Daniel Stroński Daniel Stroński 26.02.2015 11:25
Super Show od Telltale i Lionsgate celuje, by wygrać Złoty Glob i tytuł Game of the Year
486V

Super Show od Telltale i Lionsgate celuje, by wygrać Złoty Glob i tytuł Game of the Year

Wytwórnia filmowa Lionsgate zainwestowała ostatnio w studio Telltale, twórców takich gier jak The Walking Dead: Season 1 (PS3) czy The Wolf Among Us (PS4). Stworzą razem Super Show, które połączy gry i telewizję. Jak to ma wyglądać? Mamy wyjaśnienie.

Serwis Entertainment Weekly spytał CEO Telltale Games, czym jest Super Show i jak miałoby to wyglądać:

Odcinek "Super Show" składa się w połowie z interaktywnej, grywalnej części i w połowie z zaplanowanego z góry scenariusza telewizyjnego. Obie te części, gdy połączyć je razem, tworzą właściwe Super Show. Musimy tworzyć obie te połówki jednocześnie, by odpowiednio opowiedzieć naszą fabułę. [...] To nie jest interaktywna gra z własnym serialem telewizyjnym, ani serial ze swoją grą - to historia stworzona w taki sposób, jakiego potrafi dokonać tylko ekipa z Telltale. Dla nas jest to naturalna ewolucja interaktywnego opowiadania fabuły, który sami stworzyliśmy.

Telewizja i gry tworzone są jednak zupełnie inaczej i z innymi terminami. Nagranie materiału wideo odbywa się dość szybko, z krótkimi terminami, zaś gra potrzebuje kilku wersji i elastyczności. Połączenie dwóch tak odmiennych rodzajów produkcji to spore wyzwanie, ale tworzymy gry w odcinkach od ponad 10 lat i wiemy, jak to powinno wyglądać.
 
Nasze pierwsze Super Show to będzie oryginalne IP [...] Jestem w stanie wyobrazić sobie cudze IP w przyszłości, jeśli projekt wypali [...] Naszym celem jest stworzenie czegoś, co będzie mogło wygrać Złoty Glob i tytuł Game of the Year.
 
W dalszej części wywiadu dowiadujemy się, że skryptowana część telewizyjna będzie udostępniana za pośrednictwem serwisów streamingowych i kanałów telewizyjnych.
 
Na pewno jest to ambitne podejście do tematu i nie można odmówić Telltale doświadczenia, lecz nigdy nie byli dobrzy w kwestii pilnowania terminów. Przekładanie premiery kolejnego odcinka nie może mieć miejsca w telewizji. No i ciężko będzie przepchnąć własne IP - znana marka na pewno pomogłaby temu eksperymentowi się wybić.

Źródło: http://www.ew.com/article/2015/02/24/telltale-games-ceo-kevin-bruner-super-show-interview

Tagi: Lionsgate supershow the walking dead Telltale Games the wolf among us