Iza Łęcka Iza Łęcka 03.12.2020 10:14
Bokeh Game Studio
1223V

Sony Japan straciło kluczowych deweloperów. Twórcy rozpoczynają „nowy rozdział”

SIE Japan Studio znane jako Sony Japan utraciło znaczących twórców, którzy od lat rozwijali gry z myślą o systemach PlayStation. Obecnie weterani branży rozpoczynają nowy rozdział i zakładają niezależne studio. Nie jest to dobra wiadomość dla fanów między innymi takich pozycji jak Gravity Rush.

Wczoraj informowaliśmy o mocnych przetasowaniach w Bend Studio, tymczasem możemy odnieść się do podobnych zmian w szeregach SIE Japan Studio. Zespół założony w 1993 roku opuścili niezwykle doświadczeni deweloperzy, którzy przez lata skupiali się nad rozwojem wielu IP PlayStation.

Keiichiro Toyama (Silent Hill, reżyser SIREN i Gravity Rush), Kazunobu Sato (producent The Last Guardian) oraz Junya Okura (główny projektant Gravity Rush, Gravity Rush Remastered i Gravity Rush 2) oficjalnie zakończyli prace w Sony Interactive Entertainment, by wspólnie stworzyć Bokeh Game Studio.

Na pierwszym opublikowanym materiale Japończycy wspominają zrealizowane projekty i mówią o odpowiedzialności rozwijania gier jako niezależni deweloperzy. Aktualnie żadna nowa produkcja nie została zapowiedziana, chociaż rozpoczęto już prace nad kolejną inicjatywą – wstępne koncepcje oraz rysunki zobaczycie na filmie.

W przyszłości poznamy tytuł przygotowywany przez Bokeh Game Studio, jednak możemy podejrzewać, że zostanie on opracowany na różne platformy. Świadkami analogicznej sytuacji byliśmy w przypadku Fumito Uedy, który odszedł z Sony i pracuje na własny rachunek – jego najnowsza pozycja trafi na Epic Games Store.

Źródło: https://www.psu.com/news/japan-studio-veterans-behind-silent-hill-gravity-rush-the-last-guardian-leave-the-studio-to-form-bokeh-game-studio/

Tagi: Bokeh Game Studio Junya Okura Kazunobu Sato Keiichiro Toyama SIE Japan Studio Sony Japan