Paweł Musiolik Paweł Musiolik 10.11.2015 19:52
War Thunder z ogromną aktualizacją na PS4
1253V

War Thunder z ogromną aktualizacją na PS4

Po dwóch latach obecności na PlayStation 4, War Thunder (PS4) dołączyło do grona gier z trofeami. Aktualizacja Firestorm wprowadza jednak ogrom nowości. Jakich?

Zmiany w wersji na PS4 prezentują się następująco

  • Naprawiono możliwość sterowania kamerą w hangarze za pomocą pada. Ustawienie przeniesiono do menu Sterowanie - Ustawienia widoku - Widok w hangarze.
  • Naprawiono możliwość pozycjonowania emblematów na samolotach i pojazdach za pomocą pada. Ustawienie przeniesiono do menu Sterowanie - Pozostałe - Pozycjonowanie emblematów.
  • Dodano trofea.
  • Dodano wsparcie dla radia internetowego.
  • Usunięto zacięcia na początku bitew czołgowych.
  • Porzucono stałą 90% ramkę na rzecz ustawienia obszaru ekranu.
  • Naprawiono interfejs malowania (nakładania emblematów) podczas używania pada.

Oprócz tego, aktualizacja zajmuje się dodaniem nowych jednostek

Wojska Lądowe

Nowe pojazdy: 

Amunicja:

  • Dotyczy wszystkich pojazdów lądowych z amunicją rozdzielnego ładowania – szansa na wybuch amunicji została znacząco obniżona. Skład pocisków może zostać zniszczony tylko poprzez bezpośrednie trafienie wiązką kumulacyjną lub bliską eksplozją co najmniej 150 gramów ładunku wybuchowego. Skład ładunków miotających wciąż jest wrażliwy na wszystkie typy uszkodzeń, łącznie z fragmentacją pancerza.
  • Uzupełnianie amunicji w punktach do przejęcia zaczyna się automatycznie, jeśli gracz nie porusza się, i zostanie przerwane, jeśli gracz ruszy.
  • Wartości penetracji późnowojennej i powojennej amunicji przeciwpancernej z sabotem zostały zmienione i wyregulowane.
  • Zmiany:
    • ZSRR – penetracja 100-milimetrowej amunicji ZBM-8 zwiększona o 1%, penetracja 122-milimetrowej amunicji ZBM-11 zwiększona o 3,5%, penetracja 122-milimetrowej amunicji ZBM-7 zwiększona o 1%, penetracja 85-milimetrowej amunicji BR-367P zmniejszona o 4%.
    • USA – penetracja 105-milimetrowej amunicji М392А2 zwiększona o 5%, penetracja 90-milimetrowej amunicji М332 zmniejszona o 14%, penetracja 90-milimetrowej amunicji М304 zmniejszona o 13,2%, penetracja 90-milimetrowej amunicji Т44 zmniejszona o 13%, penetracja 76-milimetrowej amunicji М93 zmniejszona o 2%, penetracja 76-milimetrowej amunicji М331А2 zmniejszona o 10%, penetracja 76-milimetrowej amunicji М319 zmniejszona o 10%.
    • Niemcy – penetracja 105-milimetrowej amunicji DM-13 zwiększona o 5%, penetracja 105-milimetrowej amunicji PzGr 40 zmniejszona o 10%, penetracja 88-milimetrowej amunicji PzGr 40/43 zmniejszona o 11%, penetracja 75-milimetrowej amunicji PzGr 40/42 zmniejszona o 15%.

Model zniszczeń:

  • Karabiny maszynowe (przeciwlotnicze i sprzężone) dostępne są teraz we wszystkich pojazdach w nie wyposażonych.
  • Usunięto szereg błędów, poprawiono szczegóły opancerzenia, jak również poprawiono rozmieszczenie modułów i podzespołów w poniższych pojazdach: IS-2 mod. 1944, Т-34-85 (wszystkie modele), Т-44, Maus, Leopard I, M60, Т-54 1947, Т-34-100, PzKpfw. V (wszystkie wersje), Jagdpanzer IV, M3 Lee, IS-4М, Т-10М, Т-54 1951, Ferdinand, Pz.Kpfw.35(t). Pomniejsze zmiany wprowadzono we wszystkich pojazdach naziemnych.
  • Poprawiono dla wielu pojazdów sposób naliczania uszkodzeń będących następstwem zderzenia.
  • T-34 (wszystkie wersje): od teraz trafienie w zbiornik oleju nie może spowodować wybuchu paliwa.
  • M46 i M46 „Tiger” otrzymały pocisk kumulacyjny M348.
  • Zmieniono zasady dotyczące naprawy gąsienic – od teraz naprawa zaczyna się automatycznie, jeśli pojazd się nie porusza.

Mechanika gry:

  • W Bitwach Symulacyjnych widok celownika odzwierciedla teraz widok z miejsca, w którym fizycznie zamontowany był celownik w danym pojeździe.
  • Nowy mechanizm pomiaru odległości do celu dla trybu Bitew Realistycznych i Bitew Symulacyjnych, wraz z nową modyfikacją Dalmierz dodaną dla pojazdów naziemnych wyposażonych w dalmierz pokładowy.
  • By aktywować tryb naprawy, należy przytrzymać przycisk naprawy przez 1,5 sekundy.
  • Zmieniono przybliżenie celowników czołgowych z 7,5 na 3,5 i lornetek z 9 na 6. Odpowiada to najpowszechniejszym parametrom optyki używanej w latach 1930-1950. W przyszłości wartości zostaną dobrane tak, by odpowiadały poszczególnym historycznym pojazdom.
  • Zwiększono zasięg wykrywania wroga w porównaniu z poprzednimi testami na serwerze deweloperskim. Współczynniki zmieniły się z 2 na 2,7 dla lornetek i z 2 na 2,5 dla celowników czołgowych.

Inne:

  • Dodano możliwość wykonywania zwrotów w miejscu przez M41 i M42.
  • Prędkość maksymalna T-44 została zredukowana do 60 km/h, zgodnie z „Podręcznikiem eksploatacji T-44” Ludowego Komisariatu Przemysłu Obronnego, ZSRR, 1946, str. 5.
  • Dodano nową modyfikację/moduł Dalmierz do pojazdów: M103, M47, M60, Leopard I, SU-122-54, Panther F, Panther 2 i Tiger II (10,5 cm KwK L/68). Pozwala on na pomiar odległości na dystansie do 2,5 km w Bitwach Realistycznych i do 1,5 km w Bitwach Zręcznościowych.
  • Prototypowy T-34 — masa czołgu wynosi teraz 25,6 t zgodnie z „Album of the photos and characteristics of T-34”.
  • T-34 1940 z działem L-11 - masa czołgu wynosi teraz 25,6 t zgodnie z „Album of the photos and characteristics of T-34”.
  • T-34 1941 z działem F-34 (oraz gwardyjska wersja premium T-34 i T-34-57 1941) — masa czołgu wynosi teraz 28,12 t zgodnie z „First full encyclopedia T-34” M. Kolomieca.
  • T-34 1942 i T-34-57 1943 — masa czołgu wynosi teraz 30 t zgodnie z „Tank T-34. Manual 1944”.
  • Т-34 STZ — masa czołgu wynosi teraz 29,5 t zgodnie z „Front illustration №04 2006. Stalingrad's 34 p. 42” (masa ekranów - 500 kg).
  • T-34E — masa czołgu wynosi teraz 30,6 t zgodnie z „First full encyclopedia T-34” M. Kolomieca (masa Т-34 1941 z działem F-34 + masa ekranów — 2,5 t).
  • Т-34-85 z działem D-5T — masa czołgu wynosi teraz 30,9 t, zgodnie z „First full encyclopedia T-34” M. Kolomieca.
  • Т-34-85 z działem ZIS-S-53 — masa czołgu wynosi teraz 32 t zgodnie z „Guide to the material part of T-34”, Moscow 1949.

Lotnictwo

Nowe samoloty: 

Model zniszczeń:

  • P-38G i XP-38G otrzymały zaktualizowane modele.

Model lotu:

  • Usunięto błąd powodujący w niektórych samolotach długotrwałe zablokowanie się prędkości silnika po wyjściu z nurkowania.
  • Zmiany i usprawnienia w modelu lotu następujących samolotów: Arado Ar 234, Ar 234C-3, Attacker FB.1, F2A-1, F2A-3, B-57A, B-57B, Canberra B. Mk 2, B. Mk 6, F2H-2, F8F-1, F8F-1b, F7F-1, F-84, Ho.229V3, He 162A-2, Meteor F. Mk 3, F. Mk 3 (marynarki), F. Mk 4, G. 41F, G. 41G, F. Mk 8, MiG-9, МiG-9L, MiG-15, MiG-15bis, Ła-9, Ła-15, Ła-174, Ki-200, Me 262A-1a, Me 262A-u4, Me 262C1-a, Me 262c-2b, P-38G, R2Y2 V1/ V2/ V3, Kikka, Typhoon Mk 1a/ Mk 1b/ Mk 1b Późn., Vampire FB. Mk 5, Venom FB. Mk 4, He 111H-3/H-6/ H-16, F6F3, Beaufighter Mk VIc, X, XXI, Wellington (wszystkie modele), D3A1, B7A2, Beaufighter Mk XXI, Jak-15, Jak-15P, Jak-17, A6M2N, AD-2 Skyraider, Bf 109F-1, F-2, F-4, F-4(trop), G-1, G-2, G-2 (trop), G-6, G-10, G-14, K-4, F1M2, F4U-1a,1a (USMC),1c,1d, F-80A, F-80C, F-86A, F-2, F-25, F-30, CL-13A Mk 5, F9F-2, F9F-5, Firebrand TF. 4, Firefly Mk 1, Mk 5, H6K4, Ju 88C-4, Me 262A-1a, Me 262A-u4, Me 262C1-a, Me 262C-2b, P-63A-5, A-10, C-5, Sea Fury FB. 11, Spitfire Mk I, Mk II, Mk IIa, Mk Vb/trop, Mk Vc, F. Mk IX, F. Mk XVI, LF. Mk IX, F. Mk XIVe/c, FR. Mk XIVe, F. Mk XVIIIe, F. Mk 22, F. Mk 24, Seafire Mk XVII, FR Mk 47 — poprawiono obliczenia przepływu powietrza na stateczniku pionowym.
  • Zaktualizowano obliczenia bezwładności dla Spitfire Mk II/ IIa, Tempest Mk V + zdobyczny, Mk V (Vickers P), Tempest Mk II.
  • Wprowadzono wstępny model lotu zgodnie z dokumentacją techniczną: SB2C-4, TBD-1, P-38K, P-38E, P-38L, P-38J, Bf 109E-4/E-7, Do 17Z-2, Do 17Z-7, Jak-9B, Pe-8, Hunter F1.

Amunicja:

  • Zmieniono działanie zapalników bomb. We wszystkich trybach gry wprowadzono zapalnik „szturmowy”. Zapalnik aktywuje się 5 sekund po zrzucie bomby. Dla zapalników czasowych (odliczających czas od upadku) minimalne ustawienie to 5 sekund.
  • Naprawiono animację zrzutu bomb z He-111 i Jaka-9B. Bomby spadają teraz z luku bombowego, a nie przenikają przez kadłub.
  • Hurricane Mk.IV otrzymał dwa karabiny maszynowe kalibru 7,7 mm.

Inne:

  • Pilot może utracić kontrolę nad samolotem, jeśli przekroczy maksymalne dopuszczalne przeciążenia. Wartość maksymalnego przeciążania i czas utraty kontroli zależą od umiejętności pilota.
  • Dodano nowe ustawienie przełączania strzelców, pozwalające wyłączyć strzelców SI. 

Pełną listę zmian znajdziecie w tym miejscu.

Tagi: PlayStation 4 war thunder wideo