Wiedźmin z 50 mln sprzedanych egzemplarzy. CD Projekt podsumowuje rekordowy początek roku

Gry
2269V
Wiedźmin z 50 mln sprzedanych egzemplarzy. CD Projekt podsumowuje rekordowy początek roku
Wojciech Gruszczyk | 28.05.2020, 19:38

Wiedźmin osiągnął już 50 mln sprzedanych egzemplarzy. CD Projekt i CD Projekt RED dziękują graczom z całego świata i podsumowują wyjątkowe miesiące 2020 roku. Grupa potwierdza wyjątkowe rekordy.

Grupa Kapitałowa CD Projekt podsumowała pierwsze trzy miesiące 2020 roku, w których udało się osiągnąć 193 mln przychodów ze sprzedaży. Jest to blisko 2,5 razy lepszy rezultat względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Skonsolidowany zysk netto wzrósł w ujęciu rocznym ponad pięciokrotnie i wyniósł 92 mln zł.

Dalsza część tekstu pod wideo

Co jednak najważniejsze: Wiedźmin przekroczył już 50 mln sprzedanych egzemplarzy! Jak wiadomo trzecia część serii świętowała ostatnio pięć lat od premiery i tytuł wciąż cieszy się dużą popularnością. Pozytywne wyniki potwierdził Piotr Nielubowicz, Wiceprezes Zarządu CD PROJEKT ds. finansowych:

„To rekordowy I kwartał w historii Grupy, zarówno pod względem osiągniętych przychodów, jak i wyniku netto. Przyczyniła się do tego przede wszystkim kontynuacja bardzo dobrej sprzedaży Wiedźmina 3, który obchodził właśnie swoje piąte urodziny. Z tej okazji otrzymaliśmy wyjątkowy prezent – miło mi poinformować, że liczba sprzedanych kopii gier z serii wiedźmińskiej przekroczyła 50 mln”

Wiedźmin z 50 mln sprzedanych egzemplarzy. CD Projekt podsumowuje rekordowy początek roku

Piotr Nielubowicz podkreślił również, że choć firma zainwestowała ponad 54 mln zł na nowe projekty, to jednak mimo to udało się osiągnąć bardzo dobre rezultaty. Sporym sukcesem wspomnianych miesięcy okazał się Gwint:

"Pozytywny wpływ na wyniki miały także premiery – GWINT po ubiegłorocznej premierze na urządzeniach z systemem iOS z powodzeniem zadebiutował na Androidzie, a Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści na Nintendo Switch. Jednocześnie inwestując ponad 54 mln zł w nowe projekty wypracowaliśmy dodatnie przepływy gotówkowe. Saldo naszej gotówki i lokat bankowych na przestrzeni I kwartału tego roku zwiększyło się o 128 mln zł – to jest o 40% więcej niż wartość wypracowanego zysku netto."

Adam Kiciński, Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej CD Projekt, podkreślił, że początek roku był bardzo trudny dla studia, które mierzyło się z przejściem na tryb pracy zdalnej, gdy jednocześnie finalizowano produkcję Cyberpunka, ale... Udało się!

„Niewątpliwie był to wyjątkowy czas, który zapamiętamy na długo. Decyzja o przejściu w tryb pracy zdalnej w finalnej fazie produkcji Cyberpunka nie była łatwa, jednak bezpieczeństwo zespołu pozostaje priorytetem. Dzięki zaangażowaniu i determinacji naszych pracowników sprawnie przeszliśmy na tzw. home office, kontynuując intensywne prace nad naszą najnowszą produkcją ze swoich domów. Chciałbym podziękować całemu zespołowi za wytrwałość w tym trudnym okresie. Przebywanie w domach skłoniło wiele osób do sięgnięcia po gry wideo, które w ostatnim czasie stały się jeszcze bardziej popularną formą rozrywki m.in. dzięki swojej dostępności. Cieszymy się, że nasze produkcje zyskały nowych fanów i że umiliły wielu ludziom ten niełatwy czas.”

Gracze w tym czasie chętnie sięgali po gry studia, a teraz CD Projekt może koncentrować się już na 11 czerwca – w tym dniu odbędzie się pokaz Cyberpunka 2077.

Źródło: Informacja prasowa: CD Projekt

Komentarze (49)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper