Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 27.08.2019 18:38
The Last Guardian
1022V

Twórca Shadow of the Colossus i The Last Guardian nie pracuje już tylko dla Sony. Fumito Ueda szuka wydawcy

Fumito Ueda stworzył dla Sony Ico, Shadow of the Colossus i The Last Guardian. Japończyk od 1997 roku tworzył gry wyłącznie dla marki PlayStation, ale teraz twórca musi szukać nowego domu.

Na Polygonie pojawił się interesujący materiał dotyczący Kowloon Nights. Jest to wydawca lub raczej fundusz inwestycyjny, który pomaga deweloperom tworzyć produkcje. Firma nie tylko zajmuje się wrzuceniem gier na rynek, a od czasu do czasu umożliwia twórcom znalezienie odpowiedniego domu.

„Zapewniamy środki finansowe na pomoc deweloperom w tworzeniu gier, by pomóc im dojść do punktu, w którym są gotowi nawiązać nowe partnerstwa poza tym, co może zaoferować Kowloon Nights. Zapewniamy finansowanie dla zespołów, aby umożliwić im skupienie się na grze, którą chcą stworzyć. Kiedy nadejdzie odpowiedni moment, pomożemy im znaleźć idealnego partnera, jeśli chcą wyjść poza samoreklamę".

Zdaję sobie sprawę, że pewnie tylko nieliczni czytelnicy naszego portalu byliby zainteresowani historią Kowloon Nights, ale w artykule pojawia się spora ciekawostka. Francuzi wsparli finansowo nową produkcję Famito Uedy – twórcy między innymi The Last Guardian.

genDESIGN otrzymało pieniądze, dzięki którym deweloperzy mogli skupić się wyłącznie na kreowaniu projektu – stworzono kilka pomysłów i dopiero w odpowiednim momencie zdecydowano się rozwijać najlepszy. Udea podkreślił, że była to wyjątkowa współpraca, ponieważ w tym wypadku nie musiał kreować pełnej prezentacji (i tracić na to czas), a po prostu pokazał zarys koncepcji i mógł „cenny czas poświęcić na prace nad samą grą”.

„Kiedy partner nie jest tak dobrze zaznajomiony z produkcją i etapami tworzenia gry, istnieje tendencja do przywiązywania większej wagi do wizualizacji, a tym samym spędzania dodatkowego czasu na doskonaleniu tego aspektu, a nie istoty projektu gry” - Famito Ueda

Sytuacja jest naprawdę interesująca, ponieważ Ueda nie będzie pracował wyłącznie dla Sony. Twórca nadal chce rozwijać produkcję, która wygląda podobno coraz lepiej, a w pewnym momencie Kowloon Nights pomoże znaleźć odpowiednio dużego wydawcę, który zadba o ostatnie szlify.

„Wyczerpujący okres prototypowania był wart zachodu i robimy bardzo duże postępy. Wierzę, że ten projekt zaprezentuje zarówno niespodziewane, jak i znane elementy w jednym”.

Warto przypomnieć, że w ostatnich dniach pojawiły się plotki dotyczące prac genDESIGN nad nową grą dla PlayStation 5. Jak widać tytuł faktycznie powstaje, ale może trafić na wszystkie platformy.

Warto sprawdzić:

Źródło: https://www.polygon.com/2019/8/27/20830444/kowloon-nights-games-project-caillou-consume-me-red-lantern-elk

Tagi: famito ueda genDESIGN Kowloon Nights