Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 06.03.2020 17:02
Resident Evil 3 Nemesis
5331V

Resident Evil 3 zapewni wiele atrakcji. Tona informacji o nowej grze Capcomu [Aktualizacja #1]

Nowy Resident Evil 3 nie jest wyłącznie małym odświeżeniem. Twórcy na bazie znanej produkcji stworzyli w zasadzie nową grę, która zmieni nawet jeden z kluczowych elementów serii – w tym tytule nigdy nie będziemy bezpieczni. [SPOILERY]

Capcom postanowił odświeżyć kultowe części serii Resident Evil i po fantastycznym Resident Evil 2 możemy liczyć na pełne odrestaurowanie Resident Evil 3. Premiera gry odbędzie się już w przyszłym miesiącu, więc deweloperzy chętnie przedstawili szczegół dotyczące zmian – w najnowszym numerze Official Xbox Magazine znalazło się wiele konkretnych informacji.

[OSTRZEGAM PRZED SPOILERAMI]

W Resident Evil 3 możemy liczyć na niemal ciągłą akcję

Twórcy podczas projektowania monstrum korzystali z informacji od Mr. X z Resident Evil 2 – ich celem było stworzenie Nemesisa bardziej przerażającego i bardziej bezwzględnego pod każdym elementem. Nemesis otrzymał rozbudowaną sztuczną inteligencję, która sprawi, że w pewnym momencie przeciwnik może odpuścić – w kilku miejscach otrzymamy szansę na złapanie oddechu, ale deweloperzy podkreślają, że głównym celem nowego RE3 było stworzenie spójnego zagrożenia.

SI wszystkich potworów było dla Capcomu wyzwaniem i zespół chciał mieć pewność, że wszystkie bestie będą bardziej reagować na środowisko oraz wydarzenia – tym razem oponenci mogą wspólnie dążyć do zabicia gracza. Zombie będą zachowywać się inaczej nawet w zależności od tego, czy aktualnie znajdują się w grupie.

W nowym Resident Evil 3 nie zabraknie znanych potworów: Grave Digger, Hunter oraz pająki zostały potwierdzone przez Capcom... A to nie koniec – w grze znajdziemy podobno nawet nowe stwory.

Resident Evil 3 informacje

Resident Evil 3 będzie znacznie większą grą od swojego oryginału

Twórcy przygotowali znacznie większe miasto i choć nie jest to otwarty świat, to jednak gracze poczują wolność. W Raccoon City odwiedzimy wiele sklepów, budynków, dziesiątki ulic oraz ścieżek, które wcześniej nie były dostępne. Studio przygotowało nawet system metra, który działa jako szybka podróż – od pewnego momentu jest to w zasadzie HUB, z którego będziemy często korzystać, by dostać się do wybranych miejsc. Gracze otrzymają możliwość swobodnego poruszania się po lokacjach, ale będzie to bardzo niebezpieczne, ponieważ zawsze możemy napotkać na przeciwników lub nawet samego Nemesisa. Autorzy przygotowali wiele nowych atrakcji, które mają zachęcać fanów do biegania po lokacjach – przykładowo będziemy szukać części broni i przez zostaniemy zmuszeni do przechadzania się po różnych rejonach Raccoon City.

Capcom zajął się dopracowaniem oprawy oraz dźwięku. W przypadku grafiki dostrzeżemy nawet brud, który przyczepi się do Jill podczas przemierzania kanałów, a pod względem udźwiękowienia usłyszymy „miasto pogrążone w chaosie”. Twórcy zadbali o pełne wsparcie dźwięku przestrzennego.

Carlos pojawia się w grze i jest grywalny, ale tylko w wybranych fragmentach. Nie dostał on swojej kampanii – bohater może także pojawić się w kilku momentach fabuły, gdy akurat będziemy przechadzać się po miasteczku.

Zespół postanowił w Resident Evil 3 na bardzo spójną i jedną historię. Opowieść została znacząco rozbudowana, by nadać jej głębi i wyrazistości. Twórcy chcą dokładnie przedstawić Jill oraz Nemesisa. Ze względu na umiejscowienie wydarzeń, zespół w pewien sposób połączy grę z RE2.

[Aktualizacja #1]

Osoba odpowiedzialna za przepisywanie szczegółów z OPM popełniła błąd - w grze pojawią się "bezpieczne pokoje". 

Sprawdźcie kolejne informacje o Resident Evil 3:

Źródło: https://www.resetera.com/threads/ton-of-new-resident-evil-3-info-from-oxm-safe-room-enemies-more-minor-spoiler-warning.173628/

Tagi: Capcom Resident Evil 3 (2020)