SKLEP
Paweł Musiolik Paweł Musiolik 01.05.2018 19:33
Fortnite - wystartował 4. sezon. Aktualizacja 4.0 dostępna
427V

Fortnite - wystartował 4. sezon. Aktualizacja 4.0 dostępna

Czwarty sezon w Fortnite wystartował. A wraz z nim nowa zawartość i kolejna, bardzo duża aktualizacja wprowadzająca sporo zmian i poprawek.

Czwarty sezon w Fortnite jest kontynuacją tego, co wydarzyło się w grze ostatnio. W świat uderzył meteor, zmieniając grywalną mapę w znaczący sposób.

Fortnite - kierunek e-sport? Pomóc ma 15 milionów dolarów

Czwarty sezon oferuje nowy karnet bojowy, który daje dostęp do 100 poziomów nowych, wspaniałych nagród, m.in. nowych przedmiotów kosmetycznych, emotek i graffiti. Oprócz tego mamy nowe wydarzenia w trybie Ratowania świata i nowe przedmioty do zebrania w Battle Royale.

Fortnite - sezon 4.

Ogólne

  • Ustawienia sterowania są teraz filtrowane zależnie od trybu gry.
    • Zostały one też pogrupowane według kategorii (walka, budowa, edycja itd.), aby ułatwić ich przeszukiwanie.
  • Dodano ikony zakładek na górze ekranu ustawień.
  • Dodano opcję ignorowania sygnałów z kontrolera do zakładki ułatwień dostępu.
    • To ustawienie może się przydać graczom, którzy przypisują sygnał kontrolera przy pomocy zewnętrznych programów i nie chcą, by gra rejestrowała te sygnały bezpośrednio.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący zawieszenie się gry podczas używania menu kołowego.
  • Poprawiono wczytywanie tekstur podczas patrzenia przez lunetę.
  • Usunięto błąd powodujący wyświetlanie niektórych obiektów z teksturami niskiej rozdzielczości.
  • Usunięto błąd czasami powodujący wyświetlenie nieprawidłowej ilości pozostałej amunicji w interfejsie w grze.

Battle Royale

Rozgrywka

  • Teraz można niszczyć budowle na wyspie startowej. Oczywiście za wyjątkiem bojowego busa.
  • Trafienia w głowę mają teraz priorytet, gdy inne części ciała zasłaniają tor lotu pocisku.
    • Nadlatujące pociski trafiające w głowę (z góry lub z przodu) nie będą już blokowane przez inne części ciała postaci.
    • Na przykład jeśli pocisk trafi postać w dłoń, będzie w stanie przebić ją i nadal trafić w głowę, jeśli był wystrzelony wystarczająco celnie. Takie trafienie spowoduje obrażenia od strzału w głowę, a nie normalne.
    • Trafienia w głowę od dołu, zablokowane przez inne części ciała (np. nogi, korpus, dłonie, barki, ramiona) spowoduje otrzymanie normalnych obrażeń, chyba że miejsce trafienia jest bardzo blisko głowy postaci.
    • Ta zmiana dotyczy wszystkich broni oprócz wyrzutni rakiet i granatników.
  • Nieznacznie zmniejszono aktywny rozmiar dłoni postaci.
  • Liczby pokazujące obrażenia są teraz widoczne w trybie obserwatora.
  • Wyrzucenie gracza z wyspy zaliczy likwidację, tak jak normalne obrażenia od upadku.
  • Gdy gracz zostanie zmuszony do upadku przez przeciwnika, wysokość upadku jest teraz podawana w komunikacie o likwidacji.
  • Na wyspie startowej można teraz dostrzec innych graczy (oraz ich budowle) z trzy razy większej odległości niż dotychczas.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd sprawiający, że po jednoczesnej likwidacji gracza i zniszczeniu budowli pozostawała ona widoczna jeszcze przez kilka sekund.
    • Powodowało to „przenikanie” graczy przez budowle.
  • Usunięto sytuacje, w których przedmioty nierówno ześlizgiwały się po pochylniach.
  • Usunięto błąd sprawiający, że zniszczenie budowli pod nogami wroga nie zaliczało likwidacji.
  • Usunięto błąd czasami powodujący zacinanie się ruchu podczas machania kilofem.
  • Usunięto błąd sprawiający, że istniejące drewniane łuki nie mogły zostać zniszczone przez budowle graczy.
  • Usunięto błąd sprawiający, że po skoku z bojowego busa wydawał się on bardzo szybko odlatywać z mapy.
  • Usunięto błąd powodujący zatrzymanie paska zdrowia powalonego gracza, jeśli gracz ożywiający go rozłączył się w trakcie reanimacji.

Interfejs

  • Teraz w szafce można zaznaczać przedmioty kosmetyczne jako ulubione.
  • Dodano opcję wyboru losowego elementu kosmetycznego dla każdego pola w Szafce. 
    • W każdej rozgrywce wybierze ona losowe przedmioty z zaznaczonych jako ulubione (lub z wszystkich posiadanych, jeśli żadnego przedmiotu nie dodano do ulubionych).
  • Nie jesteście już ograniczeni do 6 miejsc na graffiti i emotki w kole emotek; teraz podczas rozgrywki możecie używać całej swojej kolekcji!
    • Pola szafki służą jako strona wcześniej ustawionych opcji, lecz możecie również przełączyć się do ulubionych emotek, a następnie wszystkich emotek, posortowanych według typu (PS4: L1/R1; XB1: LB/RB; PC: kółko myszy; Urządzenia mobilne: przyciski dodane do menu kołowego).
  • Dodano nowe przypisanie „Pole emotki szafki”, które umożliwi wam natychmiastowe użycie dowolnej z 6 ustawionych wcześniej emotek lub graffiti.
  • Gdy automatyczny bieg jest aktywny, teraz pojawia się ikona.
  • Poprawiono ogólny wygląd i funkcjonalność zakładki opcji gry.
  • Nieznacznie zmniejszono rozmiar strzałek nad głowami pobliskich graczy.
  • Czwarte i piąte pole broni po użyciu opcji „Przywróć domyślne” zostaną teraz domyślnie przypisane do klawiszy 5 i 6, a nie Z i X, jak dotychczas.
  • Obsługiwane są teraz również proporcje ekranu 4:3.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd sprawiający, że kompas pokazywał „360”, gdy powinien pokazywać „359”.
  • Usunięto błąd powodujący zacięcie się ekranu ekwipunku po szybkim otwarciu i zamknięciu go kilka razy pod rząd.
  • Usunięto błąd powodujący wyłączanie opcji statystyk sieciowych po każdym restarcie gry.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający wyświetlenie licznika czasu przedmiotu jednorazowego, gdy użyto przedmiot zaraz po anulowaniu go.
  • Usunięto literówkę w opisie Pomidorka (w jęz. angielskim).
  • Kółko komunikacji oddziału można teraz zamknąć przy pomocy przycisku kółka na kontrolerze PS4 lub przycisku B na kontrolerze Xbox.
  • Przypisania pól broni nie są już nazywane w menu sterowania „polami zdolności”.

Bronie i przedmioty

  • Kusza trafiła do skarbca.
  • Celownik wyrzutni rakiet ma teraz stały rozmiar, niezależnie od ruchu gracza.
  • Znaczniki trafienia są teraz wyświetlane podczas patrzenia przez lunetę.
  • Zwiększono obrażenia zadawane zaopatrzeniowym lamom kilofem - teraz wynoszą one 50 pkt. przy każdym trafieniu.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący znikanie amunicji broni, jeśli upuszczono ją natychmiast po podniesieniu.
  • Usprawniono reakcję ataku kilofem po przełączeniu z innej broni podczas trzymania przycisku ataku.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający automatyczne przeładowanie sztucerów, jeśli wystrzelono zaraz po przeładowaniu.
  • Usunięto błąd pozwalający na szybkie rzucanie kilku granatów po kolei podczas sprintu.
  • Usunięto błąd sprawiający, że przełączenie w tryb budowy podczas wymierzania rzutu granatem nie przerywało rzutu.
  • Usunięto błąd w konfiguracji „Budowniczy Pro”, powodujący w niektórych przypadkach wystrzał z broni podczas próby budowy.
  • Czepiaki będą się teraz poprawnie przyczepiać do zrzutów zaopatrzenia.

System powtórek

  • Do powtórek dodano listę uczestników.
  • Po opuszczeniu powtórki oglądający powróci teraz do przeglądarki powtórek.
  • Nazwy powtórek są teraz ograniczone do 32 znaków.
  • Zwiększono rozmiar kolumny nazwy w przeglądarce powtórek.

Poprawki błędów

  • Naprawiono ustawienie kolumny likwidacji w przeglądarce powtórek.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający poruszanie się po przeglądarce powtórek przy pomocy kontrolera po anulowaniu zmiany nazwy powtórki.

Grafika i animacja

  • Zaktualizowano model i animacje sztucera.
  • Poprawiono animacje wyposażania strzelb, rewolwerów, rękodziała i wyrzutni rakiet - teraz powinny one pasować do czasu wyposażania.
    • Czas wyposażania pozostaje taki sam.
  • Tuman kurzu powstający przy lądowaniu gracza jest teraz widoczny u wszystkich graczy.
  • Burzowy wiatr teraz działa na drzewa w obrębie burzy.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający odtwarzanie efektów zniszczenia zaopatrzeniowej lamy, gdy zostanie ona zabita przez pocisk.
  • Usunięto błąd powodujący nieprawidłowe wyświetlanie sprzętu na plecy po użyciu panelu skokowego.
  • Gracze mogą teraz wykonywać emotki podczas latania na rakiecie.

Dźwięk

  • Poprawiono czasy odgłosów wyposażania strzelb. Teraz odgłos przeładowania strzelby rozlega się tuż przed gotowością do oddania strzału.
  • Zwiększono różnice głośności między miękkim i twardym lądowaniem.
    • Gracze spadający z wysokości 1 piętra lub wyższej będą lądować z głośniejszym odgłosem.
  • Dodano osobne odgłosy upadku na rośliny, krzaki i kukurydzę.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący odtwarzanie odgłosów kroków, gdy gracze są w powietrzu po skoku.
  • Usunięto błąd sprawiający, że odgłos wyposażania miniguna utrzymywał się nawet wtedy, gdy szybko zmieniono broń ponownie.
  • Odgłos znacznika mapy nie jest już odtwarzany przy usuwaniu znacznika.

Wydajność

  • Poprawiono płynność ruchu innych graczy na wyspie startowej poprzez zwiększenie częstotliwości aktualizacji sieci.
  • Poważnie poprawiono wydajność gdy na ekranie widać kilku graczy naraz poprzez zmniejszenie obciążenia przez części ciała postaci.
  • Zredukowano zacinanie się gry podczas porządkowania obiektów.
  • Usunięto zacinanie się gry podczas dużej aktywności budowlanej.
  • Zoptymalizowano poziom szczegółowości budynków w Szemranych Szybach i Spawalni Spłuczek.
  • Zoptymalizowano wydajność wejścia/wyjścia na konsolach, co powinno zredukować zacinanie się gry i skrócić czasy ładowania.

Wersja na urządzenia mobilne

  • Pasek szybkiego dostępu obsługuje teraz funkcję przeciągania i upuszczania, która umożliwia przestawianie i upuszczanie przedmiotów w ekwipunku.
  • Przytrzymanie drążka ruchu w jednym kierunku przez 3 sekundy teraz umożliwia włączenie automatycznego biegu.
  • Dodano przycisk naprawy budowli.
  • Dodano przycisk przełączenia broni.
  • Dokonano poprawek w celu zapobieżenia zsuwaniu się palców z przycisków.
  • Nieznacznie zmniejszono wspomaganie celowania przy większej odległości, aby umożliwić dokładniejsze celowanie ręczne.
  • Po wyposażeniu granatów pojawia się znacznik granatu.
  • Poprawiono wydajność na urządzeniach mobilnych o niższych parametrach dzięki dynamicznemu skalowaniu odległości renderowania tła zależnie od wysokości gracza.
  • Zmniejszono odległość renderowania obiektów na urządzeniach iOS o średnich/niższych parametrach.

Poprawki błędów

  • Usunięto przeskoki ekranu spowodowane bezwładnością po przesunięciu palcem i odjęciu go od ekranu.
  • Usunięto problemy powodujące przypadkowe strzały i błędy w sterowaniu.

Ratowanie świata

Rozgrywka

  • Łupy z pustaków!
    • Zabici wrogowie czasami pozostawiają po sobie łupy.
      • Szansa zdobycia łupów jest większa w przypadku patrolujących wrogów oraz grup rozsianych po świecie gry.
    • Wrogowie mogą zostawić po sobie materiały budowlane, składniki i amunicję.
    • Więksi/silniejsi wrogowie pozostawiają więcej przedmiotów oraz lepsze składniki.
      • Stopień składników zależy od trudności misji, podobnie jak szansa zdobycia rzadkich składników w rodzaju aktywnych baterii.
    • Minibossowie pozostawiają nowy rodzaj przedmiotów - skrytki.
      • Skrytki ze schematami mogą mieć trzy klasy rzadkości (rzadka, epicka, legendarna) i zawierają po jednym schemacie broni białej lub dystansowej. Szansa zdobycia skrytki epickiej lub legendarnej zależy od poziomu trudności misji.
      • Skrytki z materiałami do ewolucji zawierają burzowe materiały (czyste krople deszczu, odłamki burzy itp.). Ich ilość i jakość zależą od poziomu trudności misji.
      • Miniboss upuści jedną skrytkę (tego samego typu) dla każdego gracza, biorącego udział w jego eliminacji (wystarczy zadać obrażenia, lub być blisko w momencie eliminacji)
    • Niektóre rzadkie skrzynie skarbów w świecie gry również mogą zapewniać skrytki.
    • Skrytki otwierane są na koniec misji.
  • Zwiększono ilość zdrowia ocaleńców o 40%, aby dać graczom więcej czasu na uratowanie ich z trudnej sytuacji.
  • Przerobiono gadżet Teleporter w celu poprawy jego atrakcyjności i przydatności!
  • Nowe zachowanie domyślne:
    • Zwiększono podstawowy zasięg Teleportera do 20 pól.
    • Teleporter nie ma już czasu odnowienia po aktywacji!
    • W związku ze znacznie większą użytecznością przy braku czasu odnowienia Teleporter nie przenosi już wrogów.
    • Teleporter nie aktywuje się już po umieszczeniu go w miejscu, w którym nie można go normalnie postawić. Nadal można go jednak wtedy przemieszczać.
    • Teleporter odlicza teraz czas „uzbrajania” po ustawieniu lub przesunięciu, zanim się aktywuje. Bazowo wynosi on 5,5 sek.
    • Podniesienie Teleportera trwa teraz pewien czas; bazowo wynosi on 2,5 sek.
  • W ramach poprawek Teleportera zmieniliśmy również jego ulepszenia!
    • Ulepszenie nr 1 pozwala przesyłać przez Teleporter pociski sojuszników!
      • Pociski wychodzą z Teleportera w kierunku zależnym od kierunku jego ustawienia.
      • Tak, oznacza to, że można wystrzelić przez Teleporter rakietę lub rzucić granat - przekonajcie się sami!
    • Ulepszenie nr 2 skraca czas podniesienia Teleportera do 0,5 sek.
    • Ulepszenie nr 3 skraca czas uzbrojenia Teleportera po ustawieniu go do 1,5 sek.
    • Ulepszenie nr 4 zwiększa zasięg Teleportera o 10 pól.
    • Ulepszenie nr 5 pozwala przesyłać przez Teleporter pociski wrogów!
      • Mówimy tu m.in. o kościach pustaków lub bombach czachomiotek - spróbujcie ustawić Teleportery na dachach, które chcecie obronić!
  • Usprawniono również automatyczną wieżyczkę latającą:
    • Nowe zachowanie domyślne
      • Skrócono czas ładowania z 240 do 150 sek.
      • Skrócono domyślny czas trwania do 20 sek.
      • Nie wystrzeliwuje już pocisków - teraz strzały natychmiast trafiają w cel.
      • Zwiększono bazową szybkostrzelność z 1,33 do 6 strzałów/sek.
      • Zmniejszono obrażenia bazowe z 20 do 15.
    • Dostosowano ulepszenia:
      • Zwiększenie czasu trwania nadal wynosi +10 sek., czyli ostateczny czas trwania wynosi 30 sek.
      • Usunęliśmy błąd w ulepszeniu zasięgu, uniemożliwiający jego poprawne działanie. Domyślny zasięg nadal wynosi 4 pola, lecz to ulepszenie zwiększa go do 8 pól.
      • Ulepszenie szybkostrzelności teraz zwiększa ją do 10 strzałów/sek.
  • Klawisz „B” jest teraz domyślnie przypisany do emotki, a klawisz „V” do czatu drużynowego. Gracz może teraz przełączać między czatem drużynowym, emotkami i notatkami, niezależnie od tego, którym klawiszem wywołał menu.
    • (PS4: L1/R1, XB1: LB/RB, PC: Kółko myszy).

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający przeszukanie kukurydzy. Znów jest to możliwe, więc możecie już zdobyć upragniony boczek!

Źródło: https://www.epicgames.com/fortnite/pl/patch-notes/v4-0?sessionInvalidated=true

Tagi: Epic Games Fortnite Gearbox Publishing pc playstation 4 xbox