Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 01.11.2019 14:06
Fallout 76 problem Australia
1591V

Fallout 76 z kolejnym problemem. Wydawca musi zwrócić pieniądze niektórym graczom

Australijczycy dopięli swego. ZeniMax musi zwrócić pieniądze za Fallout 76 niektórym graczom, którzy czuli się oszukani przez wydawcę z powodu sprzedaży gry z błędami. Australijska Komisja Konkurencji i Konsumentów wydała nakaz, z którym zgodziła się firma odpowiedzialna za dostarczenie tytułu na rynek.

Fallout 76 trafił na rynek w fatalnym stylu. Gra była przeładowana błędami, na które klienci nie byli gotowi. Gracze zapłacili za produkcję pełną cenę, ale nie mogli liczyć na dopracowany i pełny produkt.

Część klientów chciała walczyć o swoje i zgłosiła się do wydawcy po zwrot pieniędzy. ZeniMax początkowo nie był zainteresowany współpracą z klientami, ale sytuacją zainteresowała się Australijska Komisja Konkurencji i Konsumentów. To właśnie ACCC (skrót używany w Australii) przychylił się do opinii sędziego i nakazał firmie wypłacić pieniądze:

"Kiedy konsument kupuje produkt, otrzymuje automatyczne gwarancje konsumenckie, a sprzedawcy detaliczni muszą dopilnować, aby ich polityka w zakresie refundacji i zwrotów nie wprowadzała w błąd co przewiduje australijska ustawa konsumencka" - stwierdziła sędzia. Kiedy konsument nabył produkt, który ma wadę, która stanowi poważną awarię, australijskie prawo konsumenckie daje mu możliwość do wyboru pomiędzy naprawą, wymianą lub zwrotem.”

Australijska Komisja Konkurencji i Konsumentów otrzymała skargę od klientów, którzy choć byli uprawnieni do zwrotu pieniędzy, to jednak nie mogli tego dokonać. W tej sytuacji ACCC zajęło się sprawą i... ZeniMax przyznał się do błędu:

„ZeniMax przyznał, że prawdopodobnie wprowadził w błąd niektórych australijskich konsumentów co do ich praw do zwrotu pieniędzy, gdy doświadczyli błędów w grze Fallout 76.” - powiedziała komisarz ACCC Sarah Court.

Zwrot może być wykonany przez graczy, którzy w okresie od 24 listopada 2018 roku do 1 czerwca 2019 roku skontaktowali się z wydawcą i poprosili o zwrot. Jednocześnie ZeniMax musi zmienić dokumentację dotyczącą obsługi klienta oraz skryptów – tak by rozwiać wszystkie obawy ACCC i by w przyszłości nie pojawiły się takie sytuacje.

Trudno powiedzieć, czy ta sytuacja cokolwiek zmieni, ale możemy mieć nadzieję, że w przyszłości wydawcy zrewidują swoje plany przed wrzuceniem na rynek bardzo niedopracowanych produktów. Fallout 76 walczy o przetrwanie, jednak trudno nie odnieść wrażenia, że tytuł w pewien sposób stracił swoją szansę.

Więcej na temat problemów Fallout 76 do przeczytania na naszym portalu:

Źródło: https://www.accc.gov.au/media-release/zenimax-to-refund-consumers-for-the-fallout-76-game?

Tagi: Bethesda Bethesda Game Studios Fallout 76