tym względem nie wszystko poszło zgodnie z planem. [Michał Nowakowski]”

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.

Źródło: https://www.cdprojekt.com/pl/wp-content/uploads-pl/2020/12/call-transkrypt_pl.pdf

Komentarze (241)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper