PUBG. Sezon 5 ruszył na konsolach. Efektowny zwiastun nowości

Gry
1054V
PUBG. Sezon 5 ruszył na konsolach. Efektowny zwiastun nowości
Bartosz Dawidowski | 31.10.2019, 12:20

Autorzy PUBG nie spodziewali się chyba tak silnej konkurencji ze strony Call of Duty: Mobile. Nowy zawodnik na tym rynku notuje niesamowicie dobre wyniki. Bluehole wydaje zatem kolejne materiały wideo, by przypomnieć o swoim hicie.

Tak jak pisaliśmy już na początku października autorzy PUBG mają powody o obaw, bo Call of Duty: Mobile notuje niezwykle wysokie wyniki. W zaledwie tydzień od premiery Call of Duty: Mobile pobrano 100 mln kopii tej produkcji. Dla porównania w pierwszy tydzień smartfonowa wersja PUBG została ściągnięta 26 mln razy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Oczywiście baza fanów PUBG jest cały czas ogromna i deweloperzy stale wspierają rozgrywkę w tej strzelance. W grze ruszył już również na konsolach piąty sezon atrakcji, o czym przypomina najnowszy zwiastun.

Czego mamy spodziewać się po 5 sezonie PUBG? Przede wszystkim poprawiania balansu i topografii pustynnej wersji mapy Miramar. Zmiany zostały już wprowadzone do rozgrywki - również w wersjach konsolowych (aktualizacja wylądowała na PC już kilka tygodni wcześniej).


Pełna lista zmian w aktualizacji 5.1
 

Modernizacja wizualna Miramar

  • Trasa A La Muerte Vamos:
    • Dodano nową trasę wyścigową w lokalizacji A La Muerte Vamos na Miramar.
    • Na mapie Miramar można teraz znaleźć nowe obiekty, takie jak rampy, pętle, skocznie i znaki.
  • Nowy złoty Mirado:
    • Na mapie Miramar można teraz znaleźć złotego Mirado, zaparkowanego przed warsztatem w Hacienda del Patron.
    • Część terenu Hacienda del Patron została zmieniona tak, by umożliwić bezpieczną jazdę złotym Mirado.
    • Podczas każdego meczu pojawi się tylko jeden złoty Mirado.
  • Miramar po wiosennych porządkach:
    • Usunięto niektóre małe obiekty oraz śmieci w budynkach i ich okolicach, by zmniejszyć nieład i ułatwić poruszanie się podczas szukania przedmiotów.

Ulepszone pojawianie się przedmiotów na Miramar

  • Zwiększono częstotliwość pojawiania się broni i celowników na daleki zasięg, aby ułatwić prowadzenie potyczek długodystansowych na mapie:
    • AR – zwiększono o 12%.
    • DMR – zwiększono o 29%.
    • SR – zwiększono o 42%.
    • Win94 – zwiększono o 30%.
    • Celowniki – zwiększono o 18%.
  • Częstotliwość pojawiania się pistoletów zmniejszono o 31%.
  • Częstotliwość pojawiania się hełmów, plecaków i kamizelek kuloodpornych została nieco zwiększona.

Automat

  • Na Miramar i w Camp Jackal umieszczono automaty. Dzięki temu gracze mogą zdobywać przedmioty nie tylko przez podnoszenie ich z ziemi:
    • W automatach można uzyskać środki przeciwbólowe i napoje energetyczne.
    • Automaty dostępne są tylko na Miramar i w Camp Jackal:
      • Na Miramar automaty pojawiają się losowo w wybranych miejscach:
        • Miejsca: Areny, kasyno, stacje benzynowe, motele i budynki komercyjne.
      • W Camp Jackal automaty pojawiają się zawsze w magazynie oraz na stacji benzynowej.
    • Jeśli macie szczęście, w automacie można będzie kupić wiele napojów energetycznych naraz.

Przepustka Survivor: Badlands

Przepustka Survivor powraca wraz z nowymi nagrodami, misjami i usprawnionymi systemami! Nie można zapomnieć też o nowych misjach społeczności, podczas których gracze razem odkrywają ukrytą historię Miramar!

System misji społeczności

Nieważne, czy mają zakupioną przepustkę premium, czy nie, wszyscy gracze mogą wspólnie wypełniać wskaźnik ukończenia misji społeczności, zdobywać w grze nagrody w postaci skórek i odkrywać zagubione historie Miramar.

  • Wskaźnik misji wypełnia się przez odnajdywanie nowych, zagadkowych przedmiotów do zbierania na polu bitwy:
    • Gracze, którzy znajdą i otworzą specjalne kartony, będą mogli zdobyć jeden z 3 różnych przedmiotów.
    • Po zebraniu zostaną one odnotowane na wskaźniku zakończenia misji społeczności w następujący sposób:
      • Część dysku: liczy się jako 1.
      • Zepsuty dysk: liczy się jako 2.
      • Stare DVD: liczy się jako 3.
    • Liczbę dysków można sprawdzić w wyposażeniu.
    • Udział punktowy w misjach społeczności można sprawdzić w zakładce misji społeczności przepustki Survivor.

Misje sezonowe

  • Istnieją dwie ścieżki misji sezonowych: walka wręcz oraz Badlands:
    • Ścieżka walki wręcz: połączone misje składające się z 2 zadań (razem 4) przy użyciu broni do walki wręcz. Nagrodą za nie są dwie skórki dla broni do walki wręcz.
    • Ścieżka Badlands: połączone misje składające się z 4 zadań (razem 8). Nagrodą za nie są dwie skórki powiązane z Miramar.

Misje postępów

  • Misje postępów dają graczom duże ilości PD w misjach sezonu 5. Składają się z 3 ścieżek misji i jednej dla spełniania konkretnych progów:
    • Ścieżka 1, 2: seria 10 misji ze stale wzrastającym poziomem trudności, otwarta dla wszystkich graczy.
    • Ścieżka 3: seria 12 misji ze stale wzrastającym poziomem trudności dla graczy z przepustką Premium.
    • Próg: misje zdobywania konkretnych osiągnięć powiązanych z misjami dziennymi, tygodniowymi i z wyzwaniami:
      • Przykład: zakończcie łącznie 100 misji dziennych.

Misje z wyzwaniami

  • Wysokopoziomowe misje z wyzwaniami, które nagradzają za używanie konkretnych broni.
    • Pierwsza misja każdej ścieżki: Nieważne, czy gracz kupił przepustkę Premium, czy nie, może otrzymać nagrodę w postaci koszulki za osiąganie konkretnych poziomów przepustki Survivor (5, 10, 15, 20, 25).
    • Druga misja każdej ścieżki: wypełniaj misje dla konkretnych broni koszulce otrzymanej za misję pierwszą.

Przedmioty do podnoszenia poziomów w przepustce Premium

  • Dodano przedmioty do podnoszenia poziomów jako jedną z nagród za misję przepustki Premium.
  • Przedmioty te są niezbywalne i zostaną aktywowane, gdy rozpocznie się następny sezon (Sezon 6).

System tytułów przetrwania: Sezon 5

Sezon 5 tytułów przetrwania wprowadza zmiany w systemie Punktów Przetrwania (PP).

  • Nagrody za Sezon 4 systemu tytułów przetrwania zostaną rozdane na początku Sezonu 5.
  • PP przejdą miękki reset, a postępy z sezonu 4 przejdą do początkowej liczby PP z Sezonu 5.
  • Poprawki punktów przetrwania (PP):
    • Początkujący (1 punkt) – Ekspert (5000 punktów):
      • Aby ułatwić graczom zdobywanie tytułów, zwiększyliśmy liczbę PP przyznawanych po każdym meczu.
      • W tych widełkach PP gracze nie mogą tracić punktów, tak jak podczas poprzedniego sezonu.
    • Ocalały (powyżej 6000 punktów):
      • Jeśli wynik gracza jest niższy niż 30% ogólnego wyniku, biorąc pod uwagę liczbę zabójstw oraz plasowanie, gracz traci punkty tytułu.
      • PP nie może spaść poniżej 6000.

Od deweloperów: obserwowaliśmy działanie obecnego systemu i zauważyliśmy, że gracze wciąż mogli osiągnąć rangę ostatniego ocalałego tylko dzięki rozgrywaniu wielu meczów, niezależnie od ich kiepskiego wyniku i prezentowania nikłych umiejętności. Coraz więcej graczy zaczęło wykorzystywać ten fakt, by zdobyć tytuł, co przekłada się na jego zmniejszoną wartość. Dlatego od Sezonu 5 wprowadzamy system, który odejmuje PP, jeśli gracz rozegra kiepski mecz. Mamy nadzieję, że nowy system przywróci honor (status) graczom, którym się on należy – tytuł ostatniego ocalałego. Dziękujemy za wszystkie komentarze.

Mecze niestandardowe

Le partite personalizzate sono ora disponibili su PS4!

  • Gracze mają do wyboru dwa tryby, w których mogą tworzyć mecze lub do nich dołączać.
  • W każdym trybie można grać na ustawieniach domyślnych lub na ustawieniach zaproponowanych przez PUBG.
  • Do rozpoczęcia meczu potrzeba co najmniej 10 graczy.
  • Okres przebywania w poczekalni może wynosić do 40 minut.
  • Mecze niestandardowe nie obsługują gry międzyplatformowej.

Od deweloperów: nie zdołaliśmy dodać więcej opcji do meczów niestandardowych, tak jak pierwotnie planowaliśmy. Zdajemy sobie sprawę, że społeczność czekała na funkcję meczów niestandardowych z niecierpliwością i przepraszamy za niedotrzymanie naszego harmonogramu. Wprowadzenie tej funkcji na konsoli jest bardziej skomplikowane niż oczekiwano – na ten temat podamy więcej szczegółów już wkrótce. A w międzyczasie, dziękujemy za waszą cierpliwość!

Rozgrywka

Win94

  • Win94 jest teraz automatycznie wyposażony w niezdejmowalną lunetę 2,7x. Pozostałe statystki nie zmieniły się.
  • Win94 dostępny będzie od teraz tylko na mapie Miramar.

Dodano mechanikę rzucania przedmiotów do członków drużyny

  • Dodano mechanikę, która pozwala na rzucanie członkom drużyny konkretnych przedmiotów.
  • Kiedy członek drużyny poprosi o leczenie lub amunicję przez wiadomość radiową przez podwójne naciśniecie prawego bumpera (Xbox) lub R3 (PS4), nad głową pojawi się ikona, zachęcająca do rzucenia odpowiedniego przedmiotu przez naciśnięcie klawisza X (Xbox) lub kwadratu (PS4):
    • Odpowiedni przedmiot leczący można wybrać, naciskając pad kierunkowy w dół.
  • Przedmioty można rzucać na odległość maksymalnie 15 metrów:
    • Członkowie drużyny nie będą mogli rzucić graczowi przedmiotu, jeśli ten biegnie lub znajduje się w pozycji o utrudnionym dostępie.
  • Przedmioty rzucone przez członków drużyny trafiają do ekwipunku:
    • Jeśli ekwipunek jest pełny, przedmiot zostanie upuszczony na ziemię pod stopami postaci.

Dodano możliwość rzucania bronią do walki wręcz

  • Można teraz używać broni do walki wręcz do rzucania w przeciwników.
  • W ekwipunku broń do walki wręcz grupuje się, co umożliwia noszenie większej ilości jej egzemplarzy.
  • Broń rzucana posiada dwie kategorie obrażeń:
    • Maczeta, łom, sierp: Maksymalny zasięg rzutu to 40 metrów, obrażenia zmniejszają się od 75 do 25 w zależności od dystansu.
    • Patelnia: Maksymalny zasięg rzutu jest mniejszy od innych broni do walki wręcz i wynosi 30 metrów, ale obrażenia zmniejszają się od 90 do 40 w zależności od dystansu.
  • Aby zadać maksymalne obrażenia, należy trafić przeciwnika z odległości nie większej niż 15 metrów. Obrażenia zaczynają się zmniejszać od dystansu 15-30/40 metrów.
  • Z odległości 15 metrów jedno trafienie rzuconą bronią do walki wręcz może zabić gracza bez hełmu.
  • Przytrzymaj prawy przycisk myszy podczas trzymania broni do walki wręcz, a następnie naciśnij lewy przycisk myszy, aby nią rzucić:
    • Podczas celowania pojawi się łuk trajektorii, tak jak w przypadku granatów.

Zmiany dotyczące Erangel

  • Czerwone strefy nie będą się pojawiać po fazie 3.
  • Zwiększono częstotliwość pojawiania się pojazdów na normalnych i górskich drogach.

Wiadomości radiowe

  • Jak obiecywaliśmy, wiadomości radiowe wróciły z ulepszeniami:
    • Ulepszone wiadomości radiowe będzie można używać na dwa sposoby i wybrać sobie wygodniejszy lub pasujący do stylu gry:
      • Opcja 1:
        • Otwórz menu: podwójne naciśnięcie prawego drążka (Xbox) lub R3 (PS4).
        • Przesuń kursor: przesunięcie lewego drążka (Xbox i PS4).
        • Użyj: naciśnięcie prawego drążka (Xbox) lub R3 (PS4) albo A (Xbox) lub krzyżyka (PS4).
        • Zamknij menu: premete B (Xbox) o cerchio (PS4).
      • Opcja 2:
        • Otwórz menu: podwójne naciśnięcie prawego drążka (Xbox) lub R3 (PS4).
        • Przesuń kursor: przesunięcie lewego drążka (Xbox i PS4).
        • Użyj: naciśnięcie prawego bumpera (Xbox) lub R2 (PS4) albo la prawego drążka (Xbox) lub R3 (PS4).
        • Zamknij menu: naciśnięcie lewego drążka (Xbox) lub L2 (PS4) albo B (Xbox) lub kółka (PS4).
  • Dostępny jest teraz szybki ping:
    • Naciśnij prawy drążek (Xbox) lub R3 (PS4) podczas używania szybkiego znacznika, żeby użyć też funkcji ping, jeśli opcja w ustawieniach jest włączona.

Interfejs i doświadczenie użytkownika

Ulepszona personalizacja interfejsu

  • Kategorie zostały ujednolicone pod względem części, dodano też opcję filtrowania, co umożliwia szczegółowe sprawdzenie każdej części.
  • Przedmioty wieloczęściowe (ubrania na górę i dół, włosy i twarz, etc.) można sprawdzać w każdej kategorii, jak również w kategorii multi-slot.
  • Po zebraniu jednego lub więcej nowych przedmiotów kategoria najwyższa (np. garderoba, broń, sprzęt) pokazuje liczbę zebranych przedmiotów, a podkategoria (np. głowa, tułów, nogi, stopy) pokazuje żółty znacznik.

Ulepszenia interfejsu w grze

  • Poprawiono tryb strzelania przez dodanie bardziej szczegółowego widoku informacji o amunicji.
  • Poprawiono ikonę podpowiedzi przycisków w grze.
  • Niektóre teksty wyświetlane w trybie szkoleniowym zostały poprawione tak, by lepiej odpowiadały temu trybowi.

Ulepszenia interfejsu w lobby

  • Skrócono czas przytrzymania klawiszy do rozpoczęcia i anulowania dobierania graczy z 2 sekund do 1 sekundy:
    • Start: A (Xbox) lub krzyżyk (PS4).
    • Anulowanie: B (Xbox) lub kółko (PS4).
  • Zmieniono aktywację banera Wiadomości i wydarzeń z naciśnięcia prawego drążka (Xbox) lub R3 (PS4) na przytrzymanie prawego drążka (Xbox) lub R3 (PS4).

Świat

Dla uczczenia turnieju PUBG Global Championship, który odbędzie się w listopadzie, dodaliśmy wiele elementów tematycznych do gry! Szczegółowe informacje na temat PUBG Global Championship 2019 można znaleźć na oficjalnej stronie internetowej PUBG Esports.

  • Na Miramar dodano ornamenty i bilbordy PUBG Global Championship.
  • Dodano banner PGC 2019 do samolotu.
  • Sala sław w Erangel została ukończona i otwarta!
    • Dodano wiele elementów upamiętniających turniej PUBG Global Invitational z poprzedniego roku. Odwiedzajcie salę sław, aby odkrywać nowe chwile pełne chwały!
  • Dostosowano balans jasności na Vikendi, aby zmniejszyć ogólne olśnienie.

Sklep

  • Na stronie „SKLEP” jest już dostępna funkcja podglądu.
  • Dostępne są nowe przedmioty związane z Sezonem 5:
    • DLC:
      • Pakiet Badlands.
      • Pakiet zaopatrzenia: zestaw Sezonu 5.
      • Zakupione DLC będą teraz dostępne w menu „PERSONALIZACJA” > „UŻYTECZNOŚĆ” > „SKRZYNIA”:
        • Gracze będą musieli otworzyć poszczególne skrzynie, aby otrzymać przedmioty.
      • G-Coin, przepustki Premium i bilety na podnoszenie poziomów będą dostępne w menu „PERSONALIZACJA” > „UŻYTECZNOŚĆ” > „ITP.” po otwarciu skrzyni:
        • Każdy z tych przedmiotów musi zostać aktywowany, aby go otrzymać.
    • G-Coin:
      • 5 skórek broni BattleStat.
      • Przepustka: bilety przepustki Survivor: Badlands Premium.
      • 4 bilety do podnoszenia poziomów przepustki Survivor: Badlands.
      • Zestaw PGC 2019.
    • BP:
      • 6 skórek broni BattleStat.

Wydajność

  • Miasta w Erangel zostały zoptymalizowane, by naprawić problemy ze spowolnieniem i zawieszaniem.
  • Silnik fizyczny pojazdów został zoptymalizowany, by poprawić działanie strony klientowej i serwerowej.

Dźwięk

  • Ściszono dźwięk jazdy dla niektórych pojazdów:
    • UAZ, motocykl, motocykl z wózkiem bocznym, motocykl śnieżny, Mirado, Zima, minibus, BRDM-2.
  • Zmniejszono zasięg słyszalności, częstotliwość oraz poziom głośności odgłosu bzyczącego owada.
  • Zmniejszono poziom głośności dźwięków otoczenia związanych z wodą, w tym odgłosy fal i rzek.
  • Zmieniono dźwięk funkcji ledge grab w przypadku drewnianych i metalowych obiektów, aby lepiej odzwierciedlał charakterystykę przedmiotu.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd, na skutek którego stojący pojazd wywoływał odgłosy kolizji, gdy przy obiektach lub terenie.
  • Usunięto błąd, powodujący nieprawidłowy ruch płaszcza w lobby.
  • Usunięto błąd powiązany ze spadkiem klatek w trybie szkoleniowym.
  • Usunięto błąd, na skutek którego dynamiczne efekty pogodowe znikały po rozłączeniu i ponownym połączeniu się do meczu.
  • Usunięto błąd, na skutek którego przechodzenie przez niektóre kałuże nie wydawało odgłosu kroków.
  • Usunięto błąd, na skutek którego animacja przeładowania nie odzwierciedlała liczby załadowanych pocisków S1897.
  • Usunięto błąd, na skutek którego obrażenia od broni do walki wrecz nie były zadawane pojazdom.
  • Usunięto błąd, na skutek którego status plecaka i kamizelki kuloodpornej był wyświetlany nieprawidłowo w trybie obserwatora.
  • Usunięto błąd, na skutek którego gracze czasami nie mogli usłyszeć własnych kroków podczas chodzenia boso i przez kałuże.
  • Usunięto problem wizualny wpływający na wygląd stóp postaci podczas noszenia kombinezonu Lwa i ghillie suit.
  • Usunięto błąd, na skutek którego pewne nazwy przedmiotów były ucięte.
  • Usunięto błąd, na skutek którego po ustawieniu języka polskiego 1000 BP było wyświetlane w sklepie z kuponami jako 1000 PB.
  • Usunięto błąd, na skutek którego wskaźnik wagi w ekwipunku nie zmieniał się podczas podnoszenia pierwszego przedmiotu przy otwartym ekwipunku.
  • Usunięto błąd, na skutek którego zmiana perspektywy wprowadzona przez lidera drużyny nie była pokazywana członkom drużyny.
Źródło: własne

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper