Shining Force - opis gry
Shining Force to turowa gra strategiczna wyprodukowana przez Climax Entertainment we współpracy z Sonic! Software Planning. Tytuł ukazał się na Sega Mega Drive.
Fabuła - Shining Force
Akcja gry rozpoczyna się w Królestwie Guardiany, położonym na ziemiach Rune. Główny bohater, Max, otrzymuje misję powstrzymania złowrogiego Kane’a – przywódcy hord Runefaustu – przed otwarciem Świecącej Drogi i przywróceniem do życia Mrocznego Smoka. W trakcie swojej wyprawy Max werbuje sojuszników, którzy dołączają do Świetlistej Siły (Shining Force).
Rozgrywka - Shining Force
Shining Force to taktyczna gra RPG z turowym systemem walki, w której potyczki rozgrywają się na planszach podzielonych na kwadratowe pola. Każda jednostka zajmuje jedno pole i może przemieścić się o określoną liczbę pól, zależną od statystyki ruchu. Podczas swojej tury postać może wykonać jedną akcję: zaatakować przeciwnika, rzucić zaklęcie, użyć przedmiotu lub przeszukać teren. Niektóre czynności, takie jak zmiana ekwipunku, nie zużywają akcji. Kolejność ruchów zależy od zręczności jednostek i losowego współczynnika.
Postacie rozwijają się poprzez zdobywanie punktów doświadczenia (EXP) zarówno w walce, jak i podczas wykonywania innych akcji, takich jak leczenie sojuszników. Po zgromadzeniu odpowiedniej ilości EXP jednostka awansuje na wyższy poziom, zwiększając swoje statystyki. Unikalną cechą gry jest system promocji klas - każdą postać można awansować do nowej klasy między 10 a 20 poziomem, co resetuje jej poziom do 1, ale zachowuje część zdobytych umiejętności.
Każdy członek drużyny to unikalna postać z własną historią i osobowością, podobnie jak w serii Fire Emblem. Choć większość z nich nie wpływa znacząco na fabułę po dołączeniu do armii, różnią się one klasami, które określają dostępne umiejętności, zaklęcia i ekwipunek. Cele bitew są zróżnicowane - od pokonania wszystkich przeciwników poprzez eliminację ich przywódcy aż do dotarcia do określonego punktu na mapie.
Ciekawym rozwiązaniem jest łagodny system kar - po porażce można ponownie podjąć walkę, zachowując wszystkie zdobyte punkty doświadczenia, co sprawia, że gra nie posiada tradycyjnego "Game Over". Jedyną konsekwencją jest utrata połowy posiadanego złota w przypadku śmierci Maxa.
Poza walką gracz eksploruje świat w trybie przypominającym klasyczne jRPG, takiej jak Final Fantasy czy Dragon Quest, choć bez skomplikowanych labiryntów. W tej fazie, kontrolując Maxa, można rozmawiać z NPC, zbierać skarby, kupować wyposażenie i kompletować skład drużyny na nadchodzące bitwy.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych