Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 20.05.2020 20:09
Command & Conquer Remastered Collection
797V

Command & Conquer Remastered Collection z pełnym wsparciem modów. EA udostępni kod źródłowy gry

Electronic Arts właśnie opublikowało zaskakującą wiadomość. Twórcy Command & Conquer Remastered Collection i wydawca po rozmowie ze społecznością postanowili udostępnić kody źródłowy zestawu. Dzięki temu gracze otrzymają pełną możliwość tworzenia modyfikacji, które będą zintegrowane z pakietem.

Twórcy Command & Conquer Remastered Collection w marcu potwierdzili datę premiery kolekcji oraz wspomnieli o możliwej edycji na konsole, ale w kolejnych miesiącach nie otrzymywaliśmy wielu szczegółów dotyczących zestawu. Na szczęście gra zmierza na rynek i możemy potwierdzić kapitalną wiadomość.

W dniu premiery Command & Conquer Remastered Collection, Electronic Arts wrzuci na rynek TiberianDawn.dll i RedAlert.dll oraz odpowiadające im kod źródłowy na licencji GPL 3.0. EA nie ukrywa, że jest to wyjątkowy moment, ponieważ nie często mamy okazję widzieć sytuację, by wydawca gier AAA decydował się na taki ruch.

Oznacza to tak naprawdę, że gracze nie tylko otrzymają możliwość tworzenia map, ale mogą zaprojektować własne jednostki, wrzucić do pozycji grafiki (przykładowo nowych jednostek/budynków), zmienić systemy i zadbać o pełne przebudowanie pozycji. Wszystkie mody pobierzemy z Warsztatu Steam lub z listy w samej pozycji.

Studio ma niestety złą wiadomość – z powodu pandemii nie udało się dokończyć prac nad LAN Play, ale deweloperzy zamierzają dodać funkcję w późniejszym terminie.

Mimo wszystko trudno nie chwalić twórców Command & Conquer Remastered Collection. Ponieważ w następnych miesiącach Command & Conquer Remastered Collection zostanie znacząco rozbudowane i to fani będą dbać o nowe projekty w C&C.

Tagi: Command & Conquer Remastered Collection Electronic Arts Petroglyph