Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 17.02.2020 16:27
gran turismo 7
3727V

Gran Turismo w 240 fps na PS5? Takiej jakości chce szef Polyphony Digital

PS5 zapewni znacznie większą moc obliczeniową względem PS4 i część twórców może już opracowywać gry dla nowej generacji. Jedną z takich osób na pewno jest Kazunori Yamauchi, którego Polyphony Digital stawia na płynność animacji. Szef studia wspomniał nawet o 240 klatkach na sekundę.

Polyphony Digital od dawna pracuje nad Gran Turismo dla nowej generacji, ale nadal czekamy na prezentację gry. Tytuł może zostać ujawniony wraz z konsolą Sony – będzie to na pewno dobra zachęta dla graczy, którzy nie będą przekonani, czy warto od razu inwestować w PS5.

Na temat next-gena Sony wypowiedział się Kazunori Yamauchi, który podczas rozmowy z dziennikarzami z Australii miał okazję wspomnieć o planach na rozwój serii Gran Turismo. Jeden z redaktorów zapytał, czy możemy liczyć na rozgrywkę w rozdzielczości 8K, ale Japończyk uważa, że 4K jest wystarczające.

„Sądzę, że rozdzielczość 4K wystarczy.”

Jak wiadomo Sony już kilkukrotnie wspomniało o wsparciu 8K przez PlayStation 5, a dodatkowo Kazunori Yamauchi w swoim czasie prezentował Gran Turismo Sport w 8K, ale dla szefa studia ważniejsza jest płynność animacji:

„Zamiast rozdzielczości, o której mówisz, bardziej interesują mnie postępy, jakie możemy osiągnąć w zakresie płynności animacji. Jeśli chodzi o ilość klatek na sekundę, zamiast pozostawać przy 60 fps, bardziej interesuje mnie podniesienie jej do 120, a nawet 240 klatek na sekundę.”

Zdaniem dewelopera to właśnie podniesienie fps-ów zapewni graczom nowe doświadczenie i właśnie na tym chce się skupić studio. Nie możemy mieć pewności, czy taka jakość będzie dostępna od początku PS5, ale jak widać Japończyk ma cel, do którego chce dążyć.

Na naszym serwisie przeczytacie także:

 

Źródło: https://www.gtplanet.net/gran-turismos-future-4k-resolution-is-enough-but-240fps-is-the-target/

Tagi: gran turismo Gran Turismo 7 Kazunori Yamauchi polyphony digital