Sigma Harmonics - opis gry
Sigma Harmonics to japońska gra RPG wyprodukowana przez Think Garage i wydana przez Square Enix. Tytuł ukazał się na Nintendo DS i telefonach komórkowych. Oficjalnie nie ukazał się on się na Zachodzie.
Fabuła - Sigma Harmonics
Sigma Harmonics rozgrywa się w alternatywnej wersji Tokio. W zamierzchłych czasach, gdy bogowie otwarcie wpływali na ludzkość, demoniczne siły terroryzowały świat. Bogowie obdarzyli niektóre ludzkie rodziny magicznymi zdolnościami, nazywając ich "Sługami". Rodziny Sług z powodzeniem uwięziły demony, używając artefaktu zwanego Wielkim Zegarem jako zamka.
Głównymi protagonistami są Sigma Kurogami i Neon Tsukiyumi – uczniowie szkoły średniej, przyjaciele z dzieciństwa oraz dziedzice dwóch rodów Sług. Sigma ma moc podróżowania w czasie i wpływania na rzeczywistość poprzez śpiew, podczas gdy Neon potrafi walczyć z demonami poprzez boskie opętanie i użycie magicznych kart. Sigma wyrusza w podróż w czasie wraz Neon, gdy demony uwalniają się z więzienia jego rodziny i przepisują historię poprzez serię morderstw.
Rozgrywka - Sigma Harmonics
Sigma Harmonics to gra RPG, w której gracze wcielają się w Sigmę Kurogami i Neon Tsukiyumi, podróżujących w czasie za pomocą artefaktu zwanego Wielkim Zegarem. Akcja toczy się w rezydencji Kurogami, przedstawionej za pomocą statycznych, prerenderowanych teł z umieszczonymi na nich modelami 3D. Gra, podzielona na rozdziały, wykorzystuje układ konsoli Nintendo DS w formie książki: górny ekran wyświetla przerywniki filmowe i walki, a dolny – dotykowy – służy do wydawania poleceń. Sigma może aktywować moc “Time Spin” w pomieszczeniu Wielkiego Zegaru, przemieszczając się między liniami czasu, reprezentowanymi przez ilustrowane karty.
Podczas eksploracji rezydencji Sigma bada czarne monumenty, odtwarzające wydarzenia związane z przestępstwem, i skanuje otoczenie w poszukiwaniu wskazówek (reprezentowanych przez medale). Gdy zbierze wystarczająco dużo dowodów, uruchamia system Superdedukcji – siatkę z węzłami symbolizującymi kluczowe elementy zagadki. Gracz musi ułożyć medale w logiczną sekwencję, by odtworzyć przebieg zdarzeń. Jakość rozwiązania wpływa na siłę bossa w finale rozdziału: słabszy przy trafnych wnioskach, silniejszy przy błędnych.
Walki w Sigma Harmonics są głównie losowe, choć niektórych przeciwników można spotkać na mapie i wybrać walkę lub unik. W potyczkach Neon walczy z demonami, kierowana przez Sigmę (gracza), używając trzech kart z różnymi akcjami i kierunkami. System walki opiera się na zmodyfikowanym Active Time Battle – każda karta ma pasek ATB, który po naładowaniu umożliwia atak lub leczenie. Zmiana motywu muzycznego w trakcie walki wpływa na szybkość ładowania kart i ich moc.
Kluczowym elementem jest system klas Neon – zmieniając profesję, otrzymuje nowy strój i umiejętności. Nowe klasy odblokowuje się zdobywając Punkty Umiejętności (SP), a po osiągnięciu progu SP Neon zyskuje dostęp do dodatkowych kart.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych