Daniel Stroński Daniel Stroński 03.08.2017 14:08
Prey w końcu naprawia techniczne problemy
523V

Prey w końcu naprawia techniczne problemy

Prey jest już na rynku od trzech miesięcy, a wciąż gra nie została dostatecznie załatana. W końcu nadeszła aktualizacja, która może naprawić tą rewelacyjną, choć cierpiącą na techniczne problemy grę.

Prey trafiło do graczy w maju, ale jeszcze przed premierą beta ukazała męczący, psujący zabawę błąd - input laga. W FPS-ie, gdzie atakują nas zwinne "pajęcze" obce formy życia, jakiekolwiek opóźnienie w ruchach bohatera było niedopuszczalne. Deweloper starał się naprawić to w premierowej łatce, ale problem nie został do końca wyeliminowany. Dwa miesiące temu dostaliśmy aktualizację 1.04, która... zepsuła inne aspekty.

Arkane tak naprawiło Preya, że grę popsuło

Teraz, po długim czasie, do Sieci trafia update z numerkiem 1.05, który poprawia masę ważnych rzeczy, w tym screen-tearing i drobne lagi, co było szczególnie absurdalne na PS4 Pro. Zablokowano też możliwość wychodzenia z mapy, co utrudni życie speedrunnerom.

  • Pełna lista zmian wygląda następująco:
  • wyeliminowano problem screen-tearingu i zacinania się gry,
  • gracz może już restartować Power Plant w misji Reboot po zabiciu Technopatha w lokacji Life Support,
  • dodano komunikat o problemie z bronią, gdy ta się zatnie,
  • naprawiono wyłączanie się gry, gdy mimik przybiera postać gitary basowej w Yellow Tulip,
  • dodatkowe przedmioty zdobywane przez pasywne neuromody (dodatkowe części przez Dismatle, dodatkowe organy przez Necropsy) są teraz odpowiednio dodawane i łączone z podonymi w ekwipunku,
  • wczytanie save'a z poprzedniej wersji gry nie usunie już całego ekwipunku ani nie zniszczy HUD-a,
  • różne poprawki w walce z mimikami,
  • otwieranie TranScribe'a nie niszczy ustawień FoV,
  • światełko na czubku wieżyczki już się nie odłącza, gdy gracz skacze i robi ślizg trzymając ją,
  • podchodzenie do obszarów z coralem nie prowadzi już do lagów i freeze'ów,
  • Zwłoki operatorów z poprzednich wersji gier nie prowadzą już do problemów z wydajnością,
  • umiejętność naprawy na drugim i trzecim stopniu ma większą wydajność w przypadku pakietów naprawiających kombinezon,
  • zmniejszone obrażenia przyjmowane przez kostium na łatwym i normalnym poziomie trudności,
  • zwiększono zasięg klucza francuskiego i wspomaganie przy celowanie wręcz,
  • klucz francuski od teraz zawsze powstrzymuje atak mimików,
  • mimiki ustawiają się teraz nieco dalej od gracza, by nie musiał ciągle patrzeć w dół,
  • Stun Gun teraz informuje gracza o tym, czy cel jest w zasięgu,
  • bronie wyświetlają teraz informację "Weapon Offline", jeśli są zablokowane przez EMP,
  • czip Hepatocytic Amp S-m186 teraz odpowiednio usuwa negatywny stan upojenia,
  • gracze pojawiają się teraz w odpowiednim miejscu po przejściu z Shuttle Bay do innych lokacji,
  • naprawiono rzadki problem z przechodzeniem do lokacji Life Support,
  • Urządzenia reployer nie tracą możliwości kolizji podczas recyklingu i potem pojawiają się po wczytaniu save'a,
  • gracz nie może już przechodzić przez sufit z wykorzystaniem działka GLOO,
  • Danielle odpowiednio reaguje na działania gracza podczas sekwencji na końcu gry,
  • Czip wykrywający coral i czip z misji głównej działają poprawnie i skanują coral po zainstalowaniu,
  • naprawiono rzadki problem z wyłączaniem się gry podczas walki z phantomami,
  • Misja The Luther Glass nie pokazuje już niepoprawnie, że została zakończona i nieudana po wykonaniu zadania w Trauma Center,
  • Światła nie włączają się niepoprawnie po wejściu do Cargo Bay,
  • Igwe nie znajduje się już w Cargo Bay, gdzie odpala się rozmowa "spotkaj January",
  • Atak mimików ze ściany jest nieudany, gdy gracz jest oszołomiony,
  • Treasure Hunt wymienia teraz cele i punkt udania się do warsztatu Abigail, gdy wszystkie mapy zostaną przeszukane,
  • wieżyczki można teraz poprawnie hackować, jeśli były wcześniej kontrolowane przez Technopatha,
  • jeśli graczowi uda się zakleić większego mimica działkiem GLOO w trakcie skoku na jego twarz, animacja chwytania twarzy już się nie odpala,
  • uderzenie w oszołomionego phantoma kluczme francuskim nie przerywa już animacji,
  • phantomy i operatorzy po stronie gracza nie staną się wobec niego agresywni, jeśli przyczepimy do nich granat,
  • naprawiono różne problemy z wyłączaniem się gry,
  • naprawiono różne problemy z wyświetlaniem tekstu.

Przypominamy, że gra zdobyła w naszej recenzji znakomite 8,5/10. Przypominamy zwiastun.

Prey - zwiastun

 

Tagi: arkane studios austin Bethesda Softworks playstation 4 prey wideo