Już kilka tygodni temu opublikowany został duży poradnik przedstawiający kilka istotnych szczegółów dotyczących PlayStation 5. Japończycy zaktualizowali FAQ, gdzie dodano informację o pracy nad funkcją VRR dla PS5:
„Po przyszłej aktualizacji oprogramowania systemowego, właściciele PS5 będą mogli korzystać z funkcji VRR podczas grania w gry obsługujące VRR w kompatybilnych telewizorach.”
VRR (Variable Refresh Rate) działa już na Xboksie Series X, dzięki czemu rozgrywka w Assassin’s Creed Valhalla, pomimo nie utrzymywania stałych 60 klatek na sekundę, jest płynnie odczuwana przez graczy. Zmienna częstotliwość odświeżania dostosowuje odświeżanie telewizora z liczbą klatek generowanych przez produkcję – jeśli produkcja spada z 60 do 50 fps, ekran dostosowuje płynność, zmniejszając lub nawet eliminując odczuwanie problemu ze spadkami płynności. VRR pozbywa się także efektu „rozjeżdżania się” klatek, czy też różnych przycięć, których moglibyśmy doświadczyć w trakcie rozgrywki.
Do VRR potrzebny jest odpowiedni telewizor (z HDMI 2.1), jednak właściciele nowych odbiorników, tuż po aktualizacji, powinni odczuć wsparcie technologii. Sprawdźcie efekt pracy jednego z fanów PlayStation, który umieścił na panelu PS5 klimatyczne motywy z gier Sony.