Fallout 76 z kiepskim frameratem i teksturami nawet na Xbox One X. Analiza grafiki

Gry
4904V
Fallout 76 z kiepskim frameratem i teksturami nawet na Xbox One X. Analiza grafiki
Bartosz Dawidowski | 12.10.2018, 18:23

Fallout 76 nadciąga. Fani marki kręcą nosem (co akurat nie dziwi), ale wielu graczy już napaliło się na wizję wspólnej eksploracji sandboksowego świata gry. Co z jakością graficzną tej produkcji?

DigitalFoundry wzięło pod lupę grafikę z Fallout 76 w wersji na Xbox One X. Nie jest to jeszcze finalna wersja kodu, ale w związku z faktem, że premiera gry nastąpi już w połowie listopada, trudno wierzyć, że przez tak krótki czas dojdzie do istotnych zmian wizualnych.

Dalsza część tekstu pod wideo

Właściwa analiza grafiki w Fallout 76 zaczyna się od 3:35. Tytuł działa na Creation Engine, który ostatni raz Bethesda wykorzystywała w Fallout 4. Gra na Xbox One X korzysta z dynamicznej rozdzielczości startującej z poziomu 3840x2160. Rozdzielczość potrafi jednak spaść do poziomu 2880x2160, co stanowi niższą wartość, niż w Fallout 4.

Wg DigitalFoundry dosyć rozczarowująca jest jakość wielu tekstur, wyglądająca w 4K naprawdę kiepsko. Redakcja chwali natomiast daleki promień dorysowywania obiektów i jakość filtrowania tekstur. Problem są też cienie, "rysowane" tylko 15 razy na sekundę, co wygląda po prostu słabo. Cieniowania brakuje też we wnętrzach budynków. Z kolei deweloperzy jakby przesadzili z efektem bloom - szczególnie w jasnych pomieszczeniach.

Niestety DigitalFoundry nie przeanalizowało dokładnie framerate'u. Ekipa wspomniała tylko o problemach na tym polu pod sam koniec filmiku. Na gołe oko widać jednak, że zamiast 30 fps gra generuje w wielu momentach ok. 12-15 fps.

 

Źródło: własne

Komentarze (69)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper