Pokaz Unreal Engine 5 odbył się w niezwykle dogodnym momencie. Gracze są spragnieni informacji o PS5, tymczasem Epic Games poprzez swoją technologię zaprezentował materiał ukazujący możliwości PlayStation 5. Poznaliśmy już pierwsze studia, które będą opracowywać gry na nowym silniku, choć jak podkreśla Quentin Staes-Polet - najlepsze dopiero przed nami.
Dyrektor generalny Epic Games w Indiach i na terenie Południowo-Wschodniej Azji wyszczególnił główny cel nowego silnika. Unreal Engine 5 powstał, by „gonić” fotorealizm i zbliżyć się do oczekiwanej „pełnej symulacji rzeczywistości”.
„Gonimy za fotorealizmem z Unreal Engine 5. Nowy silnik pozwoli zaoszczędzić dużo czasu, a jednocześnie zbliży nas o krok do pełnej symulacji rzeczywistości.”
Staes-Polet z Epic Games zaznaczył, że dzięki Unreal Engine 5 deweloperzy mogą wykorzystać assety 3D o jakości 4K Cinema i komfortowo nad nimi pracować. Technologia znacząco zaoszczędza czas, co ma zapewnić dodatkowe możliwości do opracowania jeszcze bardziej dopracowanej oprawy. Dzięki nieustannemu ulepszaniu grafiki, studia systematycznie będą zbliżać się do fotorealizmu.