Paweł Musiolik Paweł Musiolik 22.02.2016 14:04
Co nowego w ostatniej aktualizacji Rainbow Six: Siege?
579V

Co nowego w ostatniej aktualizacji Rainbow Six: Siege?

W zeszłym tygodniu pojawiła się wielka aktualizacja Rainbow Six: Siege (PS4). Początkowo lista zmian nie była dostępna w naszym języku, ale Ubisoft ostatecznie udostępnił przetłumaczoną wersję zmian. Znajdziecie je w rozwinięciu.

Aktualizacja waży 1,2 GB i wprowadza mnóstwo mniejszych i większych poprawek, wraz z nowościami w grze.

Nowości

Gry użytkownika i kamera widza na dedykowanych serwerach.

10-osobowe gry użytkownika można teraz hostować na serwerach dedykowanych, co zapewnia odpowiednio zbalansowane środowisko rozgrywki, które lepiej pasuje do zdrowej rywalizacji. Dedykowane serwery oznaczają brak przewagi hosta, lepszą stabilność i utrudniają oszukiwanie. Na serwerach dedykowanych włączamy również możliwość korzystania z kamery widza, dzięki czemu jedenasta osoba może obserwować mecze prowadzone na tych serwerach.

Tymczasowo występują ograniczenia w korzystaniu z tej funkcji. Z biegiem czasu zwiększymy jej dostępność i ulepszymy ją, ale chcieliśmy się podzielić nią z wami już dzisiaj.

Obecne ograniczenia:

  • Aby uruchomić serwer dedykowany, w grze użytkownika musi być obecnych 10 graczy.
  • Aby utworzyć grę z widzem, to widz musi stworzyć grę, nadając sobie tę funkcję. W takim wypadku na serwerze obecnych będzie 10 graczy i 1 widz.
  • W meczu użytkownika hostowanym na dedykowanym serwerze może uczestniczyć tylko jeden widz.
  • Mimo, że mecz hostowany jest na serwerze dedykowanym, w chwili opuszczenia go przez założyciela lobby zostaje rozwiązane.
  • Tego typu mecze dostępne są wyłącznie na zaproszenie.
  • Aby mecz odbył się na serwerze dedykowanym, będziesz musiał w ciągu 10 minut zapełnić całe lobby i uruchomić rozgrywkę.
  • W obecnej chwili nie ma sposobu na powrót do rozpoczętego meczu po opuszczeniu go lub rozłączeniu się z nim.
  • Jako założyciel meczu nie będziesz mógł utworzyć nowej gry użytkownika przez 10 minut, jeśli zamkniesz swoją poprzednią grę użytkownika, która była hostowana na serwerach dedykowanych.

Aby uruchomić grę użytkownika na dedykowanych serwerach, wybierz w głównym menu:

  • TRYB WIELOOSOBOWY
  • GRA UŻYTKOWNIKA
  • ONLINE
  • STWÓRZ
  • STWÓRZ NOWĄ PLAYLISTĘ (albo wybierz uprzednio stworzoną)
    • Wprowadź nazwę playlisty.
    • Wybierz Dodaj mecz, a następnie zmień ustawienia swojego meczu i zapisz playlistę.
  • Wybierz dowolną z uprzednio stworzonych playlist, w ten sposób otworzysz panel TWORZENIA GRY.
  • Zdecyduj, czy chcesz stworzyć mecz jako gracz, czy jako widz.
  • Wybierz rodzaj serwera: Serwer dedykowany.
  • Możliwość dodawania widzów zostanie automatycznie wyłączona, ale możesz sam dołączyć jako widz.

Istnieje możliwość wyboru centrum danych dla gier użytkownika hostowanych na serwerach dedykowanych

Jeśli gracze lub widzowie nie chcą, aby gra była hostowana w domyślnym dla nich centrum danych, podczas tworzenia gry będą mogli je zmienić poprzez wybór w kategorii Centrum Danych.

Lista skrótów centrów danych oraz ich pełne nazwy:

  • domyślne (na bazie wartości pingu)
  • eus (Wschodnie USA)
  • cus (Centralne US)
  • scus (Południowo-Centralne USA)
  • wus (Zachodnie USA)
  • sbr (Brazylia Południowa)
  • neu (Europa Północna)
  • weu (Europa Zachodnia)
  • eas (Azja Wschodnia)
  • seas (Azja Południowo-Wschodnia)
  • eau (Australia Wschodnia)
  • wja (Japonia Zachodnia)

Ogólne poprawki i ulepszenia

Balans

Poprawiono model głowy i hitbox Blitza, aby zapewnić ten sam poziom osłony, jak u innych operatorów i rekrutów posługujących się tarczą.

Przeciwnicy Blitza z łatwością mogli trafić go w głowę ponad jego tarczą ze względu na duży model tej części ciała operatora. Zmniejszyliśmy rozmiar modelu głowy i zwiększyliśmy wysokość tarczy.

Widok z odległości 3 metrów przed dzisiejszym uaktualnieniem:

Widok z odległości 3 metrów po dzisiejszym uaktualnieniu:

Poprawiono odrzut niektórych broni, ułatwiając prowadzenie kontrolowanego ognia.

  • PKP Pecheneg

Wygoda graczy

Dodano zestawy domyślnych ustawień interfejsu w grach użytkownika w celu dostosowania ich do różnorakich potrzeb.

  • Dodano interfejs ESL Pro League S1, który jest domyślnym ustawieniem podczas turniejów organizowanych przez ESL.
  • Zmieniono interfejs w wersji hardcore, co jest naszą pierwszą modyfikacją prowadzącą do trybu hardcore. Interfejs nie jest ostateczny, to jedynie pierwszy krok, którym możemy się podzielić na naszej drodze do przygotowania pełnego trybu gry.

Wyzwania dzienne akumulują się bez potrzeby logowania się do gry

  • Gracze nie muszą się już logować przynajmniej raz w przeciągu 24 godzin, aby otrzymać nowe wyzwanie. Zamiast tego codziennie każdemu graczowi, który ma przynajmniej jeden wolny slot na wyzwania, przyznawane jest jedno wyzwanie – nawet jeśli gracz nie zaloguje się do gry.

Zwiększono jednoznaczność wiadomości systemu FairFight przy wyrzucaniu gracza za oszukiwanie

  • Gdy gracz został zbanowany, dotychczas wszyscy gracze korzystającego z publicznego matchmakingu otrzymywali niejasną wiadomość ‘Gracz [PLAYER] został usunięty z meczu przez system FairFight™.’ Od teraz zamiast tego publikowana będzie wiadomość ‘Gracz [PLAYER] został zbanowany przez system FairFight™.

Poprawki najważniejszych błędów

Prosimy pamiętać, że nie jest to kompletna lista i że przedstawione są tutaj wyłącznie poprawki dotyczące najczęściej zgłaszanych błędów.

Poprawki w rozgrywce

  • Operatorzy czasami wyświetlani są w pozycji z rozłożonymi rękami, ślizgają się po mapach i nie mają żadnych tekstur. – NAPRAWIONO
  • Trafienia w głowę nie są odpowiednio rozpoznawane. – NAPRAWIONO
  • Exploit: Pułapka Kapkana może mieć niewidoczny laser, jeśli wykonane zostaną specyficzne posunięcia. – NAPRAWIONO
  • Exploit: Bandit w określony sposób mógł zduplikować baterie w swoim ekwipunku. – NAPRAWIONO
  • Exploit: Gracze mogą wnikać w ściany dzięki rozstawianym tarczom. – NAPRAWIONO
  • Kolizja z kołnierzem w wypadku Frost i Bucka, trafienia w głowę zaliczane są jako trafienia w górną część ciała. – NAPRAWIONO
  • Glaz może zniszczyć barykadę Castle’a jedynie 4 strzałami. – NAPRAWIONO
  • Gracze mogą wnikać w ściany dzięki rozstawianym tarczom. – NAPRAWIONO
  • Komórki nitro przyklejają się do krawędzi małych listków. – NAPRAWIONO .
  • Zmiana broni wyłącza Buckowi tryb strzelania Otwieraczem. – NAPRAWIONO
  • Gadżet Blitza oślepia graczy, którzy nie patrzyli w jego stronę. – NAPRAWIONO
  • Mata Frost nie zostaje zniszczona, jeśli zostanie umieszczona na drzwiach w podłodze, które następnie zostają wzmocnione. – NAPRAWIONO
  • Czasami dla niektórych graczy animacja przeładowywania nigdy się nie kończy. – NAPRAWIONO
  • Czasami niektórzy gracze nie mogą przeładować swojej broni. – NAPRAWIONO
  • Ekran gracza zostaje zakłócony, jeśli gracz trzyma w ręku dron w pobliżu zakłócacza sygnału. – NAPRAWIONO
  • Jeśli atakujący zostaje zabity w chwili, w której kończy umieszczanie rozbrajacza, obrońca nie jest w stanie wyłączyć urządzenia. – NAPRAWIONO
  • Panele pancerne Castle’a wyglądają na nienaruszone, jeśli patrzy na nie Castle, podczas gdy inni gracze widzą, że są zniszczone. – NAPRAWIONO
  • PVE: Nieścisłość pomiędzy liczbą wrogów SI do pokonania wyświetloną na początku sesji na mapie Jacht oraz liczbą wyświetloną na pozostałych mapach na wszystkich poziomach trudności. Liczba pojawiających się wrogów SI nie była równa liczbie, która była wyświetlana. Na wszystkich poziomach trudności wyświetlano 20, podczas gdy prawidłowe wartości to 22 (normalny), 26 (trudny) i 30 (bardzo trudny). – NAPRAWIONO
  • Jacht: podczas grania jako Montagne w wersji dziennej, potłuczone szkło jest całkowicie czarne. – PRÓBA NAPRAWIENIA (będziemy szukać tego błędu po opublikowaniu uaktualnienia 2.1, obecnie nie jesteśmy w stanie odtworzyć go podczas wewnętrznych testów. Jeśli po premierze uaktualnienia napotkacie ten błąd, skontaktujcie się z działem pomocy technicznej, dziękujemy!)

Poprawki w projektach poziomów

  • Exploit z dachem na mapie Jacht: gracz jest w stanie wskoczyć w dach nieopodal dziobu łodzi, zdobywając przewagę taktyczną. – NAPRAWIONO
  • Exploit na mapie Samolot Prezydencki: dron może przeskoczyć przez ścianę w luku bagażowym i dostać się pod tekstury Samolotu. – NAPRAWIONO
  • Błąd na mapie Oregon: zewnętrzny mur jest przestrzeliwalny podczas prowadzenia ognia z farmy. - NAPRAWIONO
  • Błąd z jednorękim bandytą na mapie Jacht: po trafieniu w jednorękiego bandytę, powstaje miejsce do przeskakiwania, zmuszające gracza do przeskoku. - NAPRAWIONO
  • Jacht: przy zewnętrznych kamerach brakuje nazw lokacji. – NAPRAWIONO
  • Jacht: drony mogą opuścić mapę przy wschodnim lodowcu. – NAPRAWIONO
  • Jacht: drony mogą wpaść do wody i wypaść z mapy w lokacji Władca Świata. – NAPRAWIONO
  • Jacht: po zniszczeniu ściany w lazarecie w powietrzu pozostaje lewitujący element. – NAPRAWIONO
  • Klub: gracze mogą wypaść z mapy podczas zakładania pułapki w piwnicy. – NAPRAWIONO
  • Domek górski: niewidzialna kolizja na stole w jadalni na parterze. – NAPRAWIONO
  • Bank: problemy z oświetleniem na południowej ścianie gabinetu prezesa. – NAPRAWIONO

Poprawki online

  • Gracze czasami dołączają do trwającego meczu rankingowego. – NAPRAWIONO
  • Nie da się zagłosować na usunięcie drugiego gracza podczas sesji PVP, a opcje automatycznego usunięcia za zabójstwa kolegów z drużyny i zakładników stają się niedostępne. – NAPRAWIONO
  • Przy powrocie z gry w matchmakingu na ekran poszukiwania graczy pojawia się błąd 0-0x00000602. – NAPRAWIONO
  • PVE: Wadliwy system wyrzucania za strzelanie do sojuszników. – NAPRAWIONO
  • Gra użytkownika: Po tym, jak gracz zostaje usunięty z sesji gry użytkownika, może on wrócić do niej poprzez opcję Otwarta dla znajomych. – NAPRAWIONO

Poprawki w interfejsie

  • W grach użytkownika interfejs hardcore zawiera stare ustawienia uproszczonego interfejsu. – NAPRAWIONO
  • Brak licznika czasu na ekranie lobby. – NAPRAWIONO
  • Literówka w nazwie rangi Platynowej na ekranie końca rundy. – NAPRAWIONO
  • W dzienniku rundy pojawia się ikona broni zamiast ikony upadku w chwili śmierci na skutek wykrwawienia się po upadku z dużej wysokości. – NAPRAWIONO

Pozostałe poprawki

  • Gracze grający jako samotne wilki otrzymują punkty Rozgłosu i PD za Operacje. – NAPRAWIONO
  • Jacht: Brakujące tekstury broni podczas meczów PVP. – NAPRAWIONO
  • Dolna część modelu Blitza migocze. – NAPRAWIONO
  • Po rozegraniu kilku sesji gier użytkownika pod rząd, na broniach pojawiają się czarne tekstury. – NAPRAWIONO
  • Podczas przeładowywania L85A2 magazynek przenika przez broń. – NAPRAWIONO
  • Dodatki do MP7 kolidują z domyślnym celownikiem. – NAPRAWIONO
  • Brak dźwięku podczas przeładowywania, jeśli gracz gra operatorem z Sezonu 1. – NAPRAWIONO
  • Mata Frost nie wydaje żadnego odgłosu w chwili rozłożenia lub podniesienia. – NAPRAWIONO
  • Podczas patrzenia przez kamerę widza pojawiają się niewielkie błędy. – NAPRAWIONO
  • PVE: Modele broni i graczy czasami są niewidoczne w trybie FPP. – NAPRAWIONO
  • (PS4) Funkcja ‘Ostatnio spotkani gracze’ teraz działa. – NAPRAWIONO

Niektóre nieopisane poprawki i ulepszenia zaimplementowane w uaktualnieniu 2.0

Ulepszenia trybu sieciowego:

  • Poprawione środki przeciwko oszustom.
  • Od tego momentu w chwili zbanowania gracza wiadomość o tym fakcie przekazywana jest wszystkim graczom grającym w trybie publicznego matchmakingu na wszystkich platformach.
  • Poprawiony automatyczny wybór centrum danych.

Balans:

  • Znaczące zwiększenie prędkości zamachu młotem Sledge’a.
  • Glaz może teraz niszczyć drewniane barykady.

Wygoda gracza:

  • Znaczące zwiększenie maksymalnego zasięgu pingu.
  • Malowania broni można teraz obejrzeć przed kupnem w sklepie w trybie pełnoekranowym.

Poprawki błędów w rozgrywce:

  • Poprawiono błąd, w wyniku którego operatorzy trzymający tarczę mogli uzyskać maksymalną celność przed zakończeniem animacji podnoszenia broni do oka.
  • Poprawiono źle umieszczone celowniki.

Poprawki błędów w trybie sieciowym:

  • Poprawka szacowanego czasu oczekiwania na ekranie lobby w trybie matchmakingu.
  • Poprawki rozmaitych błędów powodujących rozłączenie

Źródło: http://forums-pl.ubi.com/showthread.php/216-Szczeg%F3%C5%82y-%C5%81atki-Aktualiazacja-2-1-11-02-na-PC-16-02-na-konsolach?p=395#post395

Tagi: playstation 4 rainbow six: siege Ubisoft