Kajetan Węsierski Kajetan Węsierski 10.11.2019 09:45
Ray Tracing powszechny za kilka lat
485V

Ray tracing standardem za dwa-trzy lata? Tak twierdzi projektant z Tencent

Ray tracing jest coraz bardziej rozpowszechniany- to fakt. Jeden z projektantów gier dla Tencent twierdzi, że będzie on standardem już za dwa-trzy lata.

Funkcja ray tracingu pojawia się w coraz większej liczbie gier. Decyzję o implementacji technologii podjęto także przy ostatnim Call of Duty: Modern Warfare, gdzie użyto jej do poprawienia realizmu wiążącego się z cieniowaniem obiektów (jak na przykład pociski). 

Wielu deweloperów zapowiada, że ich projekty również będą z niej korzystać i wszyscy robią to coraz śmielej. Podobnie będzie z najnowszym projektem studia Tencent NEXT, SYNCED: Off-Planet, który ma być swoistą mieszanką battle royale z grą o przetrwanie. 

Producent rzeczonego tytułu, Clark Jiayang Yang, udzielił wywiady dla GamesIndustry, w którym opowiedział trochę o najnowszej technologii i tym, dlaczego twórcy coraz chętniej sięgają po nią w swoich produkcjach. Zdradził on, że jego zdaniem, za kilka lat użycie jej będzie standardem:

Chcieliśmy upewnić się, że będzie w naszej grze (ray tracing - przyp. red.), ponieważ za dwa-trzy lata każda gra będzie miała tę funkcję. To będzie nowy standard. Śledzenie promieni służy nie tylko do odbić i cieniowania, ale może wiązać się z innymi ulepszeniami- na przykład globalnym oświetleniem.

Dopilnujemy, aby gra wygląda realistycznie, bo za kilka lat ludzie stwierdzą, że to nie wygląda dobrze. Chcemy już teraz uczyć się działania nowej technologii, bo opłaci się w to w przyszłości!

Trzeba przyznać, iż twórca bardzo sensownie wypowiada się na temat ewentualnej perspektywy dzisiejszych gier w przyszłości. Jeśli ray tracing będzie czymś normalnym, to gry bez jego użycia (przynajmniej te, które stawiają na realizm) będą wypadały zdecydowanie niekorzystnie

Interesujesz się nowymi technologiami? Sprawdź też:

Źródło: https://wccftech.com/raytracing-will-be-the-new-standard-in-two-to-three-years-says-synced-developer/

Tagi: NVIDIA ray tracing Synced: Off Planet Tencent