PS5 bez pełnej Wstecznej Kompatybilności z powodu licencji? Twórca z Cradle Games przedstawił ciekawą myśl

Gry
5077V
PS5 bez pełnej Wstecznej Kompatybilności z powodu licencji? Twórca z Cradle Games przedstawił ciekawą myśl
Wojciech Gruszczyk | 28.04.2020, 22:30

Sony wciąż nie ujawniło kompletnych szczegółów dotyczących Wstecznej Kompatybilności PS5, jednak według przedstawionych danych, konsola pozwoli włączyć wyłącznie gry z PS4. Firma nie wspomina o PS3, PS2 oraz pierwszym PlayStation i zdaniem przedstawiciela Cradle Games, problemem mogą okazać się licencje.

O Wstecznej Kompatybilności PS5 wiemy od wielu miesięcy, ale tak naprawdę Sony wciąż nie przedstawiło dokładnego planu dotyczącego tej funkcji. Japoński producent musiał nawet zadbać o aktualizację pierwszych informacji, ponieważ słowa głównego inżyniera PlayStation 5 nie były zbyt konkretne i wprowadziły spory chaos wśród fanów.

Dalsza część tekstu pod wideo

Sony mówi wprost o wsparciu biblioteki z PS4 na PS5, ale nie otrzymujemy szczegółów dotyczących pozostałych konsol. W tej sprawie wypowiedział się Marc-André Jutras, który ma okazję rozwijać Hellpoint i przedstawiciel Cradle Games rozumie sprawę z dwóch stron.

Deweloper podczas rozmowy z redakcją GamingBolt podkreślił, że gracze mogą czuć się zdezorientowani, ponieważ PS5 na pewno posiada odpowiednią moc, by móc włączyć wszystkie gry z PS4, PS3, PS2 i pierwszego PlayStation, ale Sony najwidoczniej nie może tego zagwarantować z wciąż nieujawnionego powodu.

Jutras zasugerował, że problemem mogą okazać się licencje lub sprzętowy DRM:

„Jako deweloper widzę jednak, że niektóre rzeczy mogą być niejasne pod względem prawnym, zwłaszcza jeśli celem jest posiadanie tych starszych gier sprzedawanych w niektórych sklepach. Niektóre firmy już nie istnieją, a licencje na te tytuły mogą nie być tak łatwe do ogarnięcia. Rozumiem również, że starsze konsole mogą mieć jakąś formę sprzętowego DRM, który mógłby uniemożliwić nowszym konsolom odczytywanie starszych płyt.”

Przedstawiciel Cradle Games wspomniał o rzeczy, która może nie być jasna dla wszystkich graczy. Miałem kiedyś okazję wysłuchać prezentacji pracowników rodzimego GOG-a, którzy czasami miesiącami starają się zdobyć licencję na jeden tytuł, a nawet po tym czasie nie mogą go wrzucić do swojego sklepu. Może właśnie z takim problemem mierzy się japoński producent? Mam wrażenie, że Sony powinno zagrać z fanami w otwarte karty i przedstawić ostateczne szczegóły dotyczące tej funkcji.

Wciąż czekamy na pełen pokaz PS5, ale bardzo możliwe, że konsola zostanie zaprezentowana już w przyszłym miesiącu.

Źródło: https://gamingbolt.com/hellpoint-dev-explains-why-ps5-is-not-backwards-compatible-all-the-way-back-to-ps1

Komentarze (186)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper