PSVR z umiarkowanie dobrą sprzedażą w tym roku
PlayStation VR po dobrym starcie i marketingowej ofensywie Sony nieco zwolniło podbijanie rynku. Sony też nie kwapi się z przesadnym reklamowaniem sprzętu, więc analitycy próbując ocenić, ile sztuk PS VR się sprzeda w tym roku byli raczej konserwatywni w szacowaniu.
SuperData, które zajmuje się zbieraniem danych sprzedaży, a także ich analizą i projekcjami w najnowszym raporcie skupiło się na rynku wirtualnej rzeczywistości. W tym segmencie jak na razie zdecydowanie prowadzi GearVR od Samsunga, który w pierwszym kwartale tego rogu rozszedł się w 782 tysiącach sztuk, a firma spodziewa się wyniku na poziomie 6,7 miliona sztuk na koniec tego roku. Wszystko to z powodu dobrej sprzedaży smartfonów Samsunga oraz jak spodziewa się koreańska firma - ogromnego zainteresowania jakie wzbudza Samsung S8.
Spider-Man i inne gry Marvela mogą otrzymać wsparcie PlayStation VR
Główny konkurent na polu mobilnym - Daydream VR od Google w pierwszym kwartale sprzedało się w 170 tysiącach sztuk, a ostatecznie w tym roku Google ma sprzedać 3,5 miliona urządzeń VR. Co prawda inni analitycy przewidują niższą sprzedaż (IHS podaje 2,2 miliona sztuk), niemniej urządzenie potentata porażką całkowitą nie będzie. A gdzie w tym wszystkim Sony?
Sony mimo, że w teorii konkuruje z innymi rozwiązaniami VR, to dzięki temu, że operuje w zupełnie innym segmencie - rosnący rynek wirtualnej rzeczywistości przyjmuje z otwartymi rękoma. PS VR według danych SuperData w pierwszym kwartale tego roku rozeszło się w 375 tysiącach sztuk. Na ten rok Sony prawdopodobnie pochwalić będzie mogło się wynikiem 2,6 miliona sprzedanych sztuk PS VR. Oczywiście o ile firma nie wzmocni marketingowego przekazu i nie zapowie gier, które stworzą ogromne zainteresowanie sprzętem. Superdata zauważa, że Sony jednak bardziej niż na grach w tym momencie skupia się na fakcie samego VR, kierując sprzęt do zastosowań komercyjnych i mniej związanych z grami.
Na koniec ciekawostka - PC-towe sprzęty VR wypadają w tym zestawieniu wyjątkowo słabo. Oculus Rift sprzedał się w 64 tysiącach sztuk, a Vive VR - 95 tysiącach. Na cały rok Superdata wylicza, że rozejdzie się kolejno 346 tysięcy i 553 tysiące urządzeń VR.