PT miało przyczynić się do zwolnienia Hideo Kojimy [Aktualizacja #1]

Gry
5638V
PT miało przyczynić się do zwolnienia Hideo Kojimy [Aktualizacja #1]
Iza Łęcka | 24.06.2020, 07:00

Od zwolnienia Hideo Kojimy z Konami minęło już kilka lat, ale wciąż na jaw wychodzą nowe informacje dotyczące relacji Japończyka ze znanym studiem. Zgodnie z najnowszymi wiadomościami, deweloper ukrył nową grę przed ówczesnymi szefami i potajemnie rozwijał produkcję z budżetu Metal Gear Solid.

O zwolnieniu Hideo Kojimy z Konami mówi się od lat. W miniony weekend na łamach naszego portalu Krzysztof opisywał relację dewelopera ze studiem, tymczasem obszerny materiał przybliżający sytuację opublikowała również redakcja gameblog.fr. Dziennikarze powołując się na źródła z Konami przedstawiają wiele nowych szczegółów dotyczących problematycznych wydarzeń.

Dalsza część tekstu pod wideo

PT przyczyniło się do zwolnienia Hideo Kojimy?

Według dziennikarzy, Hideo Kojima posiadał bardzo wysoką pozycję w Konami, a jego pierwotne Kojima Productions było niemal niezależnym studiem, które posiadało sporo swobody w działaniach. Deweloper bardzo chętnie z niej korzystał, dlatego też PT nigdy nie zostało zaprezentowane kluczowym osobom w studiu – tylko nieliczni pracownicy wiedzieli o rozwijaniu gry.

PT zostało określone jako „ściśle tajny projekt wewnętrzny, zarządzany przez bardzo mały zespół”, a Kojma miał stworzyć fikcyjną spółkę „7780s Studio”, dzięki której prowadzone były negocjacje z Sony dotyczące umieszczenia PT na PlayStation Network. Problemem okazał się jednak fakt, że deweloper nie poinformował pierwotnego pracodawcy o swoich działaniach i relacji z PlayStation, a jakiekolwiek wiadomości nie zostały przekazane nawet osobom, które powinny znać wszystkie szczegóły z powodów biznesowych. Kluczowe osoby z Konami dowiedziały się o grze razem z graczami – podczas prezentacji.

Pracownicy Konami wspólnie ze społecznością graczy dowiedzieli się, że PT to tak naprawdę Silent Hills, czyli zupełnie nowy Silent Hill. Podczas gamescomu 2014 rzecznicy prasowi zostali postawieni pod ścianą, bo choć dziennikarze byli żadni informacji o „nowym Silent Hill”, oni tak naprawdę dopiero poznawali grę. Prawie nikt nie wiedział o PT.

Największym problemem okazał się budżet. Zgodnie z relacją dziennikarzy z redakcji gameblog.fr, Hideo Kojima wykorzystał część budżetu z Metal Gear Solid V: The Phantom Pain na stworzenie PT. W dodatku studio mierzyło się z wymagającymi zmianami (przejście z modelu dużych i kosztownych gier AAA na mniejsze produkcje), co nie odpowiadało Japońskiemu twórcy.

Redakcja wspomina również o problemach ostatniego etapu produkcji Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. W swoim czasie czytaliśmy o trudnej sytuacji deweloperów, których praca była monitorowana kamerami przez kierowników, ale według najnowszego raportu: to „czysta fantazja”. Redaktorzy wskazaną informację otrzymali od jednego z informatorów, ale szczegółów dotyczących tego etapu projektu jest tak mało, że trudno je porządnie zweryfikować.

PT miało przyczynić się do zwolnienia Hideo Kojimy [Aktualizacja #1]

Hideo Kojima wiedział o Metal Gear Survive?

Francuzi odnoszą się jeszcze do jednej kwestii. Ich zdaniem projekt Metal Gear Survive został zapoczątkowany, gdy Hideo Kojima był jeszcze w Konami. Pierwotnie miało być to rozszerzenie do Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, którego akcja rozgrywałaby się na głównej mapie. Szefowie byli zainteresowani dorzuceniem do gry zombie, gdyż w owym czasie był to bardzo popularny temat. Kojima natomiast chciał dorzucić do rozgrywki „kaijû” – gigantyczne potwory znane z japońskiej kultury.

Informatorzy wspomnieli także o słynnym „Episode 51”, o którym szczątkowe informacje pojawiły się w edycji kolekcjonerskiej MGS V. Gracze oczekiwali, że byłoby to „prawdziwe” zakończenie gry, a według najnowszych doniesień – wydarzenia nie zmieniłyby zbyt wiele. W planach Konami było stworzenie DLC, które było dodatkowym rozdziałem. Informator wspomniał, że jeśli graczom nie przypadły do gustu przedstawione wydarzenia, to tylko i wyłącznie przez źle napisany scenariusz. Rozszerzenie nic by nie zmieniło i nie zaprezentowałoby oczekiwanego „prawdziwego zakończenia”.

Co jednak istotne: najważniejszym powodem rozstania Kojimy z Konami było właśnie wykorzystanie budżetu Metal Gear Solid V: The Phantom Pain do opracowania PT. Mimo to zdaniem redakcji, obecna relacja pomiędzy studiem a deweloperem jest podobno bardzo dobra, a nowe Kojima Productions może kiedyś współpracować z Konami.

[Aktualizacja #1]

Kojima Productions postanowiło skomentować artykuł i zaprzeczyło informacjom:

Źródło: http://www.gameblog.fr/news/91090-revelations-sur-les-plans-de-kojima-pour-le-dlc-de-metal-gea

Komentarze (49)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper