Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 14.08.2019 12:21
Fortnite
479V

Fortnite z aktualizacją 10.10. Lepszy framerate na Switch, nowy tryb i poprawki mechów

Fortnite dorobiło się dzisiaj nowej aktualizacji, opatrzonej kodem 10.10. Przyjrzyjmy się, co dokładnie modyfikują te pliki.

Przede wszystkim aktualizacja 10.10 wprowadza do Fortnite nowy tryb okresowy, zwany "World Run". Trzeba w nim unikać pułapek, lawy i innych przeszkód w wyścigu do mety (przy okazji zbierając 30 monet na trasie). W trybie może rywalizować 16 graczy.

Poprawione mechy

Oprócz tego wprowadzono modyfikacje dotyczące BRUTALA. Można do niego teraz wsiadać bezpośrednio z trybu szykowania. Mechy porzucone w burzy ulegną natomiast destrukcji po 30 sekundach, a jeśli w maszynie nie siedzi żaden gracz, to pojazd pojawi się ponownie na minimapie po 15 sekundach. Co ważne - wyeliminowano też szereg błędów związanych z BRUTALAMI (przede wszystkim poprawiono błąd pozwalający na szybsze podróżowanie niż normalnie). Deweloperzy zmienili też częstotliwość pojawiania się mechów na mapie.

Last but not least - Fortnite na Switchu powinno działać z wyższym frameratem dzięki optymalizacji kodu. W trybie kreatywnym można natomiast już korzystać z mechów.

Co nowego?

Sklepowa Sadyba
Strefa szczeliny zmieniła Mega Market z powrotem w Sklepową Sadybę i ceny poleciały w dół. To jednak tylko dlatego, że lokacja zrobiła się jeszcze bardziej niebezpieczna – pojawiają się tam spragnione promocji biesy, które z chęcią zagarną dla siebie wszystkie sklepy.


Tryb okresowy: World Run
Unikajcie zdradzieckich pułapek, lawy i innych przeszkód, by zostać najszybszymi biegaczami świata. 16 graczy ściga się, by ukończyć trasę. Pierwsza drużyna, która zbierze 30 monet, wygrywa!
PL_09CM_WorldCup_FeatIsland_WorldRun_Social.jpg

Tryby okresowe

Tryb okresowy: World Run

Typ drużyn: oddziały | Odradzanie się: włączone

  • 16 graczy.
  • 4 drużyny.
  • Wygrywa drużyna, która pierwsza zbierze 30 monet.
    • W przypadku, gdy dwie drużyny mają taką samą liczbę monet, wygrywa ta, która zebrała je pierwsza.

Bronie i przedmioty

  • Przywrócone do gry tylko w trybie okresowym Walka na Miecze w parach i oddziałach:
    • Infinity Blade
      • Zmniejszono uszkodzenia zadawane otoczeniu z 10 000 do 600.
  • Zwiększono liczbę stosów zasobów w skrzyniach w Wykrzywionym Miasteczku z 1 do 3.
  • Zmiany BRUTALA:
    • Dodano celownik laserowy, który pojawia się w grze, gdy gracze ładują i wystrzeliwują rakiety.
      • Laser jest widoczny nie tylko dla strzelca z BRUTALA, ale także dla członków drużyny i przeciwników.
      • Dzięki tej zmianie wszyscy gracze będą wiedzieć, gdzie wymierzone są rakiety, zanim zostaną odpalone.
    • Poprawiono informacje graficzne i dźwiękowe w sekwencji samozniszczenia.
    • Do BRUTALA można teraz wsiąść bezpośrednio z trybu szybowania.
    • Zaktualizowano logikę pojawiania się BRUTALA w trybach z dużymi drużynami i włączonym odradzaniem się.
      • BRUTALE pojawiają się w grze okresowo, zamiast czekać, aż fazy burzy się zakończą.
    • BRUTALE porzucone w burzy ulegną samozniszczeniu po 30 s.
    • Jeśli w BRUTALU nie siedzi żaden gracz, pojazd pojawi się ponownie na minimapie po 15 s.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że BRUTALE przeciwników były czasami niewidoczne.
  • Nie można już używać BRUTALI, by podróżować po mapie szybciej, niż zakładano.
  • Tempo obrotu wieżyczki BRUTALA nie zależy już od liczby klatek na sekundę.

Rozgrywka

  • Sklepowa Sadyba
    • Strefa szczeliny zastąpiła Mega Market Sklepową Sadybą.
      • W Sklepowej Sadybie pojawiają się hordy biesów, które atakują graczy.
        • Zlikwidowane biesy mogą upuścić broń, przedmiot jednorazowy lub naboje.
        • Biesy nie mogą opuszczać strefy szczeliny ze Sklepową Sadybą.
  • Skrzynie i pojemniki z amunicją będą już otwierać się po zniszczeniu.
    • Znany błąd: Zniszczenie obiektu, na którym znajduje się skrzynia lub pojemnik z amunicją, nie powoduje ich otwarcia.
      • Planujemy rozwiązać ten problem w aktualizacji 10.20.

Poprawki błędów

  • Można już zbierać ukryte gwiazdki bojowe 1 i 2 tygodnia.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że licznik czasu korzystania z krzaka resetował się, gdy gracz wielokrotnie próbował aktywować przedmiot. (Gracze nadal mogli używać krzaka w zamierzonym momencie, ale wartości na liczniku były błędne).
  • Naprawiono błąd, który powodował, że dym ze zrzutów zapasów nie pojawiał się, gdy zrzut nie znajdował się w polu widzenia.
  • Drzewa, które otrzymują obrażenia, nie zmieniają się już w drzewa innego rodzaju.
    • Dzięki temu drzewa pokryte śniegiem nie zmieniają się już w drzewa bez pokrywy śnieżnej.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że na początku meczu niektóre ze skrzyń były już uszkodzone lub otwarte.
  • Wiadomość „Witamy w Wykrzywionym Miasteczku” nie zapętla się, gdy gracz wejdzie/wyjdzie z tej lokacji. Nie nachodzi już też na ostrzeżenia przed burzą.
  • Przechodzenie przez będące w ruchu zabawki Rzut butelką i Wymyślna butelka nie powoduje już kłopotów z kamerą.

Wydarzenia

  • 5 sierpnia wprowadziliśmy poprawkę naprawiającą błąd dobierania graczy w trybie Areny. Zakres Rozgłosu, według którego system dobierał graczy, był szerszy, niż zamierzony.
    • Ponieważ gracze są teraz dobierani według węższego zakresu Rozgłosu, niektórzy z was mogą dłużej oczekiwać w kolejkach. Ta zmiana ma jednak na celu zapewnienie wam lepszej jakości rozgrywki.

Plac zabaw

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że skrzyń w Wykrzywionym Miasteczku nie dało się otwierać.

Wydajność

  • Wprowadzono dalsze poprawki wydajności, mające zmniejszyć szansę na to, że po lądowaniu w lokacjach poziom wczytanych szczegółów będzie niski.

Grafika i animacja

  • Poprawki wizualne stroju Plastikowy Piechur
    • Dodano śladu błota i zużycia, a także rozjaśniono kontur.
      • Zmiany te wprowadziliśmy, by strój nie zapewniał kamuflażu w pewnych określonych strefach na mapie, co sprawiało, że bardzo ciężko było go zauważyć.
    • Wszyscy gracze, którzy zakupili strój, mogą go zwrócić nie wykorzystując do tego żadnego z dostępnych żądań zwrotu.
      • Uwaga: Możliwość zwrotu będzie dostępna przez 30 dni, a czas ten zacznie upływać od kolejnego zalogowania.
  • Przywrócono animację spoczynkową stroju Dowódcy Drużyny Mechów do jej oryginalnej wersji.

Poprawki błędów

  • Wprowadzono poprawki graficzne malowania Emotyzm na broniach.

Dźwięk

  • Włączono pogłos na konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Interfejs

  • Samouczek kontekstowy
    • To system wskazówek pomagający graczom, którzy dopiero zaczęli grać w Battle Royale.
    • Odpowiada za wyświetlanie podpowiedzi podczas meczów. Każda ze wskazówek pojawia się w tych sytuacjach, do których najbardziej pasuje.
    • Można go włączyć lub wyłączyć w zakładce ustawień gry.
      • Domyślnie jest włączony.
  • Zaktualizowano tło sklepu z przedmiotami.

Poprawki błędów

  • W polach ukończonych misji nie pojawia się już „0%”, nie brakuje też ptaszka.
  • Sugerowane wyzwania na ekranie mapy nie zajmują już całego dostępnego miejsca ani nie zawierają misji podwyższających poziom.
  • W polach misji okresowych nie pojawia się już napis „Wkrótce” w miejscu, w którym powinien być widoczny licznik pozostałego czasu.

Powtórki

  • System śledzenia w trybie kamery mapy bojowej działa płynnie i nie przeskakuje już po ścieżce.
  • Wyłączono postprocessing burzy na mapie bojowej.
  • Dodano skróty klawiszowe służące do zmiany tempa odtwarzania powtórek. G je zwiększa, a kombinacja Shift i G – zmniejsza.

Poprawki błędów

  • Zmiana opcji kamery mapy bojowej nie powoduje już resetu pozycji kamery.
  • Po starcie busa bojowego mapa bojowa nie przechodzi już w widok trzecioosobowy.
  • Wyłączono opcję widoczności członków oddziału na mapie bojowej podczas oglądania meczu solo.

Wersja na urządzenia mobilne

  • Powiadomienia push
    • Można nimi zarządzać z poziomu ustawień urządzenia lub włączać i wyłączać w ustawieniach gry.
  • Strefa bezpieczna na stronie karnetu bojowego działa już poprawnie na urządzeniach z iOS X.
  • Funkcja automatycznego strzału działa już poprawnie u graczy używających krzaka.
  • Interfejsy członków drużyny i paska szybkiego dostępu są już wyświetlane w trybie obserwatora.
  • Przycisk „Wyjdź” został usunięty z ekranu wylogowywania.
  • Po zamknięciu mapy przy użyciu ''X'' na górze ekranu, można ją otworzyć ponownie jednym dotknięciem.
  • Przycisk „Aktywacja głosu przyciskiem” jest widoczny na ekranie w busie bojowym.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował zawieszanie się gry na Androidzie, gdy gracze pozostawiali działającą aplikację w tle po zakończeniu meczu.
  • Naprawiono błąd, który powodował zawieszanie się gry na urządzeniach z iOS, gdy pozostawały one w trybie uśpienia przez dłużej niż 10 sekund.
  • Nazwy przycisków BRUTALA są już poprawne.
  • Przy wybieraniu trybu meczu nie pojawia się już dodatkowy kontur okna wyboru.
  • Przycisk „Odrzuć” w zmieniaczu interfejsu poprawnie odrzuca wszystkie dokonane zmiany.
  • Przycisk „Pokazuj pomoc” znika po wejściu do busa bojowego.
  • Strona sklepu będzie wyśrodkowana na urządzeniach z proporcjami ekranu 4:3.
  • Znacznik strony karnetu bojowego nie duplikuje się.
  • Przycisk „Szybkie leczenie” nie pojawia się, gdy gracze są powaleni.
  • Rewolwer z lunetą strzela poprawnie przy włączonej funkcji strzelania automatycznego.
  • Wciśnięcie „X” na mapie, by ją zamknąć, nie wyłącza prawego drążka na padzie 'Razer: Raiju'.
  • Okno tekstowe klawiatury nie pozostaje otwarte po zablokowaniu i odblokowaniu ekranu urządzenia z Androidem przy pisaniu wiadomości, która zostanie dołączona do podarunku.
  • Wprowadziliśmy poprawki graficzne w następujących miejscach:
    • Ekran karnetu bojowego Zobacz wszystkie nagrody
    • Lotnia Blacha z Graffiti
    • Zbierak Taktyczne Kije
    • Wariant stroju DJ Jak-mu-tam
    • Plecak Atmosfera
    • Oczy stroju Katalizator
    • Strój Mściciel
      • Poprawiono go, by wyglądał tak, jak na innych platformach.

Tryb kreatywny

Co nowego?

BRUTAL
Już w trybie kreatywnym! Pora na mechaniczną rozwałkę w waszych grach.
10BR_Social_Mech(B.R.U.T.E.)_Screenshot_Social.jpg

Zarządzaj swoimi wyspami
Brakuje wam miejsca na nową twórczość? Możecie teraz dowolnie dodawać i usuwać wyspy.

Filtr kamery
Wyświetla efekty postprocessingowe na ekranach graczy podczas gry.

Wyspy

  • Poprawiono menu Wybierz wyspę.
    • Gracze mogą stworzyć do 50 wysp.
    • Dostępne wyspy:
      • O klimacie umiarkowanym, łąkowe, arktyczne, Mroźna Forteca, zamarzniętego jeziora, kanionów, pustkowi, tropikalne, przybrzeżne, wulkaniczne, piaszczyste, kraterów, latająca Kevina, z czarnego szkła, siatek oraz Podium.
    • Poprawiono interfejs wyboru wyspy, by zwiększyć jego użyteczność.
    • Dodano zakładkę Usunięte wyspy:
      • Usunięte wyspy pojawiają się w tym miejscu i przez jakiś czas można je odzyskać.
      • Po osiągnięciu 50 wysp i 5 usuniętych wysp, bezpowrotnie utracicie najstarszą usuniętą wyspę przy każdym tworzeniu nowej.
  • Nazwy wysp nadal znajdują się w zakładce Opis w menu Moja wyspa.
    • Ponowna publikacja istniejącej wyspy powoduje aktualizację oryginalnego kodu wyspy, a nie wygenerowanie nowego.
  • Właściciel opublikowanego kodu może zablokować kod swojej wyspy, by inni gracze domyślnie mieli dostęp wyłącznie do jej konkretnej wersji. Wystarczy przejść na stronę kodu w witrynie Epic Games i wybrać aktywną wersję wyspy.

Rozgrywka

  • Do menu Gra i Ustawienia gry dodano nowe opcje:
    • Uwaga: Wszystkie poniższe elementy pojawiły się w aktualizacji 10.00, nie zostały jednak spisane w informacjach o aktualizacji.
    • Czy wszystkie drużyny muszą skończyć: Nie, tak (domyślnie: nie).
    • Warunki zwycięstwa: Najwięcej rund, najwięcej punktów (domyślnie: najwięcej punktów).
    • Zezwól na wspomaganie celowania: Tak, nie (domyślnie: tak).
    • Obrażenia od kilofa zadawane graczom: Domyślne, żadne (domyślnie: domyślne).
  • Zobaczcie trofeum finałów World Cup Creative w centrum kreatywnym. Ksywki zwycięzców zostały wyryte na pucharze.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że gry, w których zlikwidowani gracze zmieniali drużyny, nie działały zgodnie z ustawieniami maksymalnego rozmiaru drużyny lub stosunku liczby graczy w obu drużynach.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że osoby dołączające do trwającego meczu jako obserwatorzy, powracały do centrum kreatywnego przy zmianie rundy.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracze mogli ignorować ustawienie „Wyjście poza granice” w trybie lotu.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że opcja „Wygrywa ostatni ocalały” nie kończyła gry po ostatniej eliminacji.

Bronie i przedmioty

  • Zmniejszono uszkodzenia zadawane otoczeniu Infinity Blade z 10 000 do 600, by broni tej można było używać wraz z generatorami stworów.

Poprawki błędów

  • Rekwizytomat
    • Naprawiono błąd, który powodował, że postacie graczy zawieszały się, gdy korzystali oni z Rekwizytomatu w tym samym czasie, gdy usuwali go z ekwipunku.
    • Naprawiono błąd, który powodował, że Rekwizytomat nieprawidłowo wykorzystywał ikonę rakiet.

Narzędzie kreatywne i Smartfon

  • Do menu ustawień gry dodano nową opcję:
    • Filtr kamery: Dzięki niemu możecie dodać efekty postprocessingowe, które będą widoczne na ekranach graczy znajdujących się na waszej mapie.
      • Domyślne, sepia, retro (domyślnie: domyślne).

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że szybkie wybieranie elementów budowli przy użyciu funkcji wybierania wielu elementów naraz powodowało zmianę koloru innych elementów budynków na wyspie na zielony.

Gotowce i galerie

  • Dodano galerię filarów. Można je przenosić tak, jak rekwizyty.
  • Dodano galerię B cząsteczek, gdzie można znaleźć efekty cząsteczek-motyli oraz cząsteczek-mew.
  • Do galerii torów przeszkód w kolorach czarnym, niebieskim, zielonym, taśma klejąca, pomarańczowym, fioletowym, czerwonym i białym dodano dodatkowe elementy o takiej samej barwie po obu stronach.
  • Do galerii rekwizytów z elementami domowymi dodano rekwizyty urodzinowe.
  • Do galerii Oazy Ciężarowców dodano słup telefoniczny, znak z autostrady i wielbłąda.
  • Do galerii przyrody z lodowymi zboczami dodano lodowe meteoryty.

Poprawki błędów

  • Nie można już wchodzić w interakcję z rekwizytami w knajpce przy drodze.
  • Wklejone rekwizyty z wioski wikingów można już obracać.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że lodowe jezioro na wyspie z zamarzniętym jeziorem znikało na niskich ustawieniach graficznych.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że paski zdrowia elementów z galerii dużych, trójkątnych graniastosłupów pozostawały widoczne przy podnoszeniu ich przy użyciu Smartfona.

Urządzenia

  • Zwiększono liczbę dostępnych kanałów aktywatora z 24 do 32, a odbiorników – z 30 do 40.
  • Dodano nową wersje generatora przedmiotów.
    • Nowy generator umieszcza się tak, jak przedmiot, a nie jak pułapkę i można nim manewrować przy użyciu Smartfona.
      • UWAGA: Stary generator na bazie pułapki będzie jeszcze przez jakiś czas dostępny, ale ostatecznie zostanie usunięty z ekwipunku. Nie wpłynie to na istniejące mapy, które korzystają z generatorów starego typu; po prostu znikną one z menu urządzeń. Dajcie nam znać na kanałach społecznościowych, co sądzicie o nowym generatorze.
    • Ponowne generowanie przedmiotów: Wł., wył. (domyślnie: wł.)
    • Generowanie losowych przedmiotów: Wł., wył. (domyślnie: wył.)
    • Widoczność podczas gry: Wł., Wył. (domyślnie: wł.)
    • Czas do pierwszego pojawienia się: Natychmiast, 1 s, 2 s, 3 s, 4 s, 5 s, 10 s, 15 s, 20 s, 25 s, 30 s, 45 s, 1 min, 1,5 min, 2 min, 3 min, 4 min, 5 min (Domyślnie: 10 s).
    • Czas między odrodzeniami: Natychmiast, 1 s, 2 s, 3 s, 4 s, 5 s, 10 s, 15 s, 20 s, 25 s, 30 s, 45 s, 1 min, 1,5 min, 2 min, 3 min, 4 min, 5 min (Domyślnie: Natychmiast).
    • Koszt przedmiotu w drewnie/kamieniu/metalu: Gracze mogą podnieść przedmiot, jeśli w mają wymaganą ilość określonego materiału w ekwipunku.
      • Za darmo, 5, 10–200 (wzrasta o 10), 200–500 (wzrasta o 20), 500–700 (wzrasta o 50), 800, 900, 1000 (domyślnie: za darmo).
    • Dodatkowa amunicja do broni: wł., wył. (domyślnie: wł.).
    • Podnoszenie w ruchu: wył., wł. (domyślnie: wył.).
    • Widoczność przedmiotu: x 1, x 2, x 3, x 4, x 5 (Domyślnie: x 1)
    • Włączony na początku gry: włączony, wyłączony (domyślnie: włączony).
    • Włącz przy transmisji od: brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
    • Wyłącz przy transmisji od: brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
    • Generuj przy transmisji od: brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
    • Przejdź do kolejnego przedmiotu przy transmisji od: brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
  • Dodano generator BRUTALA.
    • Ustawienia generatora
      • Włączony: wył., wł., rozgrzewka, początek gry (domyślnie: wł.).
      • Czas do odtworzenia: Nigdy, natychmiast, 1 s, 2 s, 3 s, 4 s, 5 s, 10 s, 15 s, 20 s, 25 s, 40 s, 45 s, 1 min, 1,5 min, 2 min, 3 min, 4 min, 5 min (domyślnie: natychmiast).
      • Odtwórz pojazd przy włączeniu: tak, nie, w razie potrzeby (domyślnie: tak).
      • Zniszcz pojazd przy wyłączeniu: tak, nie (domyślnie: tak).
      • Odtwórz pojazd przy transmisji od: brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
      • Spraw, by pojazd zniknął przy transmisji od: brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
      • Włącz przy transmisji od: brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
      • Wyłącz przy transmisji od: brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
  • Zaawansowany sterownik burzy (dodany w aktualizacji 10.10) – Umożliwia wam tworzenie na waszych mapach własnych burz o wielu fazach. Użycie w połączeniu z zaawansowanymi nadajnikami burzy pozwoli tworzyć burze o zróżnicowanym charakterze. Nadal pracujemy nad tym urządzeniem i w przyszłości może ono podlegać zmianom, jeśli poprawią one jakość rozgrywki.
    • Ustawienia zaawansowanego sterownika burzy
      • Stwórz burzę na początku gry: czy burza ma pojawiać się zaraz po rozpoczęciu gry?
        • Tak, nie (domyślnie: tak)
      • Fazy burzy: czy burza będzie korzystać z domyślnych faz Battle Royale, czy własnych instrukcji z zaawansowanych nadajników burzy?
        • Domyślnie, własne (domyślne: domyślne)
        • UWAGA: Jeśli korzystacie z możliwości ustawienia własnych faz burzy, zalecamy przypisanie każdej z faz osobnego zaawansowanego nadajnika burzy, także do fazy pierwszej. System obecnie działa w taki sposób, że pozostawienie którejkolwiek fazy bez zdefiniowanych ustawień może mieć niepożądane/nieprzewidywalne efekty.
      • Promień burzy w pierwszej fazie: odpowiada za promień burzy na początku pierwszej fazy.
        • 5 m, 10 m, 20 m, 30 m, 40 m, 50 m, 75 m, 100 m, 200 m, 300 m, 400 m, 500 m, 1000 m, 2000 m, 3000 m, 4000 m, 5000 m (domyślnie: 200 m)
      • Opóźnienie: w jakim czasie po rozpoczęciu gry powinna pojawić się burza?
        • Brak, 5 s, 10 s, 15 s, 30 s, 1 min, 2 min, 3 min, 4 min, 5 min, 10 min (domyślnie: brak).
      • Faza początkowa: w jakiej fazie powinna być pojawiająca się burza?
        • 1–50 (domyślnie: 1)
      • Przemieszczanie się w późniejszych fazach: czy w późniejszych fazach burza może poruszać się poza promieniem poprzedniej fazy?
        • Tak, nie (domyślnie: tak)
        • UWAGA: To ustawienie wpływa wyłącznie na domyślne fazy burzy. W przypadku korzystania z własnych faz burzy, będzie ona poruszać się zgodnie z zasadami zapisanymi w zaawansowanych nadajnikach burzy.
      • Stwórz burzę przy transmisji od: generuje burzę po otrzymaniu sygnału na określonym kanale.
        • Brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
      • Zniszcz burzę przy transmisji od: niszczy sterownik burzy, natychmiast usuwając burzę po otrzymaniu sygnału na określonym kanale.
        • Brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
      • Po zakończeniu fazy transmituj na: po zakończeniu każdej z faz burzy wysyła sygnał na określonym kanale.
        • Brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
  • Zaawansowany nadajnik burzy (dodany w aktualizacji 10.00) – Dzięki niemu zmienicie to, jak domyślnie zachowuje się burza i stworzycie taką, która porusza się i zachowuje dokładnie tak, jak chcecie. Używajcie go w połączeniu z zaawansowanym sterownikiem burzy, ustawionym na używanie własnych faz.
    • Ustawienia zaawansowanego nadajnika burzy
      • Faza: którą fazę burzy kontroluje nadajnik?
        • 1–50 (domyślnie: 1)
      • Promień końcowy: odpowiada za promień burzy na zakończenie wybranej fazy.
        • Nie zastępuj, 5 m, 10 m, 20 m, 30 m, 40 m, 50 m, 75 m, 100 m, 200 m, 300 m, 400 m, 500 m, 1000 m, 2000 m, 3000 m, 4000 m, 5000 m (domyślne: nie zastępuj).
      • Czas oczekiwania: po jakim czasie burza ma zacząć zmieniać rozmiar?
        • Nie zastępuj, 5 s, 10 s, 15 s, 30 s, 1 min, 2 min, 3 min, 4 min, 5 min, 10 min, 20 min (domyślnie: nie zastępuj).
      • Czas zmiany rozmiaru: ile czasu ma zajmować burzy osiągnięcie nowego rozmiaru?
        • Nie zastępuj, 30 s, 1 min, 1,5 min, 2 min, 2,5 min, 3 min, 5 min, 10 min (domyślnie: nie zastępuj)
      • Obrażenia: ile obrażeń na sekundę ma zadawać burza tym graczom, którzy znajdują się w jej obrębie?
        • Nie zastępuj, 1%, 2%, 5%, 7%, 10%, 15%, 20%, 25%, 50%, 75%, likwidacja na miejscu (domyślnie: nie zastępuj).
      • Ruch: jak burza ma się poruszać?
        • Nie zastępuj, losowo, przemieść się do nadajnika, nie poruszaj się (domyślnie: nie zastępuj).
      • Min. odległość ruchu: jaki jest minimalny dystans, jaki powinna przebyć burza? (Działa, gdy wybrana opcja Ruchu to „losowo”).
        • Nie zastępuj, 0 m, 5 m, 10 m, 20 m, 30 m, 40 m, 50 m, 75 m, 100 m, 200 m, 300 m, 400 m, 500 m, 1000 m, 2000 m, 3000 m, 4000 m, 5000 m (Domyślne: Nie zastępuj).
      • Maks. odległość ruchu: jaki jest maksymalny dystans, jaki powinna przebyć burza? (Działa, gdy wybrana opcja Ruchu to „losowo”).
        • Nie zastępuj, 0 m, 5 m, 10 m, 20 m, 30 m, 40 m, 50 m, 75 m, 100 m, 200 m, 300 m, 400 m, 500 m, 1000 m, 2000 m, 3000 m, 4000 m, 5000 m (Domyślne: Nie zastępuj).
  • Dodano nowe opcje do podstawowego sterownika burzy
    • Stwórz burzę na początku gry: czy burza ma pojawiać się zaraz po rozpoczęciu gry?
      • Tak, nie (domyślnie: tak)
    • Stwórz burzę przy transmisji od: generuje burzę po otrzymaniu sygnału na określonym kanale.
      • Brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
  • Zniszcz burzę przy transmisji od: niszczy sterownik burzy, natychmiast usuwając burzę po otrzymaniu sygnału na określonym kanale.
    • Brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
  • Po zakończeniu fazy transmituj na: po zakończeniu każdej z faz burzy wysyła sygnał na określonym kanale.
    • Brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
  • Wszystkie generatory pojazdów zyskały nowe opcje.
    • Włączono: kiedy generator ma tworzyć pojazdy?
      • Wył., wł., rozgrzewka, początek gry (domyślnie: wł.).
    • Czas ponownego generowania: Czas oczekiwania generatora, zanim urządzenie wygeneruje kolejny pojazd po zniszczeniu poprzedniego. (Opcja „Nigdy” powoduje, że pojazdy można wygenerować ponownie wyłącznie przy użyciu aktywatorów).
      • Nigdy, Natychmiast, 1 s, 2 s, 3 s, 4 s, 5 s, 10 s, 15 s, 20 s, 25 s, 40 s, 45 s, 1 min, 1,5 min, 2 min, 3 min, 4 min, 5 min (Domyślnie: Natychmiast).
    • Odtwórz pojazd przy włączeniu: czy kiedy generator przechodzi ze stanu wyłączony do stanu włączony, ma tworzyć nowy pojazd? Wybranie opcji „tak” spowoduje, że generator zniszczy istniejący pojazd i natychmiast odtworzy nowy, a przy „w razie potrzeby” generator stworzy nowy pojazd tylko, gdy nie ma go na mapie.
      • Tak, nie, w razie potrzeby (domyślnie: tak).
    • Zniszcz pojazd przy wyłączeniu: czy generator ma niszczyć wszelkie istniejące pojazdy, kiedy jest wyłączony?
      • Tak, nie (domyślnie: tak)
    • Odtwórz pojazd przy transmisji od: brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
    • Spraw, by pojazd zniknął przy transmisji od: brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
    • Włącz przy transmisji od: brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
    • Wyłącz przy transmisji od: brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
  • Dodano nowe opcje urządzenia celu.
    • Odtwórz audio / efekty dźwiękowe: wł., wył. (domyślnie: wł.)
    • Kolizja podczas gry: wł., wył. (domyślnie: wł.)
    • Zderzaj się ze: wszystkim, tylko z brońmi (domyślnie: ze wszystkim).
    • Wynik: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 10, 15, 20, 25, 50, 75, 100, 150, 200, 250, 300, 350, 400, 450, 500, 600, 700 (domyślnie: 0).
    • Włącz widoczność przy transmisji od: brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
    • Wyłącz widoczność przy transmisji od: brak kanału, 1–32 (domyślnie: brak kanału).
  • Dodano nowe opcje generatora stworów.
    • Typ generatora: służy do ustawiania wyglądu generatora.
      • Generator Sześcianu, generator lodowy (domyślnie: generator sześcianu).
    • Dodano więcej opcji typów potworów:
      • Losowy stwór Sześcianu, lodowy bies, duży lodowy bies, lodowy brutal, duży lodowy brutal, lodowy zasięgowy, trujący bies, eksplodujący brutal, losowy lodowy, losowy Hordobicia, wszystkie losowe (Domyślnie: losowy stwór Sześcianu).
  • Do galerii przedmiotów jednorazowych dodano ciasto
    • Zjedzenie ciasta zapewnia graczowi 5 pkt. zdrowia lub osłon.
  • Poniższe urządzenia otrzymały aktualizacje hologramów podglądowych lub nowe hologramy:
    • BRUTAL, wózek sklepowy, TWG, Taran, Burzolot X-4, deskolotka, działo, Kulojazd, licznik czasu, tablica wyników, ekwipunek i ustawienia drużyny.

Poprawki błędów

  • Opcja „Wygrywa ostatni” została zmieniona na „Kończy ostatni pozostały”; ma też przydatniejszy opis.
  • Naprawiono niektóre błędu aktywatorów:
    • Grafiki z numerami kanałów na skopiowanych aktywatorach aktualizują się poprawnie.
    • Aktywatory poprawnie przypisują sygnał graczowi, kiedy ten aktywuje je z pojazdu.
    • Przy strzale ze strzelby aktywatory będą aktywować się raz na strzał, a nie raz na śrucinę.
  • Poprawiono opis opcji „Ukończ raz” w liczniku czasu.
  • Usunięto kilka problemów związanych z urządzeniem strefy rozbrojenia:
    • Usunięto błąd umożliwiający graczom branie zamachów i zadawanie obrażeń kilofem w strefie rozbrojenia.
    • Usunięto błąd, który powodował, że gracze mogli korzystać z broni, kiedy przechodzili z jednej strefy rozbrojenia do drugiej.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że burza nie przemieszczała się do właściwego nadajnika, mimo odpowiednich ustawień zaawansowanego generatora burzy.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że flaga nie była wyświetlana poprawnie, kiedy gracze umieszczali ją w generatorze przedmiotów czy urządzeniu ekwipunku i ustawień drużyny.

Interfejs i opcje społecznościowe

  • Dodano możliwość wyświetlania łącznych wyników w widżecie interfejsu tablicy wyników.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący, że przeglądanie menu wyzwań w grze po raz drugi przy używania pada skutkowało zamknięciem menu, które przestawało działać.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że przycisk „Pokaż/ukryj szczegóły” był wyświetlany niepoprawnie, gdy na ekranie znajdował się panel z opisem wyspy.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że ekwipunek w trybie kreatywnym pozostawał na ekranie nawet po wyłączeniu menu.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że przywódca ekipy nie mógł ponownie dołączyć do swojej aktywnej gry, gdy opuścił mecz w trakcie rozgrywki, ale nadal był członkiem ekipy.

Wydajność

  • Dalsze poprawki przypadków zawieszania się gry na PC.
  • Zoptymalizowano zużycie pamięci w iOS, by poprawić stabilność.
  • Naprawiono niektóre błędy, powodujące zawieszanie się gry na Switchu.

Wersja na urządzenia mobilne

Poprawki błędów

  • Efekty wizualne dymu Nalotu są teraz widoczne z dystansu.
  • Opcja „Tekst” w ustawieniach „Moja wyspa” nie nakłada się już na inne elementy przy przewijaniu listy opcji.
  • Krzesło reżysera z galerii rekwizytów planu filmowego można już podświetlać przy użyciu Smartfona.

Ratowanie Świata

Co nowego?

Penny rusza w trasę!
W tym tygodniu pomożecie Penny dotrzeć do stacji radiowej i nadać piosenkę na lato. Ładujcie furgonetkę i zbierajcie grupę, bo pora ruszać w drogę z nowym zadaniem tygodniowym!
10BR_PennyMaydayBadge_Social.jpg

Piorunująca Thora
Gdzie pioruny rąbią… tam jest Thora.
10STW_ThunderThora_Social.jpg

Misje i systemy

Jak wspomnieliśmy w ostatnim wpisie z cyklu Nasze plany, planujemy poprawki systemu nagród, przede wszystkim w misjach najwyższych poziomów w Twine Peaks. Oto ich lista:

  • Misje najwyższych poziomów w Twine Peaks
    • Zwiększono ilość materiałów do ewolucji i złota w nagrodach za misje alarmowe.
    • Podwyższono klasę rzadkości broni/ocaleńców w nagrodach za wykonane misje alarmowe z minibossami. Ponadto nagrody te o wiele rzadziej będą kluczami transformacyjnymi.
    • Zwiększono szansę na otrzymanie materiałów do ewolucji i profitów w nagrodach za misje alarmowe.
    • Zwiększono częstotliwość występowania czystych kropel deszczu, epickiego re-profitu i legendarnego profitu+ w nagrodach za misje oraz misje grupowe.
    • Zwiększono szansę na otrzymanie materiałów do profitów w nagrodach za misje grupowe i zmniejszono częstotliwość występowania PD.
    • Zwiększono szansę na otrzymanie materiałów do ewolucji w nagrodach za misje grupowe.
    • Zwiększono szansę na otrzymanie czystych kropel deszczu w nagrodach za misje.
    • Zwiększono szansę na otrzymanie rudy najwyższego poziomu i kryształów zamiast ogniw zasilających w nagrodach za misje.
    • Zwiększono szansę na otrzymanie PD bohatera lub PD schematu zamiast PD ocaleńca w nagrodach za misje.
  • Zwiększono ilość materiałów do profitów w nagrodach za misje alarmowe w późnej Dolinie Samowitości i Twine Peaks.
  • Zwiększono liczbę zmutowanych burz i misji alarmowych z minibossami w grze
    • Zmiana ta jest znacznie wyraźniejsza w Deskogrodzie i Dolinie Samowitości, niż w innych lokacjach.
  • Zmiany w recyklingu pułapek i punktacji za pułapki:
    • Poddane recyklingowi pułapki z maksymalną wytrzymałością zwracają teraz wszystkie materiały użyte do ich budowy.
    • Pułapki nie zapewniają już punktów za ustawienie ani budowanie, lecz punkty za aktywację zostały podwyższone, by zrekompensować zmianę.
  • Zablokowane strefy misji „Pora ruszać w drogę” nie są już widoczne na mapie wyspy.

Poprawki błędów

  • Zezwolenia na edycję we wszystkich burzowych tarczach zostały zresetowane, by cofnąć niechciane zezwolenia, które mogły zostać udzielone z powodu jednego z ostatnich błędów. Gracze muszą ponownie udzielić wszystkich pozwoleń.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre misje alarmowe nie pojawiały się poprawnie. Wskutek tego wszystkie misje grupowe mają teraz mega-alarmy.
  • Po ukończeniu misji uzupełnienia zapasów gracze otrzymują teraz składniki.
  • Poprawiono misję adaptacyjną, by ekran proponujący ponowne jej rozpoczęcie nie pojawiał się przed jej pierwszym uruchomieniem.
  • 3 fala w misji obrony burzowej tarczy 5 w Twine Peaks nie jest już rundą zależną od likwidacji, a rundą na czas.
  • Poprawiono Gratkę Dla Medyka, będącą nagrodą w misji „Pora ruszać w drogę”, by prawidłowo leczyła graczy.
  • Bronie, będące nagrodami za ukończenie „Wyścigu po płyty” w misji „Pora ruszać w drogę”, mają już profity.
  • Emotki odtwarzane w pojeździe podczas „Pora ruszać w drogę” nie są już przerywane.
  • Muzyka ulepszeń furgonetki nie powinna się już odtwarzać, gdy gracze są daleko od pojazdu.
  • Muzyka furgonetki i muzyka strefy są prawidłowo wyciszone w czasie odtwarzania utworów pod koniec misji „Pora ruszać w drogę”.
  • Kwestie Larsa w misji „Pora ruszać w drogę” nie są już odtwarzane na ekranach zwycięstwa lub porażki.
  • Ikona metalu w opisie celów misji pobocznej „Uszkodzony most” powinna pojawiać się konsekwentnie.
  • Naprawiono błąd, który powodował problemy z okluzją rakiety, gdy gracz przesuwał kamerę w misji „Wystrzel rakietę”.
  • Po wykonaniu podstawowych celów misji gracze powinni już otrzymywać właściwy medal.
  • Skrzynie z nagrodami za misję „Wzmocnienie sygnału” pojawiają się bliżej graczy.
  • Misja poboczna „Wzmocnienia sygnału” z misji „Pora ruszać w drogę” wynagradza graczy prawidłową liczbą skrzyń z nagrodami.

Interfejs

  • Gracze nie widzą już pustej minimapy po tym, jak zostaną zlikwidowani w misji „Pora ruszać w drogę”.
  • Znaczniki celów nie pojawiają się już w nieskończoność na mapie w misji „Pora ruszać w drogę”.

Poprawki błędów

  • Muzyka emotek nie odtwarza się już nieprzerwanie, kiedy gracz przejdzie do innej zakładki po włączeniu podglądu emotki w lobby.
  • Wzory graffiti są wyświetlane poprawnie przy wyłączonych cieniach.
  • Naprawiono przycisk zbliżenia na padzie wyświetlany na mapie.
  • Nagrody za misje alarmowe są wyświetlane poprawnie w trakcie wykonywania misji.
  • Licznik amunicji w interfejsie nie pokazuje już dużych wartości, gdy gracz został zlikwidowany.
  • Teksty wskazówek na ekranie ładowania nie są już ucinane.
  • Tytuły w księdze kolekcji aktualizują się poprawnie po zbadaniu elementu.
  • Pusta zakładka premii jest prawidłowo ukryta, gdy gracze przeglądają ocaleńców w sklepie okolicznościowym/tygodniowym.
  • Nazwy nagród za własne Gry Wojenne w Twine Peaks są już poprawne.
  • Sygnał wejścia graczy działa już poprawnie w zakładce Zamknij grę, gdy otwierają pakiety lam.
  • Gracze nie zostają już uwięzieni w miejscu po próbie opuszczenia burzowej tarczy w trakcie oczekiwania na wsparcie.
  • Naprawiono błąd, który powodował zawieszanie się PC przy próbie odtworzenia starych filmów.
  • Zamaskowana Gwiazda zajmuje już miejsce w ekwipunku.
  • Paski zdrowia i osłon obserwujących graczy pokazują prawidłowe wartości w misji „Pora ruszać w drogę”.
  • Po ukończeniu misji obrony burzowej tarczy 1 menu Informacji o nagrodach poprawnie pokazuje nagrody.
  • Liczba ukończonych fal jest poprawnie wyświetlana na ekranie wyników po ukończeniu obrony wytrzymałościowej burzowej tarczy.

Wydajność

  • Poprawiono wydajność interfejsu.

Bohaterowie

  • Piorunująca Thora z hukiem wraca do sklepu okolicznościowego!
    • Profit standardowy: Podłogi Pod Napięciem
      • Wrogowie stojący na budowlach w zasięgu działania BAZY otrzymują 12,7 pkt. bazowych obrażeń od energii co 5 s.
    • Profit dowódcy: Podłogi Pod Napięciem+
      • Wrogowie stojący na budowlach w zasięgu działania BAZY otrzymują 38,1 pkt. bazowych obrażeń od energii co 5 s.
    • Dostępna w sklepie okolicznościowym od 15 sierpnia, godz. 2:00 czasu polskiego.
  • Poza podstawowym typem broni, poniższe profity bohatera działają teraz także z pistoletami maszynowymi:
    • Odzyskiwanie amunicji do karabinów szturmowych
    • Obrażenia Krytyczne Karabinów Szturmowych
    • Obrażenia Szturmowe
    • Błysk Chwały
    • Pierwszy Szturm
    • Gdzie Jest Lewa
  • Następujące profity NIE DZIAŁAJĄ z pistoletami maszynowymi, dlatego można je zresetować:
    • Strzelaj Celnie
    • Sześciostrzałowiec
    • Strzał z Biodra
    • Zawijas
    • Spina
  • Profit Pierwszy Szturm działa obecnie po przegrzaniu przy tych broniach, które zamiast magazynków wykorzystują generowanie ciepła.

Poprawki błędów

  • Gracze nie są już wyrzucani do piaskowej trąby powietrznej po użyciu silnego ataku Widmowego Ostrza.
  • Należąca do ninjy zdolność Shurikeny przerywa emotki.
  • Po zniszczeniu BAZY z aktywnym profitem Podkręcone Pułapki premia do pułapek BAZY nie znika.

Bronie i przedmioty

  • Następujące bronie legendarne, a także warianty tych broni o niższej klasie rzadkości, zostały zaklasyfikowane jako pistolety maszynowe, w związku z czym można je zresetować:
    • Blastotron Mini
    • Kocur
    • Szybki Strzał Fundatora
    • Cykuta
    • Pistolet błyskawiczny
    • Monsun
    • Podrasowana Pukawka
    • Poryw
    • Widmo z tłumikiem
    • Łomotacz
    • Stukacz
    • Spalacz Vindertechu
    • Żmija
  • Do kategorii pistoletów maszynowych dodano nowe klucze transformacyjne.
  • Zaktualizowano misje alarmowe, by jedną z możliwych nagród za ich wykonanie były klucze transformacyjne pistoletów maszynowych.
  • Zaktualizowano nagrody do wyboru z lam, by klucze transformacyjne pistoletów maszynowych były jedną z możliwych nagród.
  • Profity obrońców, które zwiększały obrażenia zadawane bronią szturmową lub pistoletami, teraz obejmują także pistolety maszynowe.
  • Obrońcy z broniami szturmowymi i obrońcy z pistoletami mogą teraz używać pistoletów maszynowych jako broni głównej.
  • Kiedy gracze poddają recyklingowi pułapkę z ekwipunku, otrzymują do 100% materiałów, które zużyli do jej stworzenia, w zależności od poziomu wytrzymałości pułapki.

Poprawki błędów

  • Obrońcy poprawnie trzymają włócznie.

Rozgrywka

Poprawki błędów

  • Sztandar misji „Jazda absolutnie bezszkodowa” jest już wyświetlany poprawnie w sekcji nagród dziennika zadań.
  • Poprawiono ścieżkę poruszania się pustaków dookoła BAZY.
  • Rozłączanie graczy w zależności od poziomu mocy: nie rozłączamy już graczy ze zbyt niskim poziomem mocy po zakończeniu meczu.
    • To poprawka błędu, który skutkował tym, że gracze nie byli rejestrowani po zakończeniu gry, co powodowało, że gra wyrzucała ich z meczu przed końcową sekwencją z podium, ponieważ nie mogła odszukać ich poziomu mocy.

Wrogowie

Poprawki błędów

  • Pustaki zadają obrażenia budowlom, gdy gracze stoją na BAZIE.

Grafika i animacja

Poprawki błędów

  • Wzniesione budowle nie wydają się już przeźroczyste po ulepszeniu.

Dźwięk

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że efekty dźwiękowe przeszukiwania skrzyni nie zawsze były odtwarzane.
  • Ogólne

    Poprawki błędów

  • Gracze mogą się już łączyć z serwerami gry po tym, jak zostali wylogowani z powodu zalogowania na innym urządzeniu.
  • Włączenie konsoli PlayStation 4 ze stanu spoczynku nie powoduje już błędu „Tworzenie ekipy nie powiodło się”.
  • Wciśnięcie spacji przy otwartym menu sztandaru nie powoduje już otwarcia kolejnego menu.
  • Interfejs

  • Do opcji kontroli rodzicielskiej dodano możliwość wł./wył. wiadomości tekstowych.
    • Przy wyłączonej funkcji rozmowy tekstowej próba wysłania wiadomości powoduje komunikat o błędzie.
  • Poprawki błędów

  • W sklepie nie brakuje już ofert po zmianie ustawień językowych.
  • Po przełączeniu broni z celownikiem na inną nie brakuje już celowników.
  • Społecznościowe

  • Do zakładki czatu głosowego w panelu społecznościowym dodano przycisk „Włącz czat głosowy” widoczny, gdy gracz jest w ekipie, a jego czat głosowy jest wyłączony.
  • Dodano powiadomienie „Włącz czat głosowy”, które pojawia się raz na sesję po dołączeniu do ekipy gracza z wyłączonym czatem głosowym.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że znacznik statusu czatu głosowego czasami nie był wyświetlany poprawnie u wyciszonych graczy.
  • Powiadomienia o zaproszeniu do danej grupy nie pojawiają się już na ekranie po przyjęciu lub odrzuceniu zaproszenia.
  • Wydajność

  • Zoptymalizowano renderowanie procesorowe na Switchu. Ma to na celu poprawę liczby wyświetlanych kl./s, kiedy w polu widzenia znajduje się wiele obiektów.

Tagi: Epic Games Fortnite Gearbox Software

Nie przegap