Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 26.06.2019 18:27
Kratos God of War
1414V

God of War bez Kratosa? Taki był plan

Jeden z największych sukcesów aktualnej generacji bez swojego ikonicznego herosa? Reżyser God of War (2018) nie ukrywa, że w pewnym momencie jego zespół planował usunięcie z gry Kratosa. Studio uważało, że nie ma już miejsca dla antybohaterów.

God of War (2018) rozpoczął w ubiegłym roku nowy bieg. Twórcy rozwijają kolejną serię, która według ubiegłorocznych informacji skupia się całkowicie na mitologii nordyckiej. Santa Monica Studio postanowiło obsadzić w roli bohatera Kratosa, jednak w pewnym momencie planowano zmianę bohatera.

God of War 2 potrzebuje specjalistów

Cory Barlog podczas panelu na Gamelab w Barcelonie postanowił przybliżyć sporą ciekawostkę z początku prac nad nowym God of War (2018). Pierwotnie deweloperzy uważali, że trzeba się pozbyć Kratosa. Wśród zespołu pojawiły się opinie, że postać jest irytująca, już dawno się „skończyła” i trzeba się jej pozbyć.

Problemem w tym wypadku okazała się trylogia, która w zasadzie przedstawiła nam wzorowego antybohatera walczącego z kolejnymi bogami i miażdżącego następnych wrogów. W Santa Monica Studio pojawiła się opinia, że Kratos nie jest potrzebny dla God of War:

„Kratos to nie jest God of War – mitologia grecka to God of War”.

Barlog musiał spędzić sporo czasu, by przekonać zespół do tego, że naprawdę warto kolejny raz postawić na Kratosa. To między innymi z tego powodu w tytule pojawił się Atreus, który miał prezentować ewolucję postaci – bohater nie był już wyłącznie wojownikiem, a został nauczycielem oraz ojcem.

Twórca odniósł się także do sytuacji z usunięciem Atreusa – tutaj autorzy nie potrafili się dogadać, w pewnym momencie pojawił się problem z czasem przygotowania gry, a nawet budżetem, jednak w ostateczności postawiono na duet. Okazuje się, że God of War (2018) było dla Barloga bardzo osobistym doświadczeniem, który postanowił zawrzeć w tytule swoje osobiste przeżycia (relacja z ojcem i narodziny syna) i pozwolił innym członkom zespołu wrzucić do tytułu elementy, które pasowały do ich osobistych doświadczeń.

Więcej o serii God of War:

Źródło: https://www.eurogamer.net/articles/2019-06-26-cory-barlog-discusses-almost-cutting-kratos-from-god-of-war-2018

Tagi: God of War (2018) Santa Monica Studio Sony Interactive Entertainment

Nie przegap