Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 08.09.2020 13:51
Lords of the Fallen 2
502V

Lords of the Fallen 2 powstaje w nowym zespole. CI Games potwierdza założenie Hexworks

Hexworks to nowe studio składające się z doświadczonych deweloperów. To właśnie oni zajmą się rozwojem Lords of the Fallen 2, który jest aktywnie rozwijany dla konsol nowej generacji oraz komputerów klasy PC. Prace nad grą trwają od kilku miesięcy.

Lords of the Fallen 2 zostało zapowiedziane w 2014 roku i CI Games obiecywało premierę na 2017 rok. Następnie pojawiły się kolejne problemy, produkcja trafiała w ręce kolejnych zespołów, ale najwidoczniej teraz CI Games jest pewne, że posiada odpowiedni zespół do przygotowania gry.

To właśnie Hexworks zajmuje się stworzeniem nowych Lordsów. CI Games „z dumą ogłosiło” otwarcie studia, które jest zlokalizowane w Barcelonie i Bukareszcie. Twórcy w Hiszpanii pracują już od początku marca, a po kilku tygodniach otwarto drzwi do drugiego zespołu.

Tak sytuację gry skomentował Marek Tymiński, prezes CI Games:

„Minęło sporo czasu odkąd zaczęliśmy prace koncepcyjne nad Lords of the Fallen 2 oraz produkcję samej gry. Ciesze się, że dziś możemy ogłosić nowe studio, które pracuje nad tym tytułem już od pół roku i poczyniło przy nim znaczące postępy. Nie chcieliśmy o tym publicznie mówić więcej, zanim nie zbudujemy głównego zespołu, nie uzgodnimy szczegółów pierwszego projektu i nie posuniemy się istotnie naprzód z jego wizją. Dziś mamy ten ważny etap za sobą, więc przyszedł odpowiedni moment aby oficjalnie to ogłosić”

Cezar Virtosu (dyrektor kreatywny) i Saul Gascon (producent wykonawczy) zajmują się zespołem Hexworks, w którym aktualnie pracuje około 25 osób. CI Games podkreśla, że w zespole nie brakuje doświadczonych weteranów gier AAA, ale nie poznaliśmy listy tytułów, nad którymi twórcy wcześniej pracowali.

Hexworks ma koncentrować się na „grach fabularnych o wysokiej jakości wykonania w kategorii AA+”, a debiutancką grą będzie właśnie Lords of the Fallen 2. To właśnie ten tytuł ma zaprezentować jakość i możliwości zespołu.

Cezar Virtosu, dyrektor kreatywny Hexwork, zapowiedział grę następującymi słowami:

„Przez wiele miesięcy nasza trójka pracowała nad zdefiniowaniem i określeniem zakresu projektu, aby znaleźć odpowiednio unikalne DNA, które umożliwi pozyskanie odpowiedniego zainteresowania ze strony graczy ale również pozostanie w sferze wykonalności. Zdalne opracowywanie gier koncentrujących się na walce jest wyzwaniem, ale równoważy to łatwość kontaktu i pracy z wielkimi fanami soulsborne rozproszonymi po całym świecie. Jest to świetna mieszanka produkcji niezależnej i pracy z graczami, ponieważ nie jesteśmy dużym koncernem produkcyjnym i wszyscy pochodzimy z okopów tego gatunku, dlatego też, niezależnie od narodowości, mówimy tym samym językiem gry. Jesteśmy entuzjastycznie nastawieni do naszej misji i dążymy do zapewnienia twórczo naładowanej rozgrywki w ramach gatunku”

Kilka słów dodał także producent wykonawczy, Saul Gascon:

„Sam, jako oddany gracz, czuję kiedy twórcy są pasjonatami tworzonych przez siebie gier. I o to właśnie chodzi w naszym studio. Zebraliśmy silny zespół starszych rangą deweloperów z głęboką fascynacją dojrzałymi grami fantasy. Nasz rozwój był intensywny, szczególnie w sytuacji globalnego lockdownu, ale pracując ramię w ramię z Cezarem Virtosu i Markiem Tymińskim, zebraliśmy świetny zespół. Nie mogę się doczekać, aby podzielić się większą dawką informacji na temat studia i pokazać nad czym pracujemy”

Źródło: Informacja prasowa: InnerValue

Tagi: CI Games Lords of the Fallen 2