Mateusz Wróbel Mateusz Wróbel 27.12.2019 21:30
Shuhei Yoshida
3260V

Shuhei Yoshida oznajmia, że tworzenie gier na PS5 jest łatwe i przyjemne. PS3 było najgorsze pod tym względem

Tworzenie gier na PS5 jest proste i przyjemne - uważa Shuhei Yoshida, prezes Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios. 

Na rynek trafiło najnowsze wydanie zasłużonego w Japonii magazynu Dengeki PlayStation. Oprócz nowych wzmianek o nadchodzących projektach, w najnowszym numerze wypowiedział się Shuhei Yoshida - były prezes Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios, według którego deweloperzy pracujący nad projektami dla PlayStation 5, nie męczą się podczas produkcji. 

W wywiadzie, Yoshida wyjaśnił dlaczego tworzenie gier było najtrudniejsze na PlayStation 3. Sony, japońska firma odpowiadająca za konsole PlayStation popełniła wiele błędów podczas projektowania PS3, co przełożyło się na trudności dla deweloperów, którzy tworzyli swoje gry na właśnie to urządzenie.

Mężczyzna dodał, że wyciskanie maksimum z konsoli nie jest możliwe, kiedy studia zajmują się rozgryzieniem konsoli, w celu prawidłowego zaprogramowania swojego projektu. Sony nie chce powtórzyć swoich błędów, i mimo, że na PS4 twórcy nie skarżyli się na trudności w tworzeniu gier, to i tak japoński gigant chce przykuć swoją uwagę właśnie do tego czynnika podczas projektowania urządzenia. Yoshida powiedział również, że jeszcze nigdy nie mieli tylu pozytywnych wiadomości od deweloperów, którzy chwalą ich za łatwość rozwijania swoich gier na PS5.

Większość dużych studiów posiada już zestawy deweloperskie od Sony oraz Microsoftu, aby w miarę szybko zaprojektować swoje projekty i wrzucić je na rynek gier wraz z premierą nadchodzących urządzeń. Wiemy już, że na PlayStation 5 zmierza kolejna odsłona serii Gran Turismo, Godfall, oraz Gladiux, a w produkcji są na pewno Horizon Zero Dawn 2 oraz kolejna część God of War.

Warto zajrzeć na:

Źródło: dualshockers.com

Tagi: gry ps5 Shuhei Yoshida Sony