Iza Łęcka Iza Łęcka 22.05.2020 07:00
Xbox Series X
2702V

Xbox Series X pozwala łatwo wykorzystać moc. Twórcy prezentują rozgrywkę z The Ascent

Microsoft zajął się nie tylko stworzeniem wydajnej platformy, ale zadbał także o możliwość tworzenia gier w przystępny sposób. Twórcy The Ascent nie ukrywają, że przygotowanie produkcji na nową generację jest łatwe. Dzięki dopracowanym narzędziom można śmiało wykorzystać potencjał urządzenia.

The Ascent zostało zaprezentowane na Inside Xbox, a tuż po wydarzeniu mogliśmy sprawdzić czystą rozgrywkę z nowego IP. Neon Giant to młode studio (założone w 2018 roku), w którego skład wchodzą jednak wyjadacze branży, pracujący wcześniej nad takimi markami jak Wolfenstein, DOOM, Far Cry 3, Bulletstorm czy Gears of War.

W lipcowym EDGE znalazł się wywiad z przedstawicielami Neon Giant, którzy chwalą podejście Microsoftu oraz dostarczone narzędzia:

„Arcade Berg: Microsoft jest bardzo otwarty i przyjazny. Chodzi mi o to, że Tor [pracownik studia] pracował dotychczas na wielu urządzeniach, nie wiem ilu do tej pory, więc widzieliśmy już konsole różnych generacji, a sprawy po prostu stają się coraz lepsze. Microsoft wie, co jest potrzebne, aby móc stworzyć grę na swoich maszynach, więc są przygotowani, narzędzia są gotowe.”

W przychylnych słowach Tor Frick zaznaczył, że Xbox Series X zapewni ogromną różnicę względem poprzedniej generacji, dzięki czemu deweloperzy mogą uzyskać rozgrywkę w rozdzielczości 4K przy 60 klatkach na sekundę. Błyskawiczne wczytywanie zagwarantowane przez Microsoft również zostanie wykorzystane.

Przedstawiciele studia niezwykle chwalą możliwość przygotowania rozgrywki w 4K, podkreślając jednocześnie, że taka jakość zapewnia „czystość szczegółów”, a gracze zobaczą znacznie więcej.

„Arcade Berg: Przy wysokich rozdzielczościach, w rzeczywistości można zobaczyć otwory po pociskach w ścianach. Wszystko jest absurdalnie szczegółowe, więc kiedy zbliżymy kamerę, to po prostu działa.”

The Ascent będzie tytułem startowym dla Xboksa Series X, a tworzenie gier na tego next-gena zostało wskazane jako ogromny atut w wypowiedzi Tora Fricka. Szereg narzędzi pozwala szybko wykorzystać potencjał urządzenia.

„Tor Frick: Również wspaniałą rzeczą jest to, że tworzenie gier staje się coraz łatwiejsze. Tak więc coraz wygodniej jest wykorzystać całą tę moc i poświęcić więcej czasu na kreatywne pomysły, ponieważ w najlepszym przypadku chcesz, aby wszystko działało i abyś mógł zrealizować swoje projekty. 20 lat temu 11-osobowe studio indie nie mogłoby zrobić tego, to co my robimy.”

Sprawdźcie również najnowszy materiał prezentujący rozgrywkę z The Ascent.

Źródło: https://wccftech.com/the-ascent-dev-microsoft-is-very-approachable-xbox-series-x-is-easy-to-develop-for-leap-is-huge/

Tagi: Curve Digital Neon Giant The Ascent