Xbox Series S w oczach deweloperów. Twórcy ostrzegają przed „poważnym problemem”

Gry
1760V
Xbox Series S w oczach deweloperów. Twórcy ostrzegają przed „poważnym problemem”
Wojciech Gruszczyk | 11.09.2020, 18:54

Microsoft zaprezentował dwie konsole nowej generacji, jednak deweloperzy z całego świata nie koncentrują się na najpotężniejszym next-genie, a starają się wytłumaczyć założenia Xboksa Series S. Według wielu twórców – najmniejszy Xbox będzie dużym problemem.

Już w dniu prezentacji Xboksa Series S pojawiły się pierwsze komentarze, według których nowa bryła może być dużym problemem dla deweloperów. Nawet dzisiaj przedstawiłem wstępną analizę Digital Foudry – według dziennikarzy konsola nowej generacji może mieć problem z zaoferowaniem ulepszeń znanych z Xboksa One X.

Dalsza część tekstu pod wideo

Zdecydowałem się sprawdzić, jak sytuację Xboksa Series S komentują kolejni deweloperzy i w zasadzie zdania są podzielone. Część twórców mówi wprost, że słabszy next-gen spowoduje dużo problemów i może wywołać niedogodności dla twórców.

Billy Khan (główny programista silnika z id Software) mówi wprost, że „sytuacja z pamięcią jest poważnym problemem”. Zdaniem twórcy DOOM Eternal agresywne obniżenie rozdzielczości renderowania pomoże w minimalnym stopniu, ale nie zniweluje całkowicie niedociągnięć.

David Mickner (twórca trybu sieciowego z Infinity Ward) zaznaczył, że konsola o słabszej specyfikacji będzie „wąskim gardłem” dla całej generacji:

Dan Weiss (starszy programista z Squanch Games) opublikował wielki wątek, w którym podkreślił, że Xbox Series będzie z powodu Series S uważany jako „konsola niższego poziomu” względem PlayStation 5. Deweloper tłumaczy wiele problemów tańszego urządzenia i zaznacza, że programiści będą „ciąć wszystko”, by gry mogły działać na Xboksie Series S. Weiss zaznaczył, że twórcy będą zmuszeni do „pchania tego gówna” przez kolejne ponad 5 lat i to będzie duży problem dla wielu zespołów.

Thomas Puha (dyrektor do spraw komunikacji z Remedy) jest jednak zdania, że Xbox Series S może być „ciekawym aktem balansu”.

Z deweloperami nie zgadza się Jeff Grubb, który uważa, że przedstawiona specyfikacja nada się do rozgrywki w 1080p, a dodatkowym atutem jest Architektura Velocity.

Źródło: Twitter: billykhan, DavidMickner, schenksmill, RiotRMD, JeffGrubb

Komentarze (114)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper