Netflix ze świetną promocją Domu z papieru w Krakowie. Reklama za śmieszne pieniądze
Na rynku głównym w Krakowie wylądowała duża maska, którą wszyscy mieszkańcy miasta oraz turyści mogli łatwo skojarzyć z najnowszą premierą platformy Netflix. Firma promuje tzeci sezon „Domu z papieru” za śmieszne pieniądze.
Do 5 sierpnia wszyscy turyści oraz mieszkańcy Krakowa mogą podziwiać rzeźbę nawiązującą do najnowszego sezonu „Domu z papieru”. Netflix postawił na rynku znaną maskę z wymownym napisem „Kradzież to prawdziwa sztuka”. Firma w świetny sposób wykorzystała motyw, ponieważ obok znajduje się głowa „Erosa bendato” stworzona przez Igora Mitoraja.
Dział marketingu Netflixa wykazał się pomysłowością, a jednocześnie potrafiła dogadać się z Urzędem Miasta Krakowa – okazuje się, że postawienie rzeźby na rynku głównym kosztowało platformę zaledwie 274 zł brutto! I to nie za dobę... A całe dwa tygodnie.
Dariusz Nowak, rzecznik krakowskiego magistratu, wspomniał w wypowiedzi dla Gazety Wyborczej, że opłata została naliczona uwzględniając fragment terenu. Nikt podobno nie pomyślał, że jest to reklama i dopiero teraz urzędnicy mają skontrolować rzeźbę. Jeśli pracownicy z Krakowa stwierdzą, że jest to promocja, to będą chcieli obciążyć Netflix dodatkową opłatą.
Co na to Netflix? Firma podkreśla, że w przedstawionych dokumentach pojawił się cel postawienia w tym miejscu rzeźby, ale oczywiście platforma może pokryć dodatkowe koszty.
Jakoś ten #weekend trzeba zaplanować... A co dwie głowy, to nie jedna 🙃Swoją drogą... Salvador #Dali przy Igorze #Mitoraj.u na #krakow.skim Rynku to fajne zestawienie😀
— Kraków (@krakow_pl) July 19, 2019
Fot. @BSKrakow pic.twitter.com/JJ2MbLP609
Warto spojrzeć: