Project Atlas będzie testowany przez graczy. EA sprawdza swoją chmurę

Gry
793V
Project Atlas będzie testowany przez graczy. EA sprawdza swoją chmurę
Iza Łęcka | 10.09.2019, 11:22

Idąc tropem Google oraz Microsoftu, Electronic Arts skupia się na chmurze. Startują testy Projectu Atlas, które pozwolą korporacji sprawdzić wiele kluczowych dla platformystrumieniowej aspektów rozgrywki.

Dostrzegając potencjał i przyszłość jaką będzie dla całej branży growej wykorzystanie rozgrywki opartej na chmurze, Electronic Arts również opracowało swoją technologię. Project Atlas planowo ma umożliwić deweloperom zintegrowanie poszczególnych tytułów z chmurą. Przygotowana usługa pozwoli „przełamywać ograniczenia systemów”.

Dalsza część tekstu pod wideo

Project Atlas- testy techniczne

Obecnie korporacja startuje z zamkniętymi testami technicznymi. Wypróbowanie technologii jednak nie może być uznane jako oficjalna wersja beta usługi komercyjnej. Sprawdzenie działania Projectu Atlas ma się rozpocząć jutro o 7 rano i potrwa dwa tygodnie.

Ken Moss, dyrektor ds. technologii w Electronic Arts ogłosił, że korporacja pragnie sprawdzić jak przebiega rozgrywka przy wykorzystaniu usługi strumieniowej, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii opóźnień oraz zakłóceń. Planując zabawę w wielu przeróżnych gatunkach gier o różnorodnych wymaganiach graficznych, EA pragnie otrzymać informacje zwrotne o wydajności i jakości usługi w najróżniejszych warunkach sieciowych. Obecne próby skupią się na przetestowaniu gier w chmurze na komputerach osobistych, jednak stanowić to również będzie podłoże do kolejnych prac nad Projectem Atlas w innych urządzeniach.

Każdy posiadacz konta Origin może zarejestrować się i liczyć na uzyskanie dostępu do najnowszej platformy. Będzie można wypróbować takie tytuły jak: FIFA 19, Titanfall 2, Need for Speed Rivals i Unravel.

Electronic Arts śmiało spogląda w przyszłość

Podejmując się testów na róznych gatunkach gier, technologia strumieniowania ma zostać dokładnie sprawdzona. W tym przypadku firma stawia na jakość, oddanie wierności wizualnej oraz precyzji i bezproblemowego działania. Jednym z aspektów wartym podkreślenia ma być możliwość dostarczenia gier w jakości HD na telewizory, laptopy czy tablety.

W oficjalnym oświadczeniu Ken Moss podkreśla znaczenie strumieniowania gier dla przyszłości branży i graczy:

„Przede wszystkim, nasze dążenie do gry w chmurze jest zakorzenione w naszych grach i naszych graczach. Od początku mówiliśmy, że chcemy być tam, gdzie są nasi gracze. W pełni wierzymy w większy wybór dla naszych graczy i łączymy ich ze światem gry na większej liczbie platform i obszarów geograficznych. Tak jak subskrypcje mogą być niezwykle silną propozycją, aby uzyskać dostęp do wspaniałych treści, tak w połączeniu z przesyłaniem strumieniowym w chmurze możemy sprawić, że jeszcze bardziej przekonujące będzie doświadczenie nowych gier i łączenie się z nowymi społecznościami. Chcemy mieć pewność, że nasze gry mogą działać pięknie i płynnie w każdej sytuacji i na każdej platformie.”

Jak na razie nie znamy dokładnych informacji o tym, kiedy EA planuje uruchomić Project Atlas dając możliwość rozgrywki w chmurze, ani do jakich gier otrzymalibyśmy dostęp. 

Sprawdźcie również na naszym serwisie:

Źródło: https://www.theverge.com/2019/9/9/20857805/ea-cloud-gaming-service-surprise-closed-beta-project-atlas

Komentarze (6)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper