Hideo Kojima opowiada, dlaczego uwielbia tworzyć dziwne gry

Gry
1750V
Hideo Kojima opowiada, dlaczego uwielbia tworzyć dziwne gry
Mateusz Wróbel | 03.11.2019, 20:37

Jeśli jesteście ciekawi dlaczego Hideo Kojima tworzy dziwne, a zarazem ambitne gry, przeczytajcie poniższy materiał. Ostrzegam, jego wypowiedzi mogą namieszać Wam w głowie jeszcze bardziej.

Hideo Kojima to człowiek, który uwielbia tworzyć produkcje przekraczające jego granice myślenia - sam nawet przyznał, że do końca nie rozumie Death Stranding - najnowszą produkcję studia Kojimy. Kojima przyzwyczaił nas już, że jego gry oferują zupełnie inne doświadczenie od tego, co zwykle dostajemy na rynek gier.

Dalsza część tekstu pod wideo

Podczas panelu poświęconego grom Hideo Kojimy, sam autor opowiadał, dlaczego lubi tworzyć dziwne projekty, wykraczające poza normę. Według mężczyzny, każda tworzona przez niego produkcja, ma za zadanie wyróżniać się na tle innych gier i zapadać na długo w pamięć gracza. 

Myślę, że prostota jest dobra, ale szybko się zużywa. To jest jak jedzenie: wszystko, co jest strawne, po prostu wychodzi. […] I nie pozostaje w ciele. Ale coś, co jest niezręczne, nie do końca strawne, pozostaje w twoim ciele. I nie wiesz co to jest. A człowiek ma takie intelektualne odczucie, które trwa: co to jest? Jak na przykład film, jeśli to trwa w tobie, oglądasz go w kółko lub rozmawiasz o nich z przyjaciółmi, o co w tym chodziło? A może poświęcisz trochę czasu, aby ponownie go obejrzeć lub jeszcze raz przemyśleć. I zaczynasz rozumieć prawdziwe znaczenie. I zaczyna być prawdziwym ciałem, twoją krwią i mięsem. I pozostaje w płynach ustrojowych, a nie tylko wychodzi. I chcę stworzyć tego rodzaju rzeczy.

Kojima, trzymając się swojej teorii z jedzeniem i wydalaniem, powiedział również, że chociaż chce za każdym razem zrobić coś, co jest trudne do "strawienia", chce mieć pewność, że będzie to "pyszne". 

Myślę, że do wzrostu potrzebna jest stymulacja. W pewnym sensie znajdujesz rzeczy, których nie rozumiesz, dlatego się rozwijasz. Więc cokolwiek znajdziesz, co jest łatwe do zjedzenia, nie dorośniesz. Albo twój mózg się nie rozrośnie. To nie będzie doświadczenie. Czasami więc chcę, żeby ludzie zjadali coś, co nie jest tak naprawdę łatwe do strawienia. […] Ale naprawdę chcę sprawić, by to było pyszne, pamiętajcie o tym.

Po tych słowach, możemy być pewni, że nadchodzący wielkimi krokami Death Stranding, będzie grą wymagającą włączenia wszystkich szarych komórek, aby zrozumieć przekaz Kojimy. 

Warto przypomnieć, że Death Stranding debiutuje już za 5 dni! Produkcja w chwili obecnej ukaże się tylko na platformę Sony, ale w następnym roku tytuł wyląduje również na PC.

Hideo Kojima opowiada, dlaczego uwielbia tworzyć dziwne gry

Warto zajrzeć na:

Źródło: GamingBolt.com

Komentarze (38)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper