Bethesda pokazuje graficzne nowości w Falloucie 4

Gry
2034V
Bethesda pokazuje graficzne nowości w Falloucie 4
Paweł Musiolik | 04.11.2015, 18:00

Silnik Gamebryo z którego wywodzi się Bethesdowe Creation Engine ma już kilkanaście lat. Podczas tworzenia podjęto decyzję o stworzeniu własnego silnika, z racji przestarzałości tehcnologicznej poprzedniego.

Creation Engine w trakcie produkcji również został rozwinięty, by nadrobić technologiczne braki. Bethesda na swoim blogu opublikowała wpis w którym uchylono rąbka tajemnicy i przedstawiono technologie, które dodano na potrzeby czwartego Fallouta.

Dalsza część tekstu pod wideo

Najważniejsze jest renderowanie oparte na fizyce, pozwalające na realistyczne odtworzenie materiałów obecnych w grze, stworzenie zróżnicowanego i robiącego wrażenie oświetlenia.

Kolejną nowością jest system dynamicznej pory dnia i nocy oraz zmienne warunki atmosferyczne. Oczywiście - zmieniane dynamicznie. Oczywiście część efektów, głównie opartych na nowych shaderach, które dodano do gry, rozwinie skrzydła na PC-tach z wykorzystaniem kart nVidii, ale konsolowcy nie powinni narzekać.

Tak prezentują się nowości technologiczne w silniku (dla zgodności z terminologią techniczną - wybrane nazwy zostawiamy w oryginalnym brzmieniu):

  • Tiled Deferred Lighting
  • Tymczasowe wygładzanie krawędzie (TAA)
  • Screen Space Reflections
  • Głębia ostrości z wykorzystaniem Bokeh
  • Screen Space Ambient Occlusion
  • Height Fog
  • Motion Blur
  • Filmowa tonacja sceny
  • Własne shadery skóry i włosów
  • Dynamiczne ćwiartowanie z wykorzystaniem sprzętowej teselacji
  • Wolumetryczne oświetlenie
  • Korekcja gammy w oparciu o cieniowanie w PBR

A poniżej zobaczycie kilka udostępnionych zrzutów.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Fallout 4.

Źródło: własne

Komentarze (10)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper