Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 20.07.2020 11:25
Hellish Quart bijatyka
4101V

Hellish Quart zachwyca pomysłem i wykonaniem. Pierwszy gameplay z polskiej bijatyki

Kolejny raz polscy deweloperzy zadziwiają niesamowitymi pomysłami. W przypadku Hellish Quart zachwyca nie tylko koncepcja, ale również jej wykonanie wizualne.

Jak na projekt wykonywany przez jedną osobę (deweloper, który wcześniej pracował przy Wiedźminie 3 i Bulletstormie) rzecz wygląda niesamowicie dobrze. Hellish Quart odtwarza w realistyczny sposób pojedynki 1 vs 1 bronią białą - przede wszystkim szablami i rapierami. W tytule nie brakuje nawiązań do motywów kojarzących się z Trylogią Sienkiewicza - charakterystyczne stroje i uzbrojenie wielu postaci przywołują wspomnienia XVII-wiecznych realiów.

Gameplay w Hellish Quart przypomina Bushido Blade z pierwszego PlayStation. W Bushido Blade też toczyliśmy pojedynki bronią białą, ale w przeciwieństwie do większości bijatyk o przegranej decydowało najczęściej jedno trafienie. Tak samo ma być w Hellish Quart - wystarczy moment by odciąć oponentowi dłoń czy trafić go w głowę i zakończyć rundę zwycięstwem. Nie ma tu więc typowego dla bijatyk paska energii, ani specjalnych combosów czy specjali.

Wiadomo, że Hellish Quart bazuje na sesjach motion capture osób pasjonujących się historycznym fechtunkiem. W grze powalczymy też realistyczną bronią i postaciami odzianymi w historyczne stroje z XVII wieku.Przekłada się to wszystko na bardzo ładny i ciekawy efekt wizualny. Gra zapewni tryby singleplayer (w tym kampanię oraz arcade) i lokalny multiplayer.

Niestety nie wiemy jeszcze, kiedy Hellish Quart pojawi się w cyfrowej dystrybucji. Gra ma "niedługo" trafić na Steam w formie Wczesnego Dostępu.

Źródło: https://store.steampowered.com/app/1000360/Hellish_Quart/

Tagi: bijatyka hellish quart polska