Iza Łęcka Iza Łęcka 18.05.2020 07:34
Solid Snake David Hayter
3306V

PS5 potrzebuje pełnej Wstecznej Kompatybilności. David Hayter zarzuca Sony „krótkowzroczność”

Jak na razie nie poznaliśmy dokładnych szczegółów dotyczących Wstecznej Kompatybilności PS5, jednak już w obecnej sytuacji pojawiają się różnorodne opinie na temat funkcji opracowanej przez Sony. David Hayter uważa, że PlayStation 5 powinno oferować pełny dostęp do biblioteki ze wszystkich generacji.

David Hayter rozpoczął swoją karierę w grach wideo wcielając się w postać Solid Snake'a w Metal Gear Solid. W późniejszym terminie aktor niejednokrotnie użyczał swojego głosu bohaterowi w kilku kolejnych odsłonach serii, biorąc nawet udział w różnorodnych projektach, w których twórcy chcieli usłyszeć charakterystyczny głos Snake'a. Pomimo, że Hayter wystąpił jeszcze w kilku dużych produkcjach, jego rola w świecie rozwijanym przez Hideo Kojimę może być uznana za największe osiągnięcie w dubbingu gier.

Obecnie David Hayter nie może liczyć na rozwijanie kolejnej odsłony serii Metal Gear Solid, jednak aktor cieszy się sporym szacunkiem wśród graczy i jest częstym gościem tematycznych podcastów. W ostatnim odcinku PAL Keys, Hayter dość jednoznacznie wypowiedział się w kwestii Wstecznej Kompatybilności w PS5: jego zdaniem konsola Sony powinna otrzymać również dostęp do biblioteki z PlayStation, PlayStation 2 i PlayStation 3:

„Naprawdę irytuje mnie, że Wsteczna Kompatybilność nie jest wszechobecna. Wiesz, wciąż mam działającego Xboksa 360 i GameCube'a, bo na tych urządzeniach są stare gry, które uwielbiam i w które chcę dalej grać. Denerwuje mnie, że gdy pojawia się nowa platforma, to wygląda to tak: „Okej, wszystkie stare gry zniknęły, a Ty musisz kupić wszystkie nowe”. Wiesz, ja rozumiem, że to jest biznes, ale to po prostu porażka i wydaje mi się, że ludzie kupią Metal Gear Solid, gdyby ktoś wrzucił go na PS5.”

Aktor zaznaczył, że nie dostaje z tego żadnych pieniędzy, nie jest to w jego interesie, ale chciałby, by więcej młodszych graczy otrzymało swobodny dostęp do starszych, kultowych produkcji – między innymi Metal Gear Solid.

„Nie dostaję z tego żadnych pieniędzy. Nie mówię tego ze względów biznesowych. Mówię tylko, że chciałbym, by więcej ludzi zobaczyło tę grę, a młodsi mogli w nią zagrać. Tak, byłoby idealnie, ale nie wiem, czy to zrobią, bo to taki cyniczny świat. Wiesz jak to jest: „Nie, nie, nie, po prostu musisz kupić zupełnie nowe gry”, ale sądzę, że to krótkowzroczna strategia i naprawdę chciałbym, żeby pozwolono nam grać na różnych platformach.”

Jeżeli PS5 nie otrzyma pełnej Wstecznej Kompatybilności, spore grono młodszych graczy nigdy nie doświadczy możliwości poznania starszych przygód Solid Snake'a. Zawsze gracze mogą liczyć na opracowanie odświeżenia, jednak w kwestii tego IP sprawa jest zdecydowanie bardziej skomplikowana: zgodnie z oficjalnymi informacjami ze strony Konami, producent nie inwestuje w gry z serii Metal Gear Solid.

Sony aktualnie nie przedstawiło wszystkich szczegółów Wstecznej Kompatybilności PS5, jednak dodatkowe informacje dotyczące usługi mogą pojawić się na następnym State of Play.

Źródło: https://www.psu.com/news/ps5-backwards-compatibility-strategy-is-short-sighted-says-solid-snake-va/

Tagi: David Hayter ps5 solid snake sony wsteczna kompatybilność