Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 26.09.2019 13:29
Fortnite
1014V

Fortnite. Aktualizacja 10.40. Z gry wylatują znienawidzone mechy! Tajemniczy wirus

Fortnite rozwija się w takim tempie, że przyprawia ono czasem o zawrót głowy. Do gry wleciała kolejna ważna aktualizacja - tym razem opatrzona kodem "10.40".

Kolejne zmiany w Fortnite! Aktualizacja 10.40 wleciała już na serwery, a wraz nią sporo nowości.

Przede wszystkim Epic Games w końcu wysłuchało próśb fanów i wygląda na to, że rezygnuje z mechów w grze. BRUTALE tym razem spadając na mapę Fortnite ulegają natychmiastowej destrukcji. Usunięcia tych robotów bojowych fani domagali się już od dawna a teraz wygląda na to, że deweloperzy wpisują to w narrację gry, bo autorzy sugerują, że mechy zainfekowano jakimś tajemniczym wirusem. Ciekawe jak rozwinie się ten wątek fabularny?

Oprócz destrukcji mechów w Fornite aktualizacja 10.40 przynosi nową strefę szczeliny, tzw. Rozgwieżdżone Przemieścia oraz świeży tryb pt. "Mordownia".  Celem tego trybu jest jak najszybsze dotarcie do mety przy jednoczesnym likwidowaniu celów po drodze. Gracze rywalizują o najlepszy czas w rankingach.

Pełna lista modyfikacji z aktualizacji 10.40:

Co nowego?

Mordownia
Sprawdźcie swoje umiejętności i pamięć mięśniową! Celem tego nowego trybu jest jak najszybsze dotarcie do końca przy jednoczesnym likwidowaniu celów po drodze. Rywalizujcie ze znajomymi lub innymi graczami o najlepszy czas w rankingu. Pochwalcie się najlepszymi czasami, używając hasztaga #FortniteCombine!
10BR_TheCombine_Social.jpg

Rozgwieżdżone Przedmieścia
Prosiliście kiedyś spadającą gwiazdę o dobre łupy? Odwiedźcie tę nową strefę szczeliny, a wasze marzenia się spełnią – znajdziecie tam spadające gwiazdy pełne fantów! 

Tryby okresowe:

Ruszane Strefy

Rodzaj drużyn: solo | Odradzanie się: wyłączone

Symulacja końcówki meczu Battle Royale – ale na ograniczonej przestrzeni! Likwidujcie konkurencję, unikając zbliżającej się burzy. Losowo generowane elementy i ekwipunek sprawiają, że każda runda jest wyjątkowa.

Możecie wskoczyć do kolejki z maksymalnie 15 znajomymi.

Do Trybu okresowego Ruszane Strefy wskoczycie od czwartku 26 września.
 

  • Ruszane Strefy: Koloseum
    • Autor: Jesgran.
    • Zostańcie najlepszymi gladiatorami świata na tej wyspie inspirowanej antycznym Koloseum. Otwarty styl mapy wymaga szybkiego budowania.
  • Ruszane Strefy: Pustynia
    • Autor: JotaPeGame.
    • Przedrzyjcie się przez pustynne miasteczko do ostatniego kręgu. Zróżnicowanie broni i duża mobilność zapewniają wyjątkową rozgrywkę.
  • Ruszane Strefy: Spływ Rzeką
    • Autor: Enigma.
    • Pozostańcie w strefie bezpiecznej, pędząc rzeką na tej oryginalnej wyspie z trybu Ruszane Strefy. Gotowe panele skokowe i stały tor ruchu burzy pozwalają się zapoznać z mapą w kilka rund.
  • Ruszane Strefy: Wir
    • Autor: Zeroyahero.
    • Ta wyspa to niezwykła wersja Ruszanych Stref z górzystym terenem do pokonania. Zmiany wysokości pomiędzy strefami mogą być drastyczne!

Bronie i przedmioty

  • Wybuchowy Batarang
    • Do piknięć sygnalizujących odległość dodano ikonę wizualizatora dźwięków.
  • Bańkosłona 
    • Bańkosłona rzucona w innych graczy odbije się od nich.
  • Przywrócono do gry:
    • Odbijacz
      • Rzadka pułapka.
      • Pojawia się w stosach po 3 szt.
      • Można go znaleźć w zrzutach zaopatrzenia, automatach, lamach i luzem.
      • Można umieścić go na podłodze, ścianie lub rampach/schodach.
      • Wzmacnia skok w kierunku prostopadłym do powierzchni, na której znajduje się pułapka.
  • Włączono Chwytak Batmana i Wybuchowy Batarang w trybach Areny i w turniejach.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że paski zdrowia pojazdów nie były widoczne.
  • Kiedy obiekt ze Złomoszczeliny uderza w gracza przebranego za krzak, nie będzie już zadawać obrażeń graczowi, a krzakowi.
  • Gracze używający Chwytaka do wchodzenia do strefy szczeliny, mogą już poruszać się swobodnie podczas szybowania.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracze przebrani za rekwizyt mogli rozkładać lotnie.
  • Gracze przebrani za rekwizyt są już wykrywani przez system naprowadzający Wybuchowego Batarangu.
  • Wybuchowe Batarangi nie będą już zawisać już w powietrzu po zniszczeniu obiektu, na którym się znajdowały.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że porażająca pułapka nie pojawiała się w tym samym miejscu, w którym była widoczna w podglądzie.
  • Bańkosłony dołączone do zrzutu zaopatrzenia nie znikają już zniszczeniu zrzutu.
  • Bańkosłony nie chronią już przed obrażeniami od upadku.
  • Bańkosłony nie zacinają się już w powietrzu.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że Bańkosłony nie dołączały się do pojazdu, jeśli zostały rzucone przez gracza znajdującego się w tym pojeździe.

Rozgrywka

  • Weekend z podwójnym PD!
    • W ten weekend bawcie się dwa razy lepiej. Od godz. 15:00 w piątek 27 września do godz. 15:00 w poniedziałek 30 września każdy rozegrany mecz zapewni wam podwójną liczbę PD.
  • Dobieranie graczy
    • Do głównych trybów wprowadzono poprawioną logikę dobierania graczy. 
      • Gracze będą teraz częściej dobierani z osobami o podobnym poziomie umiejętności.
      • Im będą lepsi, tym wyższy będzie poziom ich przeciwników.
      • Będziemy stopniowo wprowadzać tę zmianę do podstawowych trybów we wszystkich regionach w miarę testowania i monitorowania efektów.
      • Aby dowiedzieć się więcej, przeczytajcie wpis na blogu.
  • Kontrolery otrzymały nowe ustawienia czułości i wspomagania celowania.
    • Aby dowiedzieć się więcej na ten temat, zajrzyjcie do wpisu na blogu.
    • Uwaga: W nowych ustawieniach wspomagania celowania celownik zmienia kolor na czerwony po wymierzeniu w cel w skutecznym zasięgu, czyli zanim następuje spadek obrażeń broni w związku z odległością.
  • Mordownia
    • Ten nowy tryb to doskonała okazja, by zapoznać się z ulepszeniami opcjami kontrolera, o których wspomnieliśmy powyżej! 
      • Chociaż Mordownia świetnie sprawdza się w testach nowego sterowania, możecie grać w tym trybie również przy użyciu „klasycznego” sterowania, myszy i klawiatury lub ekranu dotykowego.
    • Celem tego trybu jest jak najszybsze dotarcie do końca po zlikwidowaniu wszystkich celów po drodze.
      • To tryb rankingowy, co pozwoli wam rywalizować na czasy ze znajomymi i innymi graczami.
        • Każdy ranking ma możliwość sortowania czasów wg ulubionej metody sterowania.
  • Rozgwieżdżone Przedmieścia
    • Wraz ze strefą szczeliny powróciło zrujnowane osiedle z okolic Przyjemnego Parku, ale teraz ma własną wspólnotę mieszkaniową i okazuje się przyjemnym miejscem do zamieszkania! 
      • Tak przyjemnym, że spadające gwiazdy chcą spadać właśnie tutaj. Zniszczcie je, a zdobędziecie potężne przedmioty, w tym broń, jakiej jeszcze nie widzieliście!
  • Moczary Odpoczynku
    • Gracze przebrani za rekwizyty mogą już użyć komendy „kucnij”, by wrócić do normalnej postaci.
  • Członkowie tej samej drużyny nie otrzymują już znaczników trafień.
  • Usunięto przypisanie resetowania kamery.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracze w strefie szczeliny mogli używać graffiti bez końca.
  • Wybrany fragment budowli nie resetuje się już do opcji ściany po wyłączeniu opcji „Wyzerowanie wyboru budowli” przez graczy używających kontrolera.

Dźwięk

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że odgłosy skrzyni odtwarzały się ciągle po otwarciu skrzyni.
  • Muzyka z emotki Gdzie Jest Matt nie resetuje się już po każdej pętli.

Interfejs

  • Opcja „Pomoc dot. sterowania” przeznaczona tylko dla platform mobilnych nie jest już obecna na innych platformach.
  • Opcja „Edycja elementu budowli” znajduje się od teraz w sekcji „Budowanie” w ustawieniach sterowania, a nie w sekcji „Różne”.

Poprawki błędów

  • Statystyki meczu nie wychodzą już poza ekran świętowania Królewskiego Zwycięstwa.

Powtórki

Poprawki błędów

  • Ostrzeżenie „Jesteś na obszarze burzy” nie pojawia się już na ekranie wielokrotnie przy przełączaniu się między różnymi graczami w trybie obserwatora.
  • Efekty dźwiękowe Bańkosłony nie odtwarzają się już nieprawidłowo przy przewijaniu powtórki.

Wersja na urządzenia mobilne

  • Do ustawień czułości edycji/budowania dodano mnożnik x 2.
  • Poprawiono opis przyśpieszenia rozglądania się.
  • Przełączanie celowania jest domyślnie włączone.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował zawieszanie się gry przy skoku z busa bojowego na słabszych urządzeniach z systemem iOS.
  • Naprawiono błąd, który powodował zawieszanie się gry przy przełączaniu schematów sterowania, jeśli na ekranie wyboru trybu strzelania gracze wybrali własny tryb.
  • Przycisk trybu strzelania w menu ustawień wskazuje aktualnie wybrany tryb strzelania.
  • Krzyżyk celowniczy celownika karabinu szturmowego z lunetą wczytuje się już poprawnie.
  • Gracze będą w stanie edytować lub zniszczyć element podłogi znajdujący się na polu 1x1 gotowego budynku.
  • Nie można już strzelać do gracza kucającego za zbudowanymi schodami, strzelając przez nie.
  • Menu zaproszeń do znajomych nie wyświetla już podwójnych potwierdzeń.
  • Gracze będą już w stanie zmienić się w rekwizyt na Moczarach Odpoczynku bez zmiany interfejsu w grze.
  • Po użyciu dedykowanego przycisku automaty do sprzedaży przedmiotów zapewniają wyświetlany przedmiot.
  • Funkcja edycji dotykiem zeruje się po wciśnięciu przycisku resetu w ustawieniach.
  • Wciśnięty przycisk aktywacji czatu głosowego nie będzie już wyświetlać białego kwadratu.
  • Podczas umieszczania gotowca lub galerii z włączonym filtrem „Retro” schemat będzie już widoczny.
  • Wybranie opcji „Zablokuj i zgłoś” nie powoduje już, że użytkownik dwukrotnie pojawia się na liście zablokowanych.
  • Wprowadziliśmy poprawki graficzne następujących elementów: 
    • Strój Króliczek Niewielkanocny
    • Strój Aksjomat 
    • Strój Neo-Versa
    • Peleryna stroju Nieskończony
    • Stroje bazujące na modelu Jonesy’ego
    • Plecak Standardowe Wyposażenie
    • Emotka Pełne Wychylenie
    • Beczki w Wypasionej Wyrwie
    • Latająca Wyspa

Podsumowanie

  • Na serwerze od 19 września
  • Poprawka z 19 września
    • O połowę skrócono czas tańca w Czasie na Taco.
  • Zmiany z serwera 20 września
    • Naprawiono błąd, przez który nie były rejestrowane postępy w realizacji celu „Zadaj obrażenia wspólnie ze swoją parą lub oddziałem” misji Ducha Zespołu w Naparzance.

Tryb kreatywny

Tryb kreatywny

Ruszane Strefy
Trwa walka w Ruszanych Strefach – #FortniteZoneWars – i pora do niej dołączyć. Zagrajcie w najpopularniejsze fanowskie warianty Ruszanych Stref udostępnione jako tryby okresowe. 

Do Trybu okresowego Ruszane Strefy wskoczycie od czwartku 26 września.
10CM_ZoneWars_Logo_Social.jpg

Straszne rekwizyty – galeria i urządzenia
Już prawie czas… Czas dyń, duchów, grobów i nawiedzonych domów. Galerie „Straszne rekwizyty” i „Straszne cząsteczki” zawierają całe mnóstwo upiornych budowli i elementów graficznych, które świetnie sprawdzą się w grach-horrorach. Pamiętajcie też o urządzeniach radia i głośnika, gdzie znajdziecie multum przerażających dźwięków.
10CM_HalloweenProp_Social.jpg

Latarka i personalizowane oświetlenie
Wyjęta latarka oświetli obszar przed wami. Personalizowane oświetlenie może się włączać lub wyłączać w wyniku interakcji z graczem lub wydarzeń. To doskonały sposób na stworzenie odpowiedniego nastroju w nawiedzonym domu.
10CM_Flashlight_Social.jpg

Ustawiacz stworów
Z tym urządzeniem stworzycie przerażające, zaskakujące sceny. Pozwoli wam ono na ustawienie pojedynczych stworów w bardzo bliskiej odległości od graczy. Niespodzianka!
10CM_CreaturePlacer_Social.jpg

Rozgrywka

  • Do opcji „Limit czasu” w ustawieniach menu „Moja wyspa” dodano nowe wartości: 30 min, 45 min, 60 min, 90 min, 120 min.

Poprawki błędów

  • Strzelba strusiowa nie będzie już wypadać z BRUTALA po jego zniszczeniu.
  • Gracze w minigrze nie powinni już mieć możliwości obserwowania osób w centrum.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracze zlikwidowani przy szybowaniu na lotni, po odrodzeniu się nie mogli atakować.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracze nie mogli dołączyć do trwającego meczu w trakcie odliczania do końca rundy.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że obserwatorzy, którzy dołączyli do trwającego meczu, nie mogli wziąć udziału w kolejnej grze po zrestartowaniu meczu.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że po zakończeniu rundy na ekranach obserwatorów pojawiał się ekran porażki.

Bronie i przedmioty

  • Dodano rzadki wariant wyrzutni rakiet.

Gotowce i galerie

  • Dodano 2 nowe gotowce.
    • Magazyn na Rozdrożach Rupieci
    • Rampa załadunkowa na Rozdrożach Rupieci
  • Dodano nowe galerie.
    • Galeria rekwizytów z Rozdroży Rupieci
    • Suchy klif – galeria
  • Straszne rekwizyty – galeria
    • Duchy
    • Groby
    • Bele siana
    • Strachy na wróble
    • Latarnie, świece i światła
    • Pająki i pajęczyny
    • Dynie
    • Kubełki cukierków
    • Generator dymu
    • Przedmioty nadmuchiwane
  • Straszne cząsteczki – galeria
    • Mrugające oczy
    • Mgła
    • Nietoperze
  • Personalizowane światło – galeria
    • Te światła mają opcje, które umożliwiają dostosowanie ich do potrzeb. Mogą też być włączane i wyłączane przy użyciu aktywatorów lub wskutek interakcji z graczami.
    • Wł., wył. (Domyślnie: wł.)
    • Aktywuj w fazie gry: nigdy, przed grą, rozgrzewka, początek gry (Domyślnie: nigdy).
    • Jasność: 0–10 (Domyślnie: 5).
    • Kolor: biały, czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, zielononiebieski, niebieski, fioletowy, kolor drużyny (Domyślnie: pomarańczowy).
    • Filtr początkowego koloru drużyny: żaden, drużyna 1–16 (Domyślnie: żaden).
      • Działa tylko wtedy, gdy w opcjach koloru wybrano ustawienie „kolor drużyny”.
    • Czas włączenia po użyciu: określa opóźnienie, z jakim światło włącza się po interakcji z graczem.
      • Natychmiast, 1–5 s (Domyślnie: natychmiast).
    • Filtr drużyn włączających: określa, która drużyna może włączyć światło.
      • Brak, wszystkie, drużyna 1-16 (Domyślnie: brak). 
    • Czas wyłączenia po użyciu: określa opóźnienie, z jakim światło wyłącza się po interakcji z graczem.
      • Natychmiast, 1–5 s (Domyślnie: natychmiast).
    • Filtr drużyn wyłączających: określa, która drużyna może wyłączyć światło.
      • Brak, wszystkie, drużyna 1-16 (Domyślnie: brak). 
    • Obsługa odbiorników
      • Włącz przy transmisji od: brak kanału, kanał 1-50 (Domyślnie: brak kanału). 
      • Wyłącz przy transmisji od: brak kanału, kanał 1-50 (Domyślnie: brak kanału). 
      • Przełącz przy transmisji od: brak kanału, kanał 1-50 (Domyślnie: brak kanału). 
      • Resetuj przy transmisji od: przywraca początkowe ustawienia światła.
        • Brak kanału, 1-50 (domyślnie: brak kanału)
      • Zmień barwę na kolor drużyny przy transmisji od: zmienia kolor światła na barwę drużyny gracza, który je włączył.
        • Brak kanału, 1-50 (domyślnie: brak kanału)
  • Do magazynu Przybysza w Stęchłym Składzie dodano więcej rekwizytów.
  • Do galerii Stęchłego Składu i Stołówki dodano więcej rekwizytów.

Poprawki błędów

  • Poprawiono literówkę w słowie „Instant” w angielskiej wersji opisu galerii Bohatera i Złoczyńcy.
  • Efekty leczące Kevina Sześciana nie pozostają aktywne po usunięciu Kevina Sześciana z tworzonej wyspy.
  • Uzupełniono brakujące kolumny narożne gotowca z nawiedzonym grobowcem.

Urządzenia

  • Dodano ustawiacz stworów.
    • Ustawiacz pozwala ustawiać na mapie pojedyncze potwory, dokładnie tam, gdzie chcecie. Jeśli na waszej mapie znajdzie się menadżer potworów, stwory umieszczone przy użyciu ustawiacza będą mu podlegać.
    • Typ stwora: bies, czerwony bies, brutal, czerwony brutal, zasięgowy, megabrutal, lodowy bies, duży lodowy bies, lodowy brutal, duży lodowy brutal, lodowy zasięgowy, trujący bies, eksplodujący brutal (Domyślnie: bies).
    • Zasięg aktywacji: 1-15 pól (Domyślnie: 7 pól).
    • Widoczność efektów pojawiania się: Wł., wył. (Domyślnie: wł).
    • Aktywuj w fazie gry: nigdy, przed grą, rozgrzewka, początek gry (Domyślnie: początek gry)
    • Rodzaj znikania: odległość od wroga, odległość od generatora (Domyślnie: odległość od wroga).
    • Zasięg znikania: 1-20 pól (Domyślnie: 9 pól).
    • Generuj tylko w razie potrzeby: Możecie skorzystać z tej opcji, by uniemożliwić pojawienie się nowego stwora – nawet po użyciu aktywatorów – jeśli poprzedni nadal żyje.
      • Wł., wył. (Domyślnie: wł.)
    • Generuj przy transmisji od: brak kanału, 1-50 (Domyślnie: brak kanału).
    • Spraw, by znikał przy transmisji od: brak kanału, 1-50 (Domyślnie: brak kanału).
    • Po likwidacji transmituj na: brak kanału, 1-50 (Domyślnie: brak kanału).
  • Dodano urządzenie ustawień rundy.
    • Urządzenie pozwala wam na zmianę ustawień każdej z rund lub konkretnej rundy w grze. Można je aktywować lub dezaktywować przy użyciu odbiorników, co umożliwia dalsze modyfikacje w trakcie gry.
    • Runda: określa, w której rundzie stosowane są dane ustawienia.
      • Wszystkie, 1–100 (Domyślnie: wszystkie).
    • Włączone na początku minigry: włączone, wyłączone (Domyślnie: włączone)
    • Zachowaj przedmioty po zakończeniu rundy: nie zastępuj, nie, tak (Domyślnie: nie zastępuj).
    • Zachowaj zasoby po zakończeniu rundy: nie zastępuj, żadne, 25%, 50%, 75%, 100% (Domyślnie: nie zastępuj).
    • Przeładuj i uzupełnij broń na początku każdej rundy: nie zastępuj, nie, tak (Domyślnie: nie zastępuj).
    • Drewno otrzymywane co rundę: brak, 5, 10, 25, 50, 100, 150, 200, 250, 500, 1000, 1500, 2000 (Domyślnie: brak).
    • Metal otrzymywany co rundę: brak, 5, 10, 25, 50, 100, 150, 200, 250, 500, 1000, 1500, 2000 (Domyślnie: brak).
    • Kamień otrzymywany co rundę: brak, 5, 10, 25, 50, 100, 150, 200, 250, 500, 1000, 1500, 2000 (Domyślnie: brak).
    • Drewno otrzymywane co rundę przez zwycięzców: brak, 5, 10, 25, 50, 100, 150, 200, 250, 500, 1000, 1500, 2000 (Domyślnie: brak).
    • Metal otrzymywany co rundę przez zwycięzców: brak, 5, 10, 25, 50, 100, 150, 200, 250, 500, 1000, 1500, 2000 (Domyślnie: brak).
    • Kamień otrzymywany co rundę przez zwycięzców: brak, 5, 10, 25, 50, 100, 150, 200, 250, 500, 1000, 1500, 2000 (Domyślnie: brak).
    • Zachowaj przedmioty po wygraniu rundy jako ostatni żyjący: nie zastępuj, nie, tak (Domyślnie: nie zastępuj).
    • Obsługa odbiorników:
      • Włącz przy transmisji od: brak kanału, 1-50 (Domyślnie: brak kanału).
      • Wyłącz przy transmisji od: brak kanału, 1-50 (Domyślnie: brak kanału).
      • Wyłącz warunki zakończenia rundy przy transmisji od: brak kanału, 1-50 (Domyślnie: brak kanału).
  • Opcja „Czas do odrodzenia” w urządzeniu Wartownika otrzymała dodatkowe wartości: 10 s, 15 s, 20 s, 25 s, 30 s, 40 s, 50 s, 60 s.
  • Generator przedmiotów do przechwycenia otrzymał nową opcję, „Aktywuj”.
    • Po zwróceniu przedmiotu transmituj na: nadaje transmisję na określonym kanale po zwróceniu upuszczonego przedmiotu do przechwycenia.
      • Brak kanału, 1-50 (Domyślnie: brak kanału).
  • Zmieniono zachowanie generatora przedmiotów do przechwycenia przy wyłączaniu.
    • W momencie wyłączenia generatora przedmiot do przechwycenia, który nie został podniesiony, znika.
  • Dodano nową opcję do generatora piłek.
    • Materiał piłki: domyślny (niebieski), biały, czerwony, żółty, zielony, odcienie szarości, chromowany (Domyślnie: domyślny).
    • Aktywuj powłokę energetyczną: wyłączone, włączone (Domyślnie: włączone).
  • Dodano nowy element do galerii przedmiotów do zebrania: dynię.
  • Dodano nową opcję do Rekwizytomatu:
    • Zdrowie rekwizytu: określa, czy zdrowie rekwizytu ma zależeć od jego rozmiaru, czy od ustawień pkt. zdrowia w ustawieniach gry lub urządzeniu ustawień drużyny.
      • Odpowiednio do rozmiaru, nie zastępuj (Domyślnie: odpowiednio do rozmiaru).
  • Dodano nowe utwory do urządzenia radia: Nawiedzony Hotel, Nocne środowiskowe, Obóz harataczy, Niski poziom zagrożenia, Środowiskowe – nietoperze, Środowiskowe – skrzypienie 1, Środowiskowe – skrzypienie 2, Środowiskowe – skrzypienie 3, Środowiskowe – skrzypienie 4, Środowiskowe – skrzypienie 5, Środowiskowe – skrzypienie 6, Środowiskowe – świerszcze, Środowiskowe – kapanie, Środowiskowe – ogień 1, Środowiskowe – ogień 2, Środowiskowe – podłoga 1, Środowiskowe – podłoga 2, Środowiskowe – podłoga 3, Środowiskowe – owady, Środowiskowe – otoczenie 1, Środowiskowe – otoczenie 2, Środowiskowe – otoczenie 3, Środowiskowe – głosy, Środowiskowe – wiatr 1, Środowiskowe – wiatr 2, Środowiskowe – wiatr 3, Środowiskowe – wiatr 4, Środowiskowe – szept wiatru.
  • Dodano nowe dźwięki do urządzenia głośnika: Halloween – tajemniczy, Halloween – negatywny, Halloween – pozytywny, Halloween – przestrach A, Halloween – przestrach B, Halloween – tajemnica, Halloween – początek, Halloween – zwycięstwo, Halloween – nietoperze, Halloween – duchy, Halloween – śmiech A, Halloween — śmiech B, Halloween – śpiewy, Halloween – szepty.

Poprawki błędów

  • Rzucone aktywatory nie będą pojawiać się w miejscu innym, niż planowane.
  • Urządzenie komunikatów w interfejsie poprawnie wyświetla komunikaty w trybach okresowych i na opublikowanych wyspach.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że automaty do sprzedaży przedmiotów nie działały, jeśli wygenerowały element, który nie został zebrany na końcu poprzedniego meczu.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że aktywator opcji „Po stworzeniu przedmiotu transmituj na” nie działał, jeśli element z automatu sprzedającego przedmioty został wygenerowany przy użyciu innego aktywatora.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że przejście do ustawień „Mojej wyspy” zmniejszało liczbę pkt. zdrowia BRUTALA do 100.
  • Spowolnienie pod koniec gry nie działa już na graczy nie biorących udziału w tej grze, ale znajdujących się na tym samym serwerze.
  • Naprawiono różne błędy urządzenia strefy punktowanej:
    • Gracze mogą już poprawnie przejmować elementy, które podnieśli w strefie.
    • Funkcja filtra przedmiotów punktowanych u graczy działa poprawnie.
    • Zaktualizowano opis opcji „Zużywaj przedmiot po zdobyciu punktów”.
  • Urządzenie celu wyświetla poprawną liczbę pkt. zdrowia u obserwatorów, którzy dołączyli w trakcie gry.

Interfejs i opcje społecznościowe

  • Poprawiono styl interfejsu w menu „Stwórz wyspę”.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracze mogli używać menu „Moja wyspa” w trakcie gry, jeśli pozostawili menu otwarte po rozpoczęciu meczu.

Wersja na urządzenia mobilne

Poprawki błędów

  • Galeria „Bohater/Złoczyńca” jest już widoczna.
  • Bieżnia w gotowcu z posiadłością bohatera nie ma już przycisku „Otwórz”.

Ratowanie Świata

Co nowego?

Miniwątek fabularny: „Ponad czas”
Czas się zepsuł! Dołączcie do Kierownika Riggsa w wyścigu z… na pewno nie z czasem, bo ten przecież jest zepsuty...
10StW_Quest_BigBen_Social.jpg

Quinn ostatni raz rusza w drogę!
W tym tygodniu po raz ostatni wybierzecie się z Quinn w podróż przez Dziwny kraj i pomożecie jej dotrzeć do stacji radiowej. Ładujcie furgonetkę i zbierajcie grupę, bo pora ruszać w drogę z nowym zadaniem tygodniowym!
10StW_Social_Main-Stage-Quinn_1920x1080.jpg

Misje i systemy

  • W grze zawitał miniwątek fabularny, „Ponad czas”.
    • Ukończcie miniwątek, by zdobyć talony wydarzenia „Pora ruszać w drogę” i złoto.
  • Dodano więcej stref z miastami duchów w dalszych misjach Doliny Samowitości, by dać więcej możliwości graczom, którzy starają się ukończyć kampanię.
  • Dodano ostateczne zadanie kończące kampanię „Stawaj do walki”.
    • Ukończcie to nowe zadanie w Dolinie Samowitości, a będziecie świadkami małej niespodzianki!
  • Modyfikator burzy eksplodująca bomba śmierci, modyfikator minibossa impuls obrażeń i eksplodujące pustaki w Grach Wojennych nie aktywują już butli z gazem.

Poprawki błędów

  • Zadania z Doliny Samowitości można teraz ukończyć we wszystkich spełniających wymagania strefach Twine Peaks.
  • Gracze stojący przed wyrzutnią do ćwiczenia strzelania nie blokują już glinianych dysków.
  • Gra nie desynchronizuje się już, gdy gracze stoją na balonie z czujnikami z zadania „Wielki mlask”.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał niektórym klientom gry interakcję z bombą w misji dostarczenia bomby.

Interfejs

  • Dostosowano pojawiające się okienka z komunikatami, by jasno informowały, kiedy nie można umieścić obrońców w grze.

Poprawki błędów

  • Sortowanie wg podtypu poprawnie sortuje schematy broni w Zbrojowni.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że ikony koła emotek przy podglądzie w strefie były za małe.
  • Przycisk „Użyj wzmocnienia PD” w zakładce Dowodzenia nie generuje już wielu okien potwierdzenia, gdy gracze korzystają z klawiatury i myszy.
  • Naprawiono brakującą ikonę amunicji w znaczniku interakcji punktu strażniczego obrońcy.
  • Naprawiono błąd występujący na ekranie wyników, który powodował, że animacje medali zacinały się lub spłaszczały.
  • Wyłączono możliwość zmiany ustawienia prywatności w menu opcji społecznościowych podczas dobierania graczy tak, aby było spójne z innymi ustawieniami prywatności.

Bohaterowie

Poprawki błędów

  • Profit dowódcy Technologia Kosmiczna poprawnie zwiększa zadawane obrażenia.
  • Gadżet Pole Zwalniające spada na ziemię po zniszczeniu podłogi pod nim.
  • Sub-Wafli nie da się już zdobyć, niszcząc budowle graczy ani strzelając do metalowych budynków. 
    • W związku z tą zmianą Pokazowa Quinn otrzyma możliwość resetu.
  • BAZA nie wyświetla się już na pasku szybkiego dostępu po jego zablokowaniu.

Bronie i przedmioty

  • Do sklepu tygodniowego z hukiem wpada Strzelbo Staccato.
    • Automatyczna strzelba o pociskach przebijających wrogów. Ma wysoką pojemność magazynka, siłę trafienia i szybkostrzelność.
    • W sklepie tygodniowym od czwartku, 26 września, godz. 2:00 czasu polskiego, do czwartku, 3 października, godz. 2:00 czasu polskiego.

Poprawki błędów

  • Następujące bronie nie zadają już obrażeń butlom z gazem:
    • Przebijacz Bębenków – Impuls Dźwiękowy
    • Mikrofon – Impuls Sprzężenia
    • Plazmatron 9000
    • Pulsar 9000
    • Woofer
  • Naprawiono zbyt drastyczny spadek obrażeń wraz z odległością, powodujący, że eksplozje następujących broni niższych klas rzadkości zadawały mniejsze obrażenia, niż powinny:
    • Kanonada
    • Decyblaster
    • Smoczy Szpon
    • Smocza Furia
    • Smocza Siła
    • Wyrzutnia Pisanek
    • Zwiastun Wolności
    • Dżabbersmok
    • Instrumencik Śmierci
    • Wyrzutnia V6
    • Wyrzutnia lampowa
    • Dezintegrator Vindertechu
    • Porażacz
  • Naprawiono błąd, który powodował, że silne ataki bronią białą zadawały mniej obrażeń, niż powinny. W przypadku niektórych ataków zmiana jest niewielka, ale większość z nich stała się o wiele mocniejsza.
    • Czarna Dziura
    • Cięcia ze Sztychem – ponadto zwiększono prędkość ataku o 35%
    • Podwójne Rąbnięcie
    • Podwójne Grzmotnięcie – zmniejszono także koszt energii, z 60 do 40
    • Podwójne Cięcie – zmniejszono koszt energii, z 60 do 40
    • Elektryczne Uderzenie
    • Energetyczne Uderzenie
    • Zamach Golfowy
    • Home Run
    • Hydrauliczny Cios
    • Szranki
    • Cios z Doskoku
    • Atak Wirowy
    • Zamach Znad Głowy
    • Pchnięcie i Cios
    • Poczwórne Cięcie
    • Widmowe Uderzenie
    • Steampunkowy Cios
    • Podbicie i Zamach
    • Wirujący Atak
  • Poprawiono strefę zadawania obrażeń silnych ataków, by znajdowała się z przodu punktu trafienia, a nie w centrum. Zmiana objęła następujące bronie: 
    • Wola Strażnika
    • Kafar
    • Wal d’Mar
  • Poziom mocy pułapki Nagłośnienie ścienne jest już poprawny.
  • Pułapka Nagłośnienie ścienne aktywuje się, gdy wróg przenika przez głośniki.

Wrogowie

Poprawki błędów

  • Tarcze Taktyczne nie pojawiają się już wcześniej, niż trzymający je krzepcy z tarczami.
  • Pustaki nie chodzą już bokiem po zrzuceniu z wysoka przy użyciu Szarży.

Ogólne

  • Dodano obsługę następujących urządzeń:
    • Samsung Galaxy A9
    • Samsung Galaxy A70
    • Samsung Galaxy A80
    • Samsung Galaxy A90
  • Dodano obsługę 60 klatek/s na OnePlus 7 Pro.

Poprawki błędów

  • Poprawiono problemy z opóźnieniem przy pierwszym odtwarzaniu na urządzeniach mobilnych.

Interfejs

  • Przy graczach z waszego oddziału/drużyny w Battle Royale lub Ratowaniu Świata, którzy nie należą do waszej ekipy lub których nie macie w znajomych, będą widoczne ikony odpowiedniej platformy.
  • Dodano wsparcie DualShock 4 na urządzeniach Sony Xperia, dzięki czemu wyświetlane są ikony kontrolera.

Wydajność

  • Poprawiono wydajność przesyłu danych na konsolach Xbox One i Nintendo Switch.
    • Zmiana ta ma na celu poprawę wydajności transmisji i czasów wczytywania.

Tagi: Epic Games Fortnite Gearbox Software