Nie było downgrade'u. DICE naprawiło grafikę w Battlefield 1

Jakiś czas temu pisaliśmy, że gracze zwrócili uwagę, iż jedna z aktualizacji do "po cichu pogorszyła grafikę" na PlayStation 4 Pro. Serwis Digital Foundry zaś potwierdził, że rzeczywiście z produkcją stało się coś złego. Cóż, jak się okazało, nie do końca. Gra po prostu się zepsuła.
Jak się okazało, zauważone pogorszenie grafiki nie wynikało wcale ze złej woli DICE, czy popremierowego "dobra, już kupili, możemy wszystko zwijać" czy nawet jakichś problemów z PlayStation 4 Pro. Aktualizacja po prostu popsuła grę.
Jak wskazuje wypowiedź Nilsa Hallberga z oficjalnego forum, DICE w końcu rozwiązało problem, znajdując winowajcę:




Znaleźliśmy już winowajcę problemu, o którym pisaliście w tym temacie, chodzi tutaj o spadki ilości klatek na sekundę, rozmyte tekstury. Problem jest związany z mechanizmem dynamicznej rozdzielczości, ustawiliśmy za wysoko minimalną wartość.
Mamy już poprawkę, zostanie dodana do następnej aktualizacji.
Hallberg potwierdził również, że nie było żadnego "downgrade'u", a jedynie w grze pojawił się bug.
Muszę to sprecyzować, przed patchem 1.04 nie mieliśmy żadnej wartości minimum dla skalowania. W 1.04 dodaliśmy tę wartość, ale przez błąd wszystko źle się liczyło, wystrzeliwując inne wartości w kosmos. Jakość samych tekstur nie została w żaden sposób tknięta od dnia premiery.
Miło wiedzieć, że dla odmiany ta historia zakończy się prawdopodobnie dobrze.