Tytus Stobiński Tytus Stobiński 27.06.2019 12:53
Mike Morhaime
672V

Mike Morhaime wyraził swoje zdanie na temat crunchu i tego, jaki wpływ miał na rozwój Blizzarda

Crunch to przykre, ale niestety często spotykane zjawisko w branży gier wideo, zwłaszcza podczas ostatnich miesięcy pracy nad projektem. Jak więc uniknąć zmuszania pracowników do wielogodzinnej, nadludzkiej pracy kosztem życia rodzinnego i odpoczynku?

Jak stwierdził Mike Morhaime, będący współzałożycielem Blizzarda, jest zdania, że firma nie była by w miejscu gdzie się znajduje, gdyby nie zdarzające się okresy przepracowania zespołu. Z drugiej strony jednak, twierdzi że taki model pracy jest wyniszczający i cała branża gier wideo odchodzi od niego jak najdalej. Morhaime założył firmę Silicon & Synapse w 1991 roku, a wówczas sukces tworzonej produkcji decydował o tym, czy przedsiębiorstwo utrzyma się na rynku. 

Activision Blizzard traci globalną dyrektor ds. e-sportu

Blizzard w pełni rozwinął się właśnie przez tzw. crunch. Jeszcze jako Silicon & Synapse pracowaliśmy niemalże 24 godziny na dobę, byle tylko gra została ukończona i spełniła oczekiwania. Kiedy jesteś skromnym, małym studiem to Twoje życie i śmierć opierają się na sukcesie obecnego projektu. A to wymaga niejednokrotnie nadludzkiego wysiłku. Tak przynajmniej było z nami. 

 

Morhaime jest zdania, że było to zło koniecznie:

Nie mogę się wypowiadać za inne studia i wiem, że istnieją lepsze sposoby na osiągnięcie sukcesu, ale gdyby nie włożony przez nas wysiłek, nie znaleźlibyśmy się w miejscu, w którym obecnie jesteśmy. 

Ponadto, twórca uważa też, że w dzisiejszych czasach firmy radzą sobie znacznie lepiej z niejako "planowanym" crunchem, który choć wymaga wielu godzin spędzonych w pracy, to jednak nie zmusza ich do przepracowywania niemalże 24 godzin na dobę. Cóż, doniesienia o wykańczającym trybie pracy przy popularnym Fortnite w Epic Games nie do końca zdają się potwierdzać te słowa. A jak Wy uważacie, nie sądzicie, że wraz z przepracowaniem spada efektywność wykonywanego zajęcia, przez co w efekcie końcowym dostajemy produkt gorszej jakości? 

Warto również przeczytać:

 

Źródło: https://se7en.ws/i-don-t-think-we-would-have-been-as-successful-without-crunch-mike-morhaime-on-the-early-days-of-blizzard/?lang=en

Tagi: Blizzard crunch Epic Games

Nie przegap