Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 16.12.2019 15:34
Kazuya Mishima PS1 vs PS4
5976V

Sony pokazuje rozwój ikonicznych postaci PlayStation. Kratos zestarzał się z klasą

Sony na przykładzie pięciu postaci związanych z marką PlayStation pokazuje, jak bardzo zmieniła się nasza branża i grafika w grach. Liczba polygonów na samych twarzach została znacząco zwiększona, by każdy z bohaterów prezentował odpowiednią jakość.

Polygony są wykorzystywane w grafice 3D, by móc stworzyć trójwymiarowy model przykładowo bohaterów. Twórcy podczas kreowania twarzy (przykład poniżej) wyznaczają punkty w przestrzeni, które następnie są łączone i całość prezentuje siatkę.

Sony właśnie za pomocą polygonów postanowiło zaprezentować, jak wiele zmieniło się na przestrzeni ostatnich 25-lat. Twórcy otrzymali znacznie większą moc obliczeniową, mogą opracowywać bardziej dopracowane obiekty, więc liczba wielokątów jest znacznie zwiększona.

Dla przykładu, Kratos z nowego God of War został stworzony od zera, ponieważ autorzy chcieli móc wykorzystać szereg nowych systemów – między innymi deformacja mięśni pod skórą. Bóg Wojny z God of War 2 (PS2) posiadał 5700 polygonów na całym ciele (1200 twarz), ale w God of War 3 (PS3) twórcy wykorzystali 64000 polygonów (5700 twarz). W najnowszej odsłonie wykorzystano aż 80000 polygonów (32000 na samej twarzy).

Interesująco na pewno wygląda także porównanie MediEvil – jest to dobry przykład, bo gra powraca po latach, jest to odświeżona wersja przygody i w nowym wydaniu twórcy za pomocą współczesnych technologii mogli zaprezentować emocje bohatera.

Sony przygotowało małe podsumowanie ostatnich 25-lat (liczba polygonów na twarzy):

Kazuya Mishima (Tekken) 

  • PlayStation: około 100
  • PlayStation 4: 2800 na głowę (6000 włącznie z włosami i ustawie wewnątrz)

Kratos (God of War)

  • PlayStation 2: 1 200
  • PlayStation 3: 5 700
  • PlayStation 4: 32 000

Rathalos (Monster Hunter)

  • PlayStation 2: 1 390
  • PlayStation 4: 11 274

Palico (Monster Hunter)

  • PlayStation 2: 144
  • PlayStation 4: 11 274

Sir Daniel Fortesque (MediEvil)

  • PlayStation: 60
  • PlayStation 4: 1 734

PS1-PS4-Kratos polygony

Warto zajrzeć na:

Źródło: https://blog.eu.playstation.com/2019/12/16/from-kratos-to-the-fearsome-rathalos-see-the-polygonal-evolution-of-5-iconic-playstation-characters/#sf226188207

Tagi: playstation ps3 ps4 psx Sony