SKLEP
Grzegorz Cyga Grzegorz Cyga 22.05.2018 17:11
Kim są polscy gracze? Badania Polish Gamers Research 2018
940V

Kim są polscy gracze? Badania Polish Gamers Research 2018

Społeczność graczy jest spora i dzieli się na kilka grup. Przeprowadzono badania, które sprawdzają kim są polscy gracze i w co najczęściej grają.

Polski ośrodek badawczy IQS wraz z organizacją Polish Gamers Observatory i Krakowskim Parkiem Technologicznym przeprowadzili badania mające na celu określenie dokładnych informacji m.in. ilu Polaków gra w gry.

Razer stworzył najmniejszy gamingowy laptop

W raporcie brano pod uwagę gry zainstalowane na komputerze, gry przeglądarkowe, konsolowe, gry na urządzeniach mobilnych - smartfon i tablet - oraz te dostępne na social mediach.  Pod uwagę brano osoby będące w przedziale wiekowym 15-55 lat. W 2018 roku statystyki ze względu na płeć są dość wyrównane - do graczy zalicza się 51% mężczyzn i 49% kobiet. Z raportu wynika, że w tytuły wydane na komputer osobisty gra aż 65% Panów, natomiast Pań jest zdecydowanie mniej, bo zaledwie 35%. Przedstawicielki płci pięknej nadal dominują w sektorze gier przeglądarkowych i tych zawartych w social mediach.

Najwięcej osób grających jest w przedziale wiekowym 25-34 - z gier korzysta 34% osób.  Tuż za nimi jest nieco starsze pokolenie w wieku 35-44, bo gra 27% społeczeństwa. Najmniej osób jest w wieku 45-55, ponieważ w tym przypadku gra zaledwie 14%. Przeprowadzono nawet badania, gdzie mieszkają gracze i wyniki są ciekawe:

  • 38% mieszka na wsi
  • 30 % mieszka w miastach liczących poniżej 100 tysięcy populacji
  • 20 % miasta 100 000 - 500 000 mieszkańców
  • 12 % miasta mające 500 000 + ludności

Mniej zaskakująco wypadają wyniki dotyczące finansów graczy. 42 % graczy ma przeciętną sytuację finansową, 16 % osób uważa, że ich budżet jest słaby, a osób zadowolonych ze stanu swojego portfela jest 34%. Przekłada się to na to w jakich cenach gracze kupują gry:

  • 75% graczy mobilnych wydaje mniej niż 5 złotych na kupno nowego tytułu
  • Osoby, które korzystają z gier przeglądarkowych i wydanych na smartfony wydają 10-19 zł na dodatki do gry
  • Najwięcej wydają konsolowcy, ponieważ aż 58% osób jest w stanie wydać więcej niż 100 złotych na grę
  • Zaledwie 19% pecetowców wydaje na grę więcej niż 100 złotych. 

Spójrzcie też na to w co najchętniej grają użytkownicy danych platform:

Cały raport znajdziecie na stronie organizacji

 

 

Źródło: Polish Gamers Research

Tagi: android badania naukowcy pc playstation 4 smartfony statystyki xbox one