Roger Żochowski Roger Żochowski 02.08.2020 15:34
Skater XL ma mocno przegięte trofeum. Aby zdobyć platynę trzeba... okrążyć Ziemię na deskorolce
15773V

Skater XL ma mocno przegięte trofeum. Aby zdobyć platynę trzeba... okrążyć Ziemię na deskorolce

Skater XL to produkcja, która ma bardzo wysoki próg wejścia, ale z czasem zachwyca systemem jazdy i trików, który swoim realizmem zawstydza nawet serię Skate. i Thrashera razem wziętych. Gdy jednak po kilku nocach grania do recenzji w PSX Extreme zapragnąłem wbić platynę, widząc na liście ostatnie trofeum do zdobycia złapałem się za głowę. 

Tytuł niestety jak na ograniczony budżet nie ustrzegł się kilku błędów i bugów, które producenci mają łatać w kolejnych aktualizacjach. Początkowo gracze myśleli, że błędem jest też cel jaki trzeba osiągnąć, by zdobyć platynę. Podobnie zresztą myślałem i ja, bo konieczność zrobienia na desce ponad 40 tysięcy kilometrów była naprawdę hardkorowa i nijak miała się do innych pucharków w grze, gdzie np. w przypadku grindów wystarczył kilometr, z kolei na manualu trzeba spędzić w grze godzinę.

Wszyscy założyli więc, że trzeba zrobić 40, a nie jak w opisie trofeum - 40 tysięcy. Gdy jednak pucharek nikomu nie wpadał, a licznik graczy, którzy go zaliczyli wynosił dalej 0%, zaczęły się analizy. Może trofeum jest zgliczowane? Nic z tych rzeczy. Osiągnięcie nazywa się The Around the World, a liczba kilometrów, jakie trzeba wyjeździć nie jest przypadkowa. 40075 km odnosi się bowiem do... obwodu Ziemi.

obwód ziemi

Easy Day Studios dało więc do pieca. Gracze wyliczyli, że skater w grze porusza się ze średnią prędkością około 15 kilometrów na godzinę, więc jeśli chcemy zdobyć pucharek, musimy jeździć przez około 2700 godzin lub jak kto woli - 113 dni. Na forach nie brakuje komentarzy sfrustrowanych graczy, którzy uważają, że studio pokazało fanom środkowy palec tym osiągnięciem. Co więcej – gra cierpi trochę na brak contentu i aktywności zachęcających do powrotów, więc poza świetnym modelem jazdy i czerpania frajdy z wykonywania kolejnych trików i nagrywania ich nie ma tu za bardzo co robić. 

Zaczęły się więc kombinacje - jedni polecają założenie na pada gumki i zablokowania przycisków opowiedzianych za rozpędzanie się i skręt. Inni znaleźli rampę, na której można tak ustawić skatera, by zjeżdżał cały czas w dół nabijając licznik. Wciąż jednak bez względu na metodę czas zdobycia osiągnięcia można skrócić do około 1100 godzin lub 45 dni. Tym samym realizacja celu zwiększa się o 1% co każde 12-15 godzin. Niektórym udało się jeszcze mocniej skrócić ten czas wykorzystując różne bugi w grze, ale te zapewne będą łatane.

Choć osobiście również miałem smaka na wbicie w grze platyny (choć obecnie robię to już tylko w grach, które sprawiają mi przyjemność), a zdjęcie do newsa przedstawia moją własną konstrukcję, która miała pomóc mi ją wbić, to jednak tym razem zdecydowanie odpuszczę. Choć sama gra jest na tyle rajcowna, że pewnie nie raz do niej jeszcze wrócę. Może za jakiś czas sama wpadnie. 
 

Tagi: Easy Day Studios Skater XL